Dopravci Železnice

Čepro má nový stroj od CZ LOKO. Z původní lokomotivy zůstal jen rám

Nová lokomotiva EffiShunter 600 s označením 723.709. Foto: CZ LOKO
Nová lokomotiva EffiShunter 600 s označením 723.709. Foto: CZ LOKO

Státní akciová společnost Čepro zařadila do své flotily novou lokomotivy EffiShunter 600 z produkce firmy CZ LOKO. K její slavnostní přejímce došlo minulý týden v areálu Čepra ve Štětí – Hněvicích, kde nahradí lokomotivu ČKD.

Jde o kompletní modernizaci původní lokomotivy řady 740, kdy z ní zůstal jen hlavní rám. Dodaný EffiShunter 600 s označením 723.709 je nad rámec standardní výbavy vybaven také silnějším spalovacím motorem Caterpillar C27 o výkonu 709 kW. V provozu je hlavní výhodou snížená spotřeba pohonných hmot, prodloužení servisních intervalů a v neposlední řadě také zlepšení pracovních podmínek pro obsluhující personál. Lokomotiva má lepší rozhledové poměry, klimatizaci řídící systém, tempomat nebo vzdálenou diagnostiku.

Ze zkušeností víme, že investice do nového vozidla je v porovnání s pouhou opravou návratná během pouhých pěti až deseti let. To je při třicetiletém životním cyklu velice dobrý výsledek,“ uvedl Josef Gulyás, generální ředitel společnosti CZ LOKO. Podle něho podobný pragmatický přístup začíná při obnově a údržbě svého vozového parku volit stále více provozovatelů.

Rozhodnutím o postupné komplexní modernizaci parku lokomotiv, které provozujeme, mimo zvýšení efektivity logistiky, také posilujeme naše strategické možnosti pro případ výpadků v zásobování pohonných hmot,“ řekl Jan Duspěva, předseda představenstva ČEPRO, které na svých vlečkách provozuje 11 lokomotiv různých řad.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jirka v
Host
jirka v

Tak předělali 742 kompletně a hned nová lokomotiva . To máme tedy taky Reginu jako nové vozidlo a brejlovce750.7 taky tam je všechno nové kromě podvozku a rámu to jsou všechno jenom předělávky nové vozidlo z CZ LOKO je snad jenom ta s těma asynchroníma motorama nevím řadu z hlavy snad někdo doplní. Hezký večer-

Kubrt
Host
Kubrt

Novostavby z CZ Loko jsou dvounápravové srbské 621-1, aktuálně dodávané 794 pro ČD (+po jednom kusu VUZ a metro Varšava), čtyřnápravové 744.0 a 1. Dále běloruské TME3, ty se finálně montovaly v Bělorusko v depu Lida.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Tak předělali 742 kompletně a hned nová lokomotiva.“ A na tom je snad něco špatně? Proč zbytečně likvidovat to, co funguje a bude ještě dlouho dobře použitelné, a místo toho pracně a draze vyrábět něco nového, čeho užitná hodnota je stejná nebo možná jen o málo lepší, což přitom není nutně třeba? Nejen já naopak za naprostou hloupost považuji třeba úplnou likvidaci množství „brejlovců“, jejichž rámy a pojezdy mohly klidně být zakonzervovány a posléze využity právě třeba pro stavby podobných nových modernějších lokomotiv – a kdyby se snad někdy v budoucnu ukázalo, že už se hodit nebudou, zlikvidovat je dodatečně… Číst vice »

jirka v
Host
jirka v

tak na tom není špatně nic. já napsal jenom jak to je, akorát že podvozek bude potřebovat více údržby jsou tam tlapové uložení trakčních motorů+ ty stejnosměrné trakční motory, to není asynchron, tady jsou uhlíky něco o tom vím 30 let praxe na lokomotivách, ale jinak povedená rekonstrukce je to o tom co si zákazník zaplatí, jinak těch brejlovců je dost v Itálii i unás v depu máme 750.7 a u soukromníků jich je také dost

petr.r
Host
petr.r

No ty asynchrony a valivý uložení motorů jsou až v serii od tych rychlejších a přeci brejlovec po go v cz-loko jich má, tady je článek o 600 pro posun a na vlečky.

Kubrt
Host
Kubrt

Valivé uložení trakčáků má jen bizon 753.6, asynchronní motory žádný brejlovec nemá.

petr.r
Host
petr.r

brejlovec po go v cz-loko je snad bizon, valivé uložení může mět i EffiShunter 600, 1000 atd.

petr.r
Host
petr.r

1000 to má bez příplatku……to valivý s asynchromem.

petr.r
Host
petr.r

beru zpět, myslel jsem, že valivý uložení je se střídavým motorem, ale to valivý bizon má.

Petr
Host
Petr

Tak předně to není rekonstrukce řady 742, ale vlečkové varianty 740. Dále – v titulku je trošku chyba, rám sice zůstal, ale HODNĚ předělaný, pokud něco zůstalo opravdu původního, tak jsou to podvozky včetně TM, prošly kompletním repasováním. Takže je to v podstatě nová lokomotiva, podvozky s původními ss trakčními motory pro účely vlečkového provozu plně vyhovují, tak proč do nich cpát drahé asynchronní motory. Je třeba si uvědomit, že počty ujetých km a natočených motohodin jsou na většině vleček neporovnatelně menší, než na „velké“ dráze. Takže i méně častá údržba ss motorů není na vlečkách položka, která by nutila… Číst vice »

jerry
Host
jerry

Státní akciová společnost Čepro , pane Suro nic takového neexistuje.

K.S.
Host
K.S.

Ten slovní obrat se dá použít pro akciovku se stoprocentním podílem státu. Ovšem ano, známe z našeho prostředí jen:
a.s. – Akciová Společnost
k.s. – Komanditní Společnost
n.p. – Národní Podnik (Budvar)
s.p. – Státní Podnik (Povodí Moravy)
s.r.o. – Společnost (s) Ručením Omezeným
Pak jsou asi ještě nějaké další právnické osoby, napadá mne:
p.o. – Příspěvková Organizace.

Jaaa
Host
Jaaa

s.o. – Státní Organizace

vitapb
Host
vitapb

A proč nevyrobí rovnou i ten rám? Homologovat se to musí tak či tak, ne?

Apollo 17
Host
Apollo 17

Protože tam jsou i původní podvozky,nádrž,trakční motory,narážecí a tažné ústrojí…..
Nemůžete věřit všemu ,co někde píšou.

Martin V.
Host
Martin V.

A to i ten původní trakční motor vydrží dalších 30 let (o nichž pan ředitel mluví), nebo jsou motory „spotřební materiál“?

Apollo 17
Host
Apollo 17

Trakční motor projde repasí.Vymění cívky statoru,rotoru,repasují komutátor,vymění ložiska.

Indian
Host
Indian

Kdysi mi známý elektrikář vysvětloval jak funguje elektromor a jak je to jednoduché zařízení na kterém se nemá pořádně co rozbít. Ono to asi opravdu stačí vyčistit, namazat, vyměnit pár součástek a znova natřít. To není jako rychlovarka z Číny.

Odpadlík
Host
Odpadlík

Trakcni motor ma komutator? To slysim poprve. Trakcni motor = asynchronni motor ne?

Vbb
Host
Vbb

„Trakcni motor = asynchronni motor ne?“
Ne. Teda aspoň ne v tomto případě.
Platí to jen pro moderní stroje (471, 380, panteři, 744.1…)

„jak funguje elektromor“
Není elektromotor jako elektromotor

Odpadlík
Host
Odpadlík

Oni tam vazne davaji stejnosmerne motory s komutatorem? Haha, to je teda fakt na hlavu. Vzdycky jsem si myslel, ze u lokomotiv neni vetsi vaha asynchronnich motoru na zavadu (spis naopak).
A udelat dneska elektronicky stridac neni taky zadna veda…

No jestli tam nechali SS motor, tak je to naprd.

Vbb
Host
Vbb

“ to je teda fakt na hlavu“ Vy asi budete tendleten odporník, žejo? Asynchron je v těchto proporcích lehčí než komutátorový motor, takže o váze to fakt není. „A udelat dneska elektronicky stridac neni taky zadna veda…“ Není. Alo stojí to co, Jasánek? Stojí to PENÍZE. Jinak ten střídač není až taková sranda (provozní podmínky, přetižitelnost atd.). Na Aliexpresu za tisícovku ho opravdu nepořídíte. “ SS motor, tak je to naprd.“ Se ss motory jezdí u nás v motorové trakci skoro úplně všecko (na ty asynchronní mašiny stačí jedna ruka zasloužilého mistra cirkulárky). Ale hlavně že vy máte jasno, že… Číst vice »

Vbb
Host
Vbb

“ tam vazne davaji stejnosmerne motory“
Nedávají. Oni je tam nechávají.
(samozřejmě po repasi)

Kubrt
Host
Kubrt

Kdyby tam měly být nové asynchronní trakčáky a AC/AC přenos, tak by to cenově bylo o dost jinde – blíže soudobé motorové lokomotivě, což není to, co zákazníci reko-brejlovců vyžadovali, resp. mohli si dovolit.

petr.r
Host
petr.r

ale bizon to má přeci

petr.r
Host
petr.r

nemá, spletl jsem se.

petr.r
Host
petr.r

cz-loko vyrábí repas lokotek s motory střídavý a stejnosměrný tlapy kluzný i valivý.

Kubrt
Host
Kubrt

Žádné „repas lokotek“ s „motory střídavý“ CZ Loko neprovádí.

petr.r
Host
petr.r

Třeba EffiShunter 1 000?

Kubrt
Host
Kubrt

To je novostavba.

petr.r
Host
petr.r

tož to jsem nevěděl, myslel jsem, že je to repas nějaké zahraniční.

Partneři



CSCARGO