České dráhy chtějí po plzeňské Škodě 617 milionů za zpožděné dodávky

Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSouprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výroba všech zmíněných vozidel spadá do koronavirového období a souvisejících velkých uzávěr.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
W14

Deja vu? Proč se mi jen vrácí vzpomínky na Emila Zátopka.

Petr K.

Koukám, že by se Ministerstvu spravedlnosti vyplatilo založit speciální Soud pro soudní spory Českých drah… ČD vs. okolní svět

Leinad

Pokutu přece platí odběratel, jako za 109E. 1

Michal

Dopravce, u kterého je zpoždění naprosto běžné a nedá za to odškodnění ani korunu, chce penize za opožděnou dodávku? Tak to je vrchol pokrytectví. 🤮

Zbyněk Valenta
Jan

30 Kč kupónek by nestačil? Ale jen když si sami požádají…

asdfasdfasdf

ale pozor, kupónek je platný jenom u vybraných dodavatelů lokomotiv a platí 24 hodin.

noerf

Zajímal by mne smluvní vztah mezi ČD a dodavateli vlaků či servisních práci. Když vezmu v potaz například smlouvu mezi Ústeckým krajem, Regiojetem a Pesou, tak za zpožděné dodání jednotek Elf pro Ústecký kraj mohl kraj uplatnit pokutu za pozdní dodání jednotek Regiojetu, který to měl smluvně kryté s výrobcem Pesa. Tak by mne zajímalo, pokud dostanou ČD pokuty od objednatelů za pozdní zprovoznění jednotek, zdal-li je mají smluvně ošetřené s výrobci popřípadě s dodavateli servisů.

Petr

Nechápu že ČD ještě se Škodou po těch zpozděních a ostudách ještě jedná. Stačilo by je na pár let vyřadit a hned by se začali snažit..

Jaaa

Nemůžou, výběrka…

graylag

Ono těch konkurentů které by si ČD mohly vybírat zas až tak moc není a všichni jsou zasekaní projekty na spoustu let dopředu. Se Škodou se alespoň lépe domluví.
Ovšem tipnul bych si, že si ČD začaly mnohem lépe hlídat smlouvy – a tohle je výsledek.

tarten

Snad, ale ve skutečnosti jsme výsledek ještě neviděli.

Tomáš Záruba

Další miliarda na cestě…? 😉
Pardon, tomu nešlo odolat.

dizgrafy

Nebylo by pro ČD výhodnější, kdyby se se Škodovkou dohodli mimosoudně, a zaplatili Škodovce za pozdní dodání souprav? 🙂

MajsterN

Nestraš nebo Škodovka za trest dodá další dvě 380, ale u každé provede elektroinstalaci jinak.

tarten

A pochopitelně s přípravou na CTCS.

noerf

Vcelku by mne zajímalo, jestli tyto spory řeší právníci ČD nebo externí firmy. Pokud se nepletu u lokomotiv řady 380 zastupovala ČD ve sporu se Škodou externí právní firma. A předpokládám, že soudni spor, kde se řešilo odvolání, dovolání i ústavní spor advokátní kancelář rozhodně nedělala zadarmo, zejména když po prvních rozhodnutích bylo o výsledku sporu jasno.

GregyrosV2

by se mohli domluvit že jim za to škoda nainstaluje a nechá schválit ETCS do řady 380..😀

mimochodem, dotaz na redakci, čím jsem si prosím vysloužil neustálou nutnost schvalování mých příspěvků? dost rád bych se toho zbavil..

none

To snad ČD nebudou zase platit….

libor

chtějí 600mio., nakonec jim ještě zaplatí k 1mld. Snad ty vlaky budou aspoň jezdit…

Cupra

Tu uvádíte neoravdu ohledně 380ek. Nevedly se tahanice ohledně pozdního dodání, ale o tom, že na základě pozdního dodání se dráhy rozhodly neuhradit to, co podle smlouvy měly uhradit a tím, že to nezaplatili, tak to pak musely i s rokama zaplatit. Nebo si jako myslíte, že někdo něco dodá a odběratel jen tak pro nic za nic musí přihodit ještě miliardu?

Zdendik

A přes varování právníků a nabízenou dohodu se Škodou dotáhli spor až do úplného špatného konce. Divoké devadesátky – spousta účetních z doby reálného socializmu si myslela, že neplatit je normální. A byly to státní podniky, kdo razil tohle heslo.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Mě by zajímalo, co je s push-pull soupravou 002, která je nahrazována ropovody 3×814 nebo 2×814.2

Medvěd JihoČech

poškozené spřáhlo mezi vozy. Bohužel se ukazuje, že moderní spřáhlo a vymlácená trať nejdou k sobě…

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Je mi to jasné

Aadd

Půl roku se čekalo na dodání mezivozového spřáhla, mezitím tam osmahlí spoluobčané udělali revizi kabelů… 🙂

tarten

Jestli se ještě pořád někomu zdá, jak děsně výhodné je kupovat od Škodovky malé série čehokoli, měl by se vzpamatovat…

Leinad

Dát do smlouvy termín dodání dílů (nebo držet je ve vlastním skladě) je možné. A nerozdávat kabely z odstavených souprav, to taky je možné. A při sankcích objednavatele za nedodání by to šlo.

Mates

A keď si najmú niekoho ďalšieho, budeš ochotný platiť predplatné?

Martin

Mne to říkat nemusíte.

panda

Ale vesele dál nastavují výběrka tak, aby to vyhovovalo hlavně Škodě.

Gajda

No protože todle je jen divadlo, aby byla ta péče řádného hospodáře.