České dráhy chtějí po plzeňské Škodě 617 milionů za zpožděné dodávky
Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Výroba všech zmíněných vozidel spadá do koronavirového období a souvisejících velkých uzávěr.
Deja vu? Proč se mi jen vrácí vzpomínky na Emila Zátopka.
Koukám, že by se Ministerstvu spravedlnosti vyplatilo založit speciální Soud pro soudní spory Českých drah… ČD vs. okolní svět
Pokutu přece platí odběratel, jako za 109E. 1
Dopravce, u kterého je zpoždění naprosto běžné a nedá za to odškodnění ani korunu, chce penize za opožděnou dodávku? Tak to je vrchol pokrytectví. 🤮
https://m.youtube.com/watch?v=-1qju6V1jLM
30 Kč kupónek by nestačil? Ale jen když si sami požádají…
ale pozor, kupónek je platný jenom u vybraných dodavatelů lokomotiv a platí 24 hodin.
Zajímal by mne smluvní vztah mezi ČD a dodavateli vlaků či servisních práci. Když vezmu v potaz například smlouvu mezi Ústeckým krajem, Regiojetem a Pesou, tak za zpožděné dodání jednotek Elf pro Ústecký kraj mohl kraj uplatnit pokutu za pozdní dodání jednotek Regiojetu, který to měl smluvně kryté s výrobcem Pesa. Tak by mne zajímalo, pokud dostanou ČD pokuty od objednatelů za pozdní zprovoznění jednotek, zdal-li je mají smluvně ošetřené s výrobci popřípadě s dodavateli servisů.
Nechápu že ČD ještě se Škodou po těch zpozděních a ostudách ještě jedná. Stačilo by je na pár let vyřadit a hned by se začali snažit..
Nemůžou, výběrka…
Ono těch konkurentů které by si ČD mohly vybírat zas až tak moc není a všichni jsou zasekaní projekty na spoustu let dopředu. Se Škodou se alespoň lépe domluví.
Ovšem tipnul bych si, že si ČD začaly mnohem lépe hlídat smlouvy – a tohle je výsledek.
Snad, ale ve skutečnosti jsme výsledek ještě neviděli.
Další miliarda na cestě…? 😉
Pardon, tomu nešlo odolat.
Nebylo by pro ČD výhodnější, kdyby se se Škodovkou dohodli mimosoudně, a zaplatili Škodovce za pozdní dodání souprav? 🙂
Nestraš nebo Škodovka za trest dodá další dvě 380, ale u každé provede elektroinstalaci jinak.
A pochopitelně s přípravou na CTCS.
Vcelku by mne zajímalo, jestli tyto spory řeší právníci ČD nebo externí firmy. Pokud se nepletu u lokomotiv řady 380 zastupovala ČD ve sporu se Škodou externí právní firma. A předpokládám, že soudni spor, kde se řešilo odvolání, dovolání i ústavní spor advokátní kancelář rozhodně nedělala zadarmo, zejména když po prvních rozhodnutích bylo o výsledku sporu jasno.
by se mohli domluvit že jim za to škoda nainstaluje a nechá schválit ETCS do řady 380..😀
mimochodem, dotaz na redakci, čím jsem si prosím vysloužil neustálou nutnost schvalování mých příspěvků? dost rád bych se toho zbavil..
To snad ČD nebudou zase platit….
chtějí 600mio., nakonec jim ještě zaplatí k 1mld. Snad ty vlaky budou aspoň jezdit…
Tu uvádíte neoravdu ohledně 380ek. Nevedly se tahanice ohledně pozdního dodání, ale o tom, že na základě pozdního dodání se dráhy rozhodly neuhradit to, co podle smlouvy měly uhradit a tím, že to nezaplatili, tak to pak musely i s rokama zaplatit. Nebo si jako myslíte, že někdo něco dodá a odběratel jen tak pro nic za nic musí přihodit ještě miliardu?
A přes varování právníků a nabízenou dohodu se Škodou dotáhli spor až do úplného špatného konce. Divoké devadesátky – spousta účetních z doby reálného socializmu si myslela, že neplatit je normální. A byly to státní podniky, kdo razil tohle heslo.
Mě by zajímalo, co je s push-pull soupravou 002, která je nahrazována ropovody 3×814 nebo 2×814.2
poškozené spřáhlo mezi vozy. Bohužel se ukazuje, že moderní spřáhlo a vymlácená trať nejdou k sobě…
Je mi to jasné
Půl roku se čekalo na dodání mezivozového spřáhla, mezitím tam osmahlí spoluobčané udělali revizi kabelů… 🙂
Jestli se ještě pořád někomu zdá, jak děsně výhodné je kupovat od Škodovky malé série čehokoli, měl by se vzpamatovat…
Dát do smlouvy termín dodání dílů (nebo držet je ve vlastním skladě) je možné. A nerozdávat kabely z odstavených souprav, to taky je možné. A při sankcích objednavatele za nedodání by to šlo.
A keď si najmú niekoho ďalšieho, budeš ochotný platiť predplatné?
Mne to říkat nemusíte.
Ale vesele dál nastavují výběrka tak, aby to vyhovovalo hlavně Škodě.
No protože todle je jen divadlo, aby byla ta péče řádného hospodáře.