České dráhy chtějí po plzeňské Škodě 617 milionů za zpožděné dodávky

Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSouprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výroba všech zmíněných vozidel spadá do koronavirového období a souvisejících velkých uzávěr.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Další miliarda na cestě…? 😉
Pardon, tomu nešlo odolat.

dizgrafy

Nebylo by pro ČD výhodnější, kdyby se se Škodovkou dohodli mimosoudně, a zaplatili Škodovce za pozdní dodání souprav? 🙂

MajsterN

Nestraš nebo Škodovka za trest dodá další dvě 380, ale u každé provede elektroinstalaci jinak.

noerf

Vcelku by mne zajímalo, jestli tyto spory řeší právníci ČD nebo externí firmy. Pokud se nepletu u lokomotiv řady 380 zastupovala ČD ve sporu se Škodou externí právní firma. A předpokládám, že soudni spor, kde se řešilo odvolání, dovolání i ústavní spor advokátní kancelář rozhodně nedělala zadarmo, zejména když po prvních rozhodnutích bylo o výsledku sporu jasno.

GregyrosV2

by se mohli domluvit že jim za to škoda nainstaluje a nechá schválit ETCS do řady 380..😀

mimochodem, dotaz na redakci, čím jsem si prosím vysloužil neustálou nutnost schvalování mých příspěvků? dost rád bych se toho zbavil..

none

To snad ČD nebudou zase platit….

libor

chtějí 600mio., nakonec jim ještě zaplatí k 1mld. Snad ty vlaky budou aspoň jezdit…

Cupra

Tu uvádíte neoravdu ohledně 380ek. Nevedly se tahanice ohledně pozdního dodání, ale o tom, že na základě pozdního dodání se dráhy rozhodly neuhradit to, co podle smlouvy měly uhradit a tím, že to nezaplatili, tak to pak musely i s rokama zaplatit. Nebo si jako myslíte, že někdo něco dodá a odběratel jen tak pro nic za nic musí přihodit ještě miliardu?

Zdendik

A přes varování právníků a nabízenou dohodu se Škodou dotáhli spor až do úplného špatného konce. Divoké devadesátky – spousta účetních z doby reálného socializmu si myslela, že neplatit je normální. A byly to státní podniky, kdo razil tohle heslo.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Mě by zajímalo, co je s push-pull soupravou 002, která je nahrazována ropovody 3×814 nebo 2×814.2

Medvěd JihoČech

poškozené spřáhlo mezi vozy. Bohužel se ukazuje, že moderní spřáhlo a vymlácená trať nejdou k sobě…

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Je mi to jasné

Aadd

Půl roku se čekalo na dodání mezivozového spřáhla, mezitím tam osmahlí spoluobčané udělali revizi kabelů… 🙂

Mates

A keď si najmú niekoho ďalšieho, budeš ochotný platiť predplatné?

Martin

Mne to říkat nemusíte.

panda

Ale vesele dál nastavují výběrka tak, aby to vyhovovalo hlavně Škodě.

Gajda

No protože todle je jen divadlo, aby byla ta péče řádného hospodáře.