Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví Letiště

Čedok vrací do Prahy přímé spojení do exotiky. S A330-200 italského charterového dopravce

Airbus A330-200 v barvách Luke Air. Foto: Čedok
Airbus A330-200 v barvách Luke Air. Foto: Čedok
Letadlo začne létat na některých linkách z Prahy už během července.

Do Česka se po více než deseti letech vrací na trh charterových letů širokotrupé letadlo. Cestovní kancelář Čedok se dohodla s italským charterovým dopravcem Luke Air ze skupiny Blue Panorama SPA na provozování přímých letů do Dominikánské republiky, na Kubu, Maledivy, Zanzibar a Madagaskar. Letadlo Airbus A330-200 začne z Prahy létat už v červenci, Čedok již zahájil prodej zájezdů.

Ve většině případů tak půjde o první možnost, jak z Prahy letět přímo do některých exotických destinací bez přestupu. Posledním dálkovým letadlem na charterových linkách z Prahy byl Boeing 767 v roce 2008.

Jsem velmi potěšen, že můžeme nabídnout našim klientům několik ochutnávkových letů do exotických destinací již toto léto. Zákazníci Čedoku tak budou moci zažít komfort dálkového letadla, který se stane od zimního letového řádu naším standardem při cestách do vzdálených míst,“ řekl říká Stanislav Zeman, generální ředitel Čedoku.

Čedok zahájil prodej letních týdenních pobytů do Dominikánské republiky, na Madagskar a Maledivy, prodej exotických dovolených na zimu zahájí v příštích týdnech. Cestovní kancelář nepočítá s tím, že by prodávala samostatné letenky, pouze zájezdy.

Charterové lety cestovní kanceláře Čedok ve spolupráci s leteckou společností Luke Air rozšíří nabídku přímých leteckých spojení z Prahy do dálkových destinací zaměřených zejména na dovolenkový segment cestujících. Jedná se o pozitivní a vítaný krok, který přispěje nejen k celkové obnově provozu, ale také zároveň rozšiřuje počet přímých linek,“ dodal Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Zimní základna v Praze

Airbus A330-200 bude mít na zimní letový řád svoji základnu v Praze, létat bude pouze pro klienty Čedoku. Alespoň jeden z členů posádky má mluvit česky. Jde o letadlo, které dříve létalo u Qatar Airways.

Novinkou na českém trhu bude přímé spojení na Madagaskar, které potrvá do ledna, pak ho vystřídá Kuba. Luke Air nasadí na linku Airbus A330-200 v konfiguraci 277 sedadel v ekonomické a 12 sedadel v business třídě s příplatkem od 18 990 Kč. V ceně zájezdu bude bezplatné občerstvení s nabídkou teplého jídla včetně studených a teplých nápojů. Cestující v business třídě budou mít standardní nabídku rozšířenu o výběr z několika pokrmů a alkoholických nápojů.

V ekonomické třídě nabízí letadlo cestujícím komfortní sedadla s prostorem mezi řadami 78 cm, v business třídě 198 cm, která jsou polohovatelná až do 180°. Klienti v ekonomické třídě si mohou vzít na palubu jedno příruční zavazadlo o hmotnosti až 10 kg a odbavit jedno zavazadlo o hmotnosti do 20 kg, v business třídě pak mohou mít klienti odbavená dvě zavazadla. Letadlo je vybaveno palubním zábavním systémem, který je dostupný přes mobilní zařízení prostřednictvím Wi-Fi připojení a v sedadlech jsou zároveň nainstalovány USB porty.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

CHYBÍ ZÁKLADNÍ INFORMACE – musí mít cestující v prostorách letiště a během letu NÁHUBEK ?

mikiqex

Náhubek rozhodně ne, pouze respirátor, který se nasazuje i přes nos a chrání před šířením nemoci, na kterou celosvětově zemřelo 3,5 miliónů lidí.

Zdenek

Ozval se typicky koronapanikar, patrně dobře pocity desinfekci:-(

Tomas

a ty jsi zase typicky rymickar, kterej si mysli, ze covid je rymicka

Zdenek

Ano, nestydím se za to, jsem očkovaný popírač této tzv. pandemie narozdíl od tebe jsem normální člověk

Y.K.

Proč jste proti covidu očkovavý, když pandemie covidu neexistuje? Není to oximorón?

Sebehodnocení toho, kdo je normální, nebývají moc přesná. 🙂

Zdenek

Píše se oxymóron. A stačilo napsat protimluv:-)

Jimbo Jones

Chybí základní informace – FIPka tam neplatí.

Ivan

Komfortni rozestup sedadel 31 palců? To fakt ne, komfort je aspoň 32.
Ovsem i tak to bude proti 737 příjemnější.

Y.K.

V čem, že se tak ptám. 🙂
Hausnumero rozestupu je k ničemu, pokud nevite co to má za sedačky.

Zdenek

Typický Čech. V životě si na to nevydělám. Když už tak, zpochybním rozteč.

Y.K.

Na co si nevydělám? Na zájezd? To mě podceňujete.
Navíc nezpochybňuji rozteč, píšu že rozteč nic neznamená, že záleží na typu sedsaček a na tom trvám.

Když letím 777 ANA nebo 737-800 Koreanu, tak je to nesnesitelné a přitom mají větší pitch než 737 Smartwings, ty ovšem mají Slim (jako většina low costů v Evropě, ale třeba i 747-8 Lufthansy nebo Koreanu. Toliko má drobná osobní zkušenost typického čecha s tím, že rozteč je číslo o ničem, když nevíte provedení sedačky.

Stony

Ty livery mi prijdou docela hnusny, jak z devadesatek:)

Zdenek

Stony, na devadesátkách je něco špatného, krom toho, že ses v nich, odpade, nenarodil?

Lukáš

Doufám že to bude handlovat Menzies

Martin.b

Bohužel škoda, že si sem pustíme Italy když jedna A330 stála na Ruzyni a máme v ČR vycvičených několik kvalitních posádek které mají právě na daný letoun platné typovky

Filip

Ta A330 nám nepatřila a firma, která ji provozovala je v konkurzu. Před kovidem si ČSA jeden čas zahrávalo s myšlenkou pořízení ještě jedné A330 přesně na takové účely. Nikdy to nenabylo reálných kontur. Dnes je to vše minulost. Tolik k pouštění Italů někam.

Walker

Souhlas. Navic bych doplnil, ze OK-YBA byla stara temer 20 let. Nevim jakou bude mit tato 332 registracku, ale pokud letala pro Qatara, tak nebude stara 20 let…

Y.K.

Bude. Mají dvě 9H-PTN (18,9 let) a 9H-RTU (19,1 let). 🙂
https://www.planespotters.net/airline/Luke-Air

Walker

No potes koste, to museli byt jedny z tech prvnich co Qatar mel 🙂 Tak snad nebude tak poruchove jako byla YBA 🙂

mikiqex

Ale pořád jste se trefil, že nebude stará 20 let 😀

Zdenek

No a co tím jako chtěl anonymní Y.K. básník říci?

Y.K.

Zcela identifikovatelnému Zdeňkovi klidně odpovím, že se jedná o faktickou odpověď na předchozí úvahu Walkera, dokonce plněnou o odkaz, na to se dá kliknout, víme.

Jestli tomu nerozumíte, není to informace pro vás.

Martin Csabo

jedna ta a330 litala i u Air Italy a obě jsou staré 19 let

Tomas

kdo je sem pustil? resp. kdo by je sem nemel poustet?

Tomas

kde jsou ti, co tu neustale opakovali, ze smartwings ma monopol, ze smartwings sem nepusti zadnou konkurenci, a kdesi cosi?

RHood

Proč by neměl SW někoho někam pustit ? Nechápu. Já si myslím, že SW je společnost, která plně podporuje zdravou soutěživost na trhu a podporuje, že si klient může vybrat.
Spíše jste měl asi na mysli, kde jsou ti, kteří psali, že jsem nikdo jiný nepřijde.

Martin

Ono se zde hodne psalo o tom, ze Smartwings ma „zarizeno“ aby sem moc charterova konkurence nebyla poustena

Y.K.

Drby z diskusí, toť silný zdroj.

Tomas

to nebyly ani drby .. ale blaboly mistni anti-sw particky 🙂

Martin Csabo

ona to ale ani není žádná konkurence

Martin

Tolik k nenahraditelnosti Smartwings na charterovem trhu

Kulibrk

Hm, tak ČEDOKU palec nahoru 🙂 větší zhovadilost jsem neviděl, protože pokud tam nemají nějakou skupinu, která chce tyto místa poznat, a bude prodávat od nuly, tak to bude dobrý tunel. Protože ČEDOK neumí prodávat takové destinace a co vím z doslechu, tak má problém naplnit Egypt, neumí prodávat exotiku měl snad úplně prázdné bloky na Maledivy a vše zrušeno 😀 😀 a proto si vezme A330 !! Super !! Fischer neumí vyprodat ani 189 míst do Ras Al Khaimah a ČEDOK bude plnit A330 😀 😀 😀

V.N.

V roce 2005 jsem byl s ČSA na Kubě. Již tehdy neměla problém Exim Tours zaplnit A310 s nějakými necelými 200 koupáky. O rok později jsem byl v Dominikánské republice. Taktéž.
Od roku 2005 dodnes se hodně masivně zvýšily lidem reálné mzdy a exotické dovolené zažívaly před covidem boom. Navíc ČEDOK má polské majitele , takže kdyby to smrdělo průserem , dokáže to doplnit Poláky z českého příhraničí. Kde je problém ?

Kulibrk

Třeba to, že se opravdu A330 nenaplní v této době, za měsíc a půl ke všemu, kdy po návratu mimo EU je 5 denní karanténa, Zanzibar uzavřený a bude to prodlouženo a navíc dneska CK létají dálkovky na pravidelkách, není rok 2005, kdy v té době byla nejdelší linka Praha – Dubai s Travel Service 1x týdně každou středu. A vzhledem k tomu, že přítelkyně dělá v Čedoku znám i jejich prodeje. A už ruší i lety s Egypt airem. A na Maledivy neprodají víc než 10 lidí za měsíc. Oproti konkurenci co prodá 20x víc. ZNÁM ČÍSLA takže můžete… Číst vice »

Kulibrk

Navíc trend cestování je trošku jiný. Před 15 lety bylo normální že CK vypsala jeden termín každý pátek na 10 nocí do exotiky a klient neměl na výběr, dnes jede individuální turistika a balíčky na míru, pravidelky létají každý den a CK to vědí proto létají do Karibiku třeba každý den na různých počet nocí kvůli flexibilitě lidí např. takže pro většinu lidí nebude zajímavý produkt letět každý pátek do Karibiku pro 300 lidí. Kdyby to bylo rentabilní tak už to dávno dělá EXIM který s tím začal a pamatuji si u EXIMU jak bylo těžké poslední roky plnit takové… Číst vice »

Lojza

Ale naplni v nejhorsim bude doprodavat samotne letenky a kapacitu naplni bez problemu.

V.N.

Letecký trh se ještě nevrátil do původního stavu. A cestovat klasickými linkami směr klasické turistické destinace zatím moc nelze. Navíc… koupáci zpravidla létají na nějaká letiště v blízkosti hotelů… nikoliv do hlavních měst odkud není jednoduché se do těch středisek dostat. Individuální cesty… to je tak pro mladé lidi. Balíčky na míru zase pro bohaté. Navíc z logiky věci by ten charter měl být levnější, než klasická linka…

V.N.

OK , souhlas s tím, že letošní léto je hodně nejasné. Ale zima už může být jiná. A navíc vlastník ČEDOKu polská ITAKA je největší polská CK. .. a překvapivě nabízí takřka totéž co nabízí ČEDOK … jenom s poznámkou odlet z Varšavy. To to nejde nějak propojit ? Mezipřistání v Praze či Varšavě ? Nebo nějaká kolečka ?

Kulibrk

No uvidíte že to nepůjde. Letadla ČEDOK zkrátka plnit neumí. A bohužel sice ITAKA je schopná CK ale má odlišný produkt v Polsku prodáte hotel i 1 km od pláže a v ČR od 500 metrů dál nemáte šanci, pokud se jedná o plážovou destinaci. Hlavně i Qatar s letenkou na Maledivy pošle max. 50 lidí. A pokud se podíváte na kapacitu letadla a počet letů je to celkem k prodeji 1300 míst a ČEDOK nabízí pouze 500 míst (dle popisu) takže to odhaduji fakt na nějakou AD-HOC skupinu a ČEDOK se toho ujal, že zbytek kapacity doprodá. Myslím že… Číst vice »

Zdenek

Tu pětidenní tzv.karantenu nikdo nenaridi není třeba ji přece dodržovat a bejt přip. z hygieny

Tomas

no … ale ono staci relativne malo, aby na vas prisli

nemalo lidi bylo odhaleno, ze porusuji karantenu, kdyz je nahodne kontrolovala policie apod.

inu, cesi

Georg9

Poláci jsou opilí již při odletu. Letěl jsem s něma jednou a naposledy. Pravidelně lítám z Vídně nebo Mnichova s Emirates

Jakub

Konečně někdo pochopil, že Kuba se dvěma zastávkami a 15 hodin letu v namáčkané a malé 737 je špatně. Rád si připlatim…držím palce!!!!

V.N.

Perfektní. Zažil jsem cestu na Kubu s ČSA A 310 . Nezapomenutelný zážitek..

Y.K.

V čem že se tak ptám (čistě ze zájmu)? Nějak se to zásadně lišilo od jiných dálkových letů (odhlédnu-li od toho, že ČSA už žádné nemají)?

V.N.

Karibik byl na hranici doletu těchto strojů. Pro lety do těchto končin ta letadla musela být vybavena přídavnými nádržemi, které naplněné snížily hmotnost zavazadel na 15 kg. Dále i s těmito přídavnými nádržemi při větrně nepříznivé situaci tam nedokázaly doletět. Občas bylo nutné sednout v Madridu kvůli tankování. To jsme zažili my. Letíme do Madridu, tam jsme si sedli… Tři hodiny jsme byli zavření v letadle , které stálo na ploše u nějakého technického terminálu, kde se tankovalo. Klika byla, že jsme tam byli brzy ráno a tak jsme to s vypnutou klimatizací přežili. Ale ta šílenost, že jste v… Číst vice »

Y.K.

Přídavné nádrže, to si nemyslím, ale jinak zajímavé. 🙂 Ono i když se normální nádrže berou „po špunty“, tak to sníží využitelný náklad.

To jo, u tak dlouhého letu dřepět v letadle na dotankování, to je mučírna. Kyby vás alespoň nechali protáhnout v Terminálu. Navíc docela dlouho, to se dá stihnout do 20 minut – ale asi to neměli ideální smlouvu na pozemní support.

V.N.

Ale ano, nějaké nádrže navíc. Měl jsem kamaráda u ČSA se kterým jsme se o tom bavili…
Jinak ono v té době to letadlo nebylo ideální ani na nějaké kanadské (bližší) destinace. To když jsem ve Varaderu viděl stejný stroj, který zrovna přiletěl někde z Montrealu (doba letu nějakých 6 hodin) , to už byla lepší vzdálenost..

Y.K.

Nechci se přít, ale za přídavné nádrže se obvykle označují nádrže které nejsou „zabudované“. V armádě a GA docela běžné, v dopravním letectví zase tak ne, ale existuje to pro vzácné případy využití, ne že ne. Obecně spíše různé verze jednoho typu mají různé konfigurace nádrží, což byl i případ A310, kde byl rozdíl mezi verzemi A310-200 a A310-300 (kam se vešlo o 20 000 l více a proto měla dolet až 9 600 km, skoro o 3000 více než dvoustovka). Ta třístovka, kterou měly i ČSA, měla extra trimovací nádrž ve stabilizátoru, nicméně byla permanentní, extra byla jen ve… Číst vice »

Tango Sierra

Paklize o tom nic nevis, opravdu se nepri😉

Jiří 24

Co to, že se nedomluvili s SW, že by opět dotáhli od Air Transat třeba C-GTSI či pronájem nějakýho Dreamlinera 😁

Rossec

A310 Čsa v roce 2010 nelýtala chartely do exotiky?

Adam H

Luk Air má 2 A330-200, původně od Qatar Airways, takže by mě zajímalo, jak vypadá interiér.

Každopádně dobrý počin do Čedoku. (y) A když vzpomeneme na „sen o českém Dreamlineru“, tak tu byl asi trochu brzo, ale dnešní kupní síla by nám tu „koupácký“ Dreamliner asi naplnila.

Michal

Hledal jsem jak na youtube, tak seatguru a nikde nic o LukeAir. Takže je to jako kupovat zajíce v pytli. Jejich webové stránky http://www.blue-panorama.com jsou jak z minulého století a o jejich flotile je jen psaná zmínka, nemají jedinou fotku. Takže to bude nějaké looserová společnost a komfort na jejich palubách letadel asi hledat těžko. Jako pokud bych si měl připlatit 19tis. za business, tak chci vidět, jak vypadá a co nabízí… Takže za mě palec dolů. Ono neplatí rovnice dálkové letadlo = pohodlnější letadlo. Samozřejmě, zkrácení doby letu je fajn, ale zaleží i na tom, jak komfortně těch 10… Číst vice »

Zdenek

Příliš dlouhý, příliš bezobsazny a nakonec i typicky poplatny ceske povaze: na všem hledej chybu….

Walker

Qatar maji konfiguraci 254 sedacek v 788, takze tato 332 nabizi mene kapacity nez 788. Pokud se tedy zaplni 332, tak 788 nebude stacit – pri stejne konfiguraci.

vojta

Tak sláva, pochopili. A já se bál, že to v Česku nikomu nedojde. V charterech do exotiky je teď budoucnost!

vojta

Víkend v Bruselu, Eindhovenu nebo jiných typických městských destinacích nebude po koroně a tak dlouhé době v lockdownu absolutně nikoho zajímat. Lidi nebudou chtít starosti, zaplatí CK, a ta ať se stará.

Armin

Mluvte za sebe.

mikiqex

Kamkoliv po Evropě za pár stovek se rád podívám kdykoliv, korona nekorona. Co mě teď zajímá (a odrazuje), jsou restrikce po příletu a po návratu. Jakmile pominou, skáču znovu do letadla.

Kalanis

Já jsem dostal nabídku na návštěvu Ukrajiny. Mno a pak jsem se koukl na restrikce po návratu… A to není ta země tak daleko.

Petr

Jezdim bez CK a zadny starosti nemam.

V.N.

Cestu do exotiky vnímám nyní jako hodně rizikovou. Ale třeba se situace do zimy uklidní.

Honza

To zní skvěle. Budou prodávat i samostatně letenky? Na doplnění kapacity.

Modré zábradlí

Četl jste ten článek? Píše se tam o tom.

Honza

Ráno to tam nebylo, už je doplněno 🙂

G700

Ač jako nerad, tak si stejně myslim, že až se to někde rozsype, budou to hasit SmartWings se 737… Každopádně je super, že Praha bude mít takováto spojení..

V.N.

Proč by to měl hasit SmartWings. Dopravce si najme jiné podobné letadlo. Na světě je nyní spouta odstavených letadel , pro která není a nějaký čas nebude práce…

poletucha15

protoze pronajmout si letadlo neni jako prijit do autopujcovny.
A je to vetsinou vyjednavani na par mesicu 😉

V.N.

Nechte to na tom dopravci. Tak jak kamionový dopravce má plán pro případ, že se mu podělá kamion , tak zcela určitě má letecký dopravce plán pro případ, že se mu podělá letadlo.

V.N.

A ohledně toho vyjednávání. Ono se jinak vyjednává v době, když všechno co má křídla létá a jinak , když tisíce letadel jsou na zemi a desetitisíce členů leteckého personálu nemá do čeho píchnout.

RHood

Vy si vážně myslíte, že ta společnost podepsala deal bez toho, aby bylo jasně ve smlouvě napsáno, co se stane při nepravidelnosti.

Tomas

vyjednavani na par mesicu? 😀 to jo… dlouhodoby pronajem ano. ne zaskok na jeden, dva lety. specialne dneska.

smartwings je necom vyjimecny? s nim to nekolik mesicu trvat nebude?

Chronosphere

737 to neuhasíš 🥴

G700

Tak zažil jsem situaci, kdy se pro koupáky z Polska posílala do Thajska (tuším) 3x prázdná 737 z Prahy, aby je odvezla domů, protože A330 se na Kabri rozsypala….

Petr

737ky vozily predražené roušky z Číny. Zemáček za jeden let zaplatil tolik, jako kdyby při 100% obsazenosti stála jedna letenka nějakých 46,000 Kč jedním směrem.