Dopravci Železnice

ČD přijdou o další tratě, Ústecký kraj bude jednat o provozu s jinými dopravci

Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Radní Ústeckého kraje v pondělí odsouhlasili, že o zakázce na zajištění provozu vlaků v Ústeckém a částečně Libereckém kraji budou dál jednat se třemi dopravci. Nejsou mezi nimi České dráhy, které dosud provoz na těchto tratích zajišťují.

Rada Ústeckého kraje uložila odboru dopravy jednat se třemi dopravci v návaznosti na nabídnutou cenu a dopravní koncept. Jde konkrétně o Die Länderbahn, Arriva vlaky a Leo Express,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. 

Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz nabídly nejnižší cenu dopravci Leo Express a Länderbahn, současně ale upozornili kraj na to, že jejich nabídka nemusí trvat dlouho.

Länderbahn nabídla jednotky Siemens Desiro, které dosud používá na tratích v Sasku a v Libereckém a Ústeckém kraji, které má převzít DB Regio. Výsledek soutěže organizované německými objednateli ale napadla a může nastat situace, kdy bude dál jezdit na stávajících linkách. Leo Express se snaží své pronajaté vozy Alstom Lint nabídnout dalším krajům.
Důvodem neoslovení Českých drah měla být příliš vysoká cena v porovnání s jinými nabídkami. Radní ze hry vyřadili kromě Českých drah také nabídku společnosti GW Train Regio, která nepodala nabídku na všechny požadované tratě.

„Nabídku jsme zpracovali na nové motorové jednotky s kapacitou 120 osob, které budou vzhledem k požadavkům kraje potřebné. Rozhodnutí kraje jednat o nasazení levnějších ojetých souprav respektujeme,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Ústecký kraj dopravce nevybírá klasickou soutěží, ale cestou přímého zadání, před kterým ale oslovil všechny dopravce. Prakticky tak o soutěž jde. Ústecký kraj poptává celkem 1,83 milionu vlakových kilometrů ročně, tedy téměř čtvrtinu toho, co ročně na železnici objednává. Finančně jde při desetiletém kontraktu nejméně o dvě miliardy korun. Vlaky by měly vyjet na konci příštího roku. I po této soutěži budou České dráhy většinovým dopravcem v kraji.

Návrh smlouvy počítá s nasazením čtrnácti turnusových vozidel. Jde o linky U11 Česká Lípa – Postoloprty, U25 Most – Moldava (jen přímé vlaky z Ústí nad Labem), L2 Děčín – Česká Lípa – Liberec (osobní vlaky) a úplně nová linka U52, která má přinést přímé spojení Žatce a Ústí nad Labem. Ústecký kraj se dohodl s Libereckým krajem, že vybere dopravce i pro linky, které historicky obsluhují a platí oba regiony. Odpadne tak složitá situace, kdy v některých oblastech vlaky končí zbytečně na hranici regionu.

Kraj chce novou smlouvu na deset let, nový dopravce má začít jezdit už v prosinci 2019. Podle podmínek by mělo jít o nová nebo zánovní vozidla. „Tato musejí od okamžiku zahájení jejich provozu vykazovat opticky nový stav,“ uvádí se v dokumentu. Nové jednotky musí jezdit nejméně rychlostí 120 kilometrů v hodině, musí mít klimatizaci. Povinnou výbavou budou například zásuvky nebo wifi.

„Technické parametry vozidel musí v maximální míře umožnit využití technických parametrů infrastruktury, zejména dosažení maximální traťové rychlosti ve sklonově náročných úsecích,“ uvádí se v zadávací dokumentaci. Jde především o úseky na trati z České Lípy do Liberce, kde mohou vlaky jet pár kilometrů 120 kilometrů v hodině nebo ve stoupání z Rynoltic do Zdislavy. Jako zálohu může dopravce použít vozidla dosahující rychlosti maximálně 80 kilometrů v hodině.

121 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Sbohem síťové jízdenky*, sbohem otvírací okna. 🙁

    *koupit si síťovou jízdenku Ústeckého kraje, ze které není žádný ČD bonus, co vrátí až 20% ceny, je přinejmenším dost slušné zdražení 🙁

  • Dobrý večer, sleduji komentáře po celý den.
    Ano, někde budou tzv,. alternativní dopravci, někde moloch DB
    prostřednictvím své dcery…….Podle znalosti situace bude celkem problém pro
    nové dopravce personál, protože touha pracovat pro jiné není u zaměstnanců
    národního dopravce tuze žádaná…..Co bude či nebude odhalí 2019 prosinec, ale
    vím, že národní dopravce své lidi zaměstná a i při ztrátě výkonů to ustojí. Kdo to trochu sleduje,
    ví, že 26 tis. hrubého od Arrivy mu rodinu neuživí, tj pro dobrodruhy.
    Hezký večer.

    • soukromnik: Pokud se nepletu, tak na Šumavě přešli všichni strojvůdci od ČD k GWTR.
      Záleží na lokalitě, aby nemuseli extra dojíždět a co nový dopravce nabídne za mzdu a jaké vlaky. A držet třeba 30 strojvůdců 3 měsíce při hrubé mzdě cca 40 000 Kč je včetně pojištění placeného zaměstnavatelem 1 560 000 Kč měsíčně, celkem tedy 4 680 000 Kč a to rozhodně již není pro ČD zanedbatelná částka, zvláště když se to může příští rok týkat i 100 strojvůdců.

      • Jenze CD maji zamestnancu taky nedostatek a dost lidi je v predduchodovem veku. Takze sice bude zalezet i na lokalite, ale pro vetsinu lidi praci mit budou… jen doplni chybejici stavy o par kilometru jinde.

      • noerf – pletete se jen částečně
        Ke GW Trainu přešli jen strojvedoucí z Volar a blízkého okolí. Ze Strakonic nebo Budějovic asi těžko, takoví cvoci strojvedoucí tuším nejsou.
        Ve Volarech si také udělali zkoušky někteří bývalí vlakvedoucí ČD a přišli i nějací zájemci z ulice. Hodně dlouho GW Train zachraňovalo nedostatek strojvedoucími z půjčoven.

    • S. Komínek je pragmatik. I polointeligent se snadno dovtípí, že komáři bzučí ve Sněmovně naposled. Do důchodu daleko, zato Burešovy prachy blízko.

  • Nemyslím, že bude o personál nouze.
    Když jim necháte stávající mzdy, připadně s nárůstem cca 5%, navíc smluvně s Krajem garantujete další navyšování tak, aby to nedopadlo jako v případě řidičů autobusů, přičtete snížení zátěže od zaměstnavatele nesouvisející se samotným výkonem práce, pak to bude velká výzva, konkurence i pro kolektivní vyjednávání!
    I ostatní dopravci se o zaměstnance starají, mají bonusy, dovolenou navíc …. .

    • Znám pár busfárů, kteří jezdí pro Arrivu a BusLine a…pan Sůra tvrdí, že vulgární a urážlivé příspěvky bude mazat. Takže jejich vyjádření na adresu svého „chlebodárce“ (a v případě BusLine i kraje) nemohu uvést ani v náznacích. Nezbývá, než je ponechat představivosti, nebo dokonce vlastním zkušenostem čtenářů.

      • Nespokojenost je všude, pokud si myslíte, že u národního dopravce a jiných firem ne, jste příliš najivní. To je naprosto přirozené. Jsou toho plné hospůdky, blafárny, šatny, weby … .
        Něco změnit lze, něco ne.
        A souhlasím, zde je místo pro slušnou výměnu názorů, prožitků (třeba i částečně pravdivých o to více neuvěřitelných), ne žumpa, byť na konkrétní citaci všemožných forem názvů nejen lidských orgánů 🙂

    • Jasný, vyhraje soukromník s nejlevnější nabídkou a kraj/stát pak doplatí zaměstnancům soukromníka mzdy))) To se nám to podniká, když nám stát platí mzdy zaměstnanců.

  • No a za chvíli zase lidi, co nadávali na ČD, budou brečet, že se na ŽST zrušili záchody, úschovny a tak dále. Protože proč by tam ČD měli personál, když tam nebudou jezdit. viz Šumava

  • No a za chvíli zase lidi co nadávali na ČD budou brečet, že se na ŽST zrušili záchody, úschovny a tak dále, protože proč by tam ČD měli personál, když tam nebudou jezdit.

    • Spíš budou lidi brečet, až budou chtít jet do jinýho kraje. Ale což, aspoň bude mít Eržika, až pojede na gyndu a Fero, až pojede na káble, wifi připojení a klimatizaci.

  • Já si jenom kladu otázku, kde všechny ty soukromé firmy seženou strojvedoucí. Pokud ČD nechají své zaměstnance 3 měsíce doma za plnou mzdu , soukromníkům nezbyde nic jiného , než kraji oznámit , že nejsou schopni kontrakt zajistit a kraji nezbyde nic jiného, než to opět dát Českým drahám…

    • Vy máte takové informace??
      Strojvedoucí všeobecně nejsou, přesto bych se nebál, že by se z tohoto důvodu nevyjelo.
      I když by jste s ostatníma Modrogumítkama měl jistě radost….

            • Venkov4ever
              … byste .., by jste… .
              Za mých mladých čas, se toto vyučovalo.
              Pokud bychom šli do hloubky, tak oba výrazy jsou mluvnicky správně.

              • Kdo vás učil, proboha? Cituji: „Mnoho lidí věří tomu, že historicky správný způsob psaní je dvouslovný, tedy aby jste a by jste. Pokud se však podíváme do různých příruček, zjistíme, že dvouslovné psaní u nich nikdy za spisovné považováno nebylo. Tvar byste/abyste je pozůstatkem tzv. aoristu (druh minulého času, který čeština dříve měla). Podobně je tomu i u tvaru bychom, ve kterém také často chybujeme. Jediným správným způsobem psaní je tedy abyste a byste.“ Bude to stačit, nebo to chcete namalovat?

                • Venkov4ever
                  Jestli to umíte s pastelkama, tak do toho.
                  Zkuste se mrknout do Spisovné mluvnice Česke na Onikání.
                  Já vím. Starší datum, trotzdem immer gültig.

    • Kde vezmou strojvedoucí? hádejte… Ukrajina, Rumunsko, Bulharsko, Moldavsko… a co je na tom nejlepší, budou jezdit 16h denně 7 dní v týdnu a skoro zadarmo. Takto se podniká v českém prostředí – chci mít zisky jako na západě, ale podmínky pro podnikání jako na východě

      • Tak to asi ne! Dopravní služba může trvat max 15 hodin a z toho max 13 na mašině a jak bonus pro ty co neví, tak se komunikuje pouze v češtině (max slovenštině)

      • Nejvíc se mi líbí, když někdo položí otázku, vzápětí si na ni odpoví (kde ona odpověď může být dost vzdálená pozdější realitě) a vzápětí vyvozuje důsledky z té „své“ odpovědi. 🙂

    • Dopravce, akciová společnost, plnící ekonomické ukazatele, určitě nebude držet zaměstnance doma na 100% tři měsíce. Nabídne jim přesun, dojíždění jinam, častečně je uplatní třeba ve vlacích na vlastní podnikatelské riziko, nebo máme institut nadbytečnosti. Myslím si, že dopravci stejně tak jak tomu bylo v nákladní dopravě mají své kontakty na konkrétní strojvedoucí a osloví je ještě daleko dříve, než dojde ke spuštění ostrého smluvního provozu.
      Vidíme kolem sebe, že osobní doprava na železnici více méně provozovat úspěšně v rukách soukromníků jde, cestující i zaměstnanci se toho přestávají bát. Zaměstnance dneska zajímají spíš než tradice, benefity, bonusy, výhody a výše mzdy. To že některá firma to neumí využít, znamená, že jiná může velmi profitovat.

      Velkou ekonomickou výhodou malého dopravce v poměru k národnímu dopravci je bezesporu poměr mezi provozním personálem a neprovozním, velmi zjednodušeně řečeno kancelářským personálem. Tato čísla by byla velmi zajímavým ukazatelem. Diskutuje se o tom léta. A samozřejmě, v navrhnuté ceně dopravce za kilometr se kromě nákupu nových vozidel, mezd, údržby vozidel, provozu, musejí odrazit náklady na tyto „neprovozní“ funkce, zkrátka musíte uživit podstatně větší porci lidí. To je v regionální dopravě podle mne veliká nevýhoda a v tomto duchu chápu kraj, proč nechce platit dopravci více. Když má zajistit dopravu na vymezeném území, nechce v nákladech platit, spolufinamcovat provoz center, která s tím nejspíše vůbec nesouvisí. V tom vidím jeden z důvodů rozdílnosti cen v nabídkách, bohužel.

  • tak nějak nevím jestli Desiro je to nové či zánovní vozidlo? tím nechci říct, že by na uvedené nebylo adekvátní, ale tento požádavek jaksi nesplňují

    • Kix
      Desiro určitě není nové. 🙂 Ale zánovní určitě je. Tedy alespoň v porovnání s vozovým parkem na České železnici.
      A Kixi, které konkrétní požadavky, dle tvého názoru Desira nesplňují?

      • Z Děčína do Liberce přes Českou Lípu jezdí jako osobní vlaky ČD vozidla RegioShark. Desiro není zlé, ale rozhodně není výrazně lepší.

        • Jura Šrámek
          Pokud odečtu pár kusů RegioSharků v každém kraji tak jsme někde. Nehledě na fakt, že RegioSharky jsou vázané dotačně na jednotlivé kraje.
          Jak Desiro, tak i RegioShark jsou svýmy vlastnostmy poplatné době. Ostatně jako vše okolo nás.

          • nemám problém s desirem, mám problém s tím, jk se tyhle „soutěže“ vedou, poptáváme nová vozidla a dostane to někdo, kdo nabídne 20let staré motoráky? stejně fraška jako ten druhej soubor.. poptáváme nová vozidla a proto to hodíme regiojetu za ojetiny.. byl nejlevnější v nových, tak na ojetiny už se nebudeme bavit s nikým jiným.. alibi pro ovečky máme, tak to hodíme komu uznáme za vhodné..

    • V Ústeckém kraji to řešit nemusíte, všichni dopravci spadají pod DÚK (tamní celokrajský IDS).
      V mezikrajské dopravě pak od 12/2020 tzv. jednotná jízdenka.

      • Tak začnou jezdit 12/19 a jednotná jízdenka x/20 a jizdenka DUK asi nejde koupit v nějaké aplikaci jako je tomu u PID – litacka

        • Navíc DÚK neplatí až do Liberce, takže třeba dojíždějící Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa si to pěkně vyžerou.

          • Ti si koupí jízdenku toho dopravce, který to pojede. Buď bude mít svoje jízdné nějaké nebo to bude součet DÚK Benešov – Šachov a IDOL Žandov – Lípa. Ale spíš si to vyžerou cestující Benešov – Doksy apod. Prostě tam, kde se mění jak kraj, tak dopravce.

            • Pravidelně dojíždějící dnes mohou jezdit na traťovou jízdenku všemi vlaky, pokud bude osobáky a rychlíky jezdit jiný dopravce, tak si buď budou muset kupovat traťové jízdenky dvou dopravců, nebo jezdit dráž za jednotlivé jízdné, případně čekat hodinu na další spoj.
              I kdyby platily v rychlících tarify IDS a i kdyby je šlo navazovat ve stanicích, kde ten vlak nestaví, tak pořád chybí ten mezistaniční úsek přes krajsou hranici.

      • Musí to řešit, neboť kraj žádnou takovou aplikaci nemá. Pokud tedy bude chtít garanci místa (místenku), pokud něco takového ovšem soukromníci budou provozovat, bude mít smůlu – nevím o tom, že by měli na nádražích prodejny.

      • A v obdobi 12/2019 – 12/2020 mezikrajske jizdy zrusime ? 😛
        BTW: povinnost dopravce uznavat jednotnou jizdenku bude az pro smlouvy od roku 2020, takze az od pristich soutezi…

  • Když nad tím tak přemýšlím, tak od prosince 2019 budeme mít na Ústecku minimálně 4 dopravce: AŽD s tratí Litoměřice – Lovosice – Most, dále pak ČD na elektrifikovaných tratí a zbytku lokálek, Regiojet a teď nově DLB nebo Arrivu (LEO předpokládám, že to nebude). To se nám to hezky drobí. A po všech těch výběrkách tam bude těch dopravců tak 6 a pak si začne kraj dělat svoji vlastní dopravní společnost, jako to má v busech.

  • Jinak ještě dodám, že se to konkurenci vesele nabízí levnějc, když ČD maj oproti nim spoustu nákladů nejen z minulosti… Tak třeba obrovské peníze sypou do Lužné a musí trpět režijkáře. Nic podobného soukromníky netrápí…

    • Jirka
      Děláš si vtip?
      Kolik ročně stojí historie pod taktovkou ČD? 50, 80 miliónů?
      V kontextu ročního obratu je to plivanec do moře. V obraze roční ztráty/zisku už je to znát.
      Osobně bych byl pro, aby tuto historii či nostalgii finacovalo ministerstvo kultůry. Na to se však musejí najít prostředku na min. financí. Proto by si Kupec neměl stěžovat ale účině lobbovat a masírovat na patřičných místech. I to je práce Direktora.

    • Historická vozidla jsou mantra, kterou příznivci národního dopravce omlouvají skoro cokoliv…
      Miroslav Kupec 17. 9. 2018 pro zdopravy.cz řekl:
      U historických vozidel děláme vše pro to, abychom náklady na ně očistily. Provoz historických vozidel je ekonomicky samostatný celek, na jedné straně máme výnosy z nostalgických jízd nebo vstupenek do muzea v Lužné a vedle toho máme náklady. Rozdíl je záporný zhruba 35 milionů ročně.
      Při tržbách skupiny ČD, které byly v roce 2017 téměř 34 miliard Kč je to kapka v moři, která rozhodně nemůže zapříčinit, že nabídka ČD se proti nabídkám soukromníků liší v desítkách procent.
      Jen v Ústeckém kraji byl rozdíl mezi nabídkou ČD a RegioJetu podle J. Komínka 100 Kč. Při milionu vlkm ročně je to 100 milionů Kč, přitom šlo 1/8 dopravy v jednom jediném kraji. Po přepočtu na celou republiku se ročně dostaneme na jednotky miliard Kč, takže historická vozidla jsou jen zástupný problém…

    • Ony to nejsou jen muzea, režijky apod. … ono je to obrovská spousta personálu – průvodčí, strojvedoucí, pokladní apod. Všichni zaměstnanci ČD mají jakštakš slušné postavení v zaměstnání, chrání je kolektivní smlouvy, odbory apod. U soukromníka dělají kromě strojvedoucích za minimální mzdu, na DoPíČi, DPP, brigády apod. vychytávky. Otřesné podmínky u Jančury. Soukromník koupí 5 x 810, k tomu 7 ukrajinských strojvedoucích a jede se, logicky za podstatně menší náklady než státní dopravce.

    • Jj, tady je vidět, jak mají komouši plná ústa keců o tom, kterak je národní dopravce potřeba a že ČD musí bých zachovány a kdesi cosi. Výsledek? V kraji, kde vládnou dopravě komunisté, se tim to tam drobí o 106.

    • Co to melete za blbosti ?? To je špatně, že chce kraj ušetřit a mít určitou kvalitu ve svých vlacích ? ČD je sto let za opicemi. A náhodu je to dobře. Aspoň se ty „modrogumáci“ konečně chytí za rypák a pochopí, že nikdo o jejich předražené služby nemá zájem….

      • Za málo peněz nikdy nebude hodně muziky. Takže podle toho ta kvalita cestování bude vypadat.
        Najednou nastane problém s nákupem souprav a bude vymalováno. Vesele se budou kasírovat velký prachy za ježdění s nějakýma 40 let starýma ojetinama…
        Už se těším na nástup nových dopravců. To se hezky zasmějeme a poté se poklepeme na čelo, co to zase soudruzi dopustili.

        • ano, my jsme to poznali u nástupu jančury, jak se jezdí za málo. Zkuste si zjistit, kolik stála jízdenka čd praha ostrava před nástupem RJ.

          • Ty malé peníze jste platil jen tak, nebo za tím něco bylo? Třeba kecy o tom jak se dá jezdit bez dotací. Ono prý nejsou dotace jako dotace. Od září to ti co makají, platí těm co už ne a nebo ještě ne. Že by váš případ?

          • Nebýt toho, že Jančura si mohl dovolit dotovat levné jízdné z busů, tak by tu dávno nebyl, necelá koruna za kilometr, není reálná sazba, takže za 356 km (Praha – Ostrava)je naprosto přijatelná cena kolem 500 Kč, to jen Čecháček chce jezdit skoro zadarmo, ale nejnovějšími vozy.

        • Tak se podívej na Šumavu, žádná nová vozidla, žádná bezbarierovost. Náklady větší než ve smlouvě a kraj to v tichosti doplácí. Mají _ li zpoždění obrací vlaly v půlce trati a zbytek dojizdeji autobusy. Jo soukromý dopravce, lépe a radostněji

      • a jiní dopravci s 810 nejsou sto let za opicemi? Rozdíl je v tom, že soukromý dopravce, vlastnící 5 x 810 a 7 ukrajinských strojvedoucích za minimální mzdu má logicky nižší náklady.

    • Co mám zkušenosti (i ze zahraničí), tak právě např. v Lintech (které by tam mohl nasadit Leo Express) je klimatizace příjemná; naopak ve Sharcích (které jezdí na větší části Os vlaků Děčín – Liberec; od 12/2018 tento počet Os vlaků vzroste díky úspoře soupravy v oběhu, vzniklé ostrými obraty v Liberci namísto dosavadního křižování v Horním Růžodolu) jde často o „ledničkující“ klimatizaci. Tzn. i v této věci by si cestující mohli „polepšit“.

  • A tak se nám Sudety dobrovolně předávají do rukou německých firem… S ohledem na výročí republiky o to kontrastnější. Vzhledem k tomu, že LE je rád, že s bídou ukočíruje jednu svoji linku, tak mám obavy, že dopravu v kraji nám začnou zajišťovat Němci… Jak ubohé.

    • Tak ubohé… je to hlavně očekávatelné. Kvůli tomu je liberalizace, aby se ke státním penězům dostaly nadnárodní společnosti a oslabil se vliv státu. LE i RJ stejně dříve nebo později koupí zahraniční vlastník.A nám tu bude vesele provozovat státní DB a ÖBB a všichni budou spokojení.

    • To
      Nic nebrání Českým dopravcům (privátním i státnímu) aby se ucházel o zakázky v zahraničí. O tom totiž je jednotný trh.

      • Možná tak na Slovensku nebo v Polsku. Jinak Rakušáci k sobě nikoho nepustí a v Německu jim na to jaksi chybí kapitál a na západ od nich už se o tom nemá cenu bavit vůbec. Jinak volný trh je krásně vidět ve stavebnictví. Rohodující firmy mají zahraniční kapitál a všichni brečí že se u nás staví draze a nemají šanci s těmi firmami hnout.

        • Podmínky pro vstup a účast v soutěžích jsou pro všechny stejné.
          V celé EU.
          Že to ještě z těch pár Českých dopravců nikdo nezkusil, tak neznamená, že to nejde.
          V Německu je v současnosti přes 1.200 soukromých dopravců. V osobní dopravě je zhruba destina. A z té desetiny, mají dvě desetiny zahraniční kapitál.
          Jeden má jednu V-60, druhý má arzenál Talentů.
          V zásadě lze říci, že nejobtížnější je získat vlastní licenci.

          • No ale startovní čára je u každého jiná. A ty čísla co zde udáváte jsou také nic neříkající. U nás je taky přes 80 dopravců a 25 jich má i osobní dopravu a co z toho vyplývá ? Nic.

            • MartinM
              Naopak. Vyplývá z toho, že 25 našich dopravců s osobní licencí se může u nás ucházet o státní nebo krajské zakázky na dopravní obslužnost. Nebo mohou provozovat komerční dopravu.
              Startovní čára v podobě legislativy, je pro všechny stejná.
              Druhá stránka je start v podobě kapitálu. Ten kdo ho má, má to jednodušší. A kdo jej nemá, má to těžší. Ale nikoliv nemožné.
              Co se týče zahraničí, je to naprosto to samé. Akorát to tam už pochopili a aplikovali. Prostě nevymýšleli, proč to nejde, ale hledali způsob aby to šlo.
              A tudíž co z toho vyplývá ? Pro Vás patrně NIC.

  • Tady bude ještě vtipný, pokud LEO express podepíše v Pardubickém kraji, tak v Ústeckém kraji jezdit nebude, nebo se stane opak a nebude jezdit v Pardubickém kraji. Die Landerbahn uspěje v Německu a opět má Ústecký kraj smůlu. Viditelně tedy tito dopravci nemají dostatek vozidel, aby něco navíc, co vyhrají obsloužili.
    Tzn. že největší šanci má asi Arriva.

    Viditelně to ale znamená, že žádný z malých dopravců není momentálně schopen obsloužit více jak 1/3 nějakého kraje.

    Když se vrátím ještě k tomu Leo expressu, tak by asi nebyl problém na trať 024 nasadit své elektrické jednotky, zrušit linku z Prahy do Ostravy a Starého Města, na úseku Lichkov – Mlýnický Dvůr nebo Dolní Lipka – Hanušovice, by mu stačily 2 motorové jednotky a zbytek dát do Ústeckého kraje.

    • leo má rozdělanou soutěž ve zlínským kraji a tudíž si myslím, že ty motoráky chce použít na zlínsku.

      • Plus tratě 024 + 025, tam je také na dost dobré cestě, ale tam je potřeba, tak 5 až 6 souprav, možná ani to ne.

        • Ale v tom Ústeckém kraji je potřeba 14 turnusových vozidel,takže po jejich pokrytí by jim zbylo jen jedno(mají mít pronajato 15 Lintů) pro Pardubický,Zlínský….Tak uvidíme.
          Ono ani ČD nemají 14 motorových souprav s rychlostí 120 km/h,nízkopodlažních,s WiFi.Toto splňují jen Pesy 844,ale ty jsou vázané na jiné výkony.Také by si musely nějaké soupravy pronajmout,protože koupě nepřichází moc v úvahu z důvodu krátkého termínu.

          • Apollo 17
            Existuje tzv. Klauzule přechodného období.
            Pokud by vyhrály třeba ČD a měly jistou smouvu, tak nové vlaky objednají. Do doby převzetí nových vlaků by jezdily s tím co mají.

    • Vaše tvrzení je založeno na tom, jako by si LEOex nebyl schopen (byť ta lhůta je velmi krátká; i Ústecký kraj poněkud „zaspal“ v soutěžích, byť o nich ví již po mnoho let) pořídit další jednotky nad rámec těch 15 Lintů, které má.

      Ovšem ve stejné situaci jsou ČD – ani ony by neměly z čeho (myšleno ze svých dosavadních vozidel) pokrýt vozbu, která je předmětem této soutěže; a musely by urychleně pořídit nová (resp. zánovní) vozidla odjinud (pokud je tedy nechtějí sebrat z některých svých výkonů – ale zase by na nich tím pádem neměly čím jezdit – tzn. přesně to, co předhazujete LEO expresu).

  • Jako zálohu může dopravce použít vozidla dosahující rychlosti maximálně 80 kilometrů v hodině.

    Proc maximalne 80km/h? To nejak nechapu…

    Stejne tak je dost divne, ze chteji jednotky dosahujici rychlosti minimalne 120km/h, tam doufam, ze mohou jezdit i pomaleji,… pochopil jsem, ale nedava to smysl…

    • „Proc maximalne 80km/h? To nejak nechapu…“
      Záložní tím pádem můžou být ř. 810 (= nižší cena).

      „Stejne tak je dost divne, ze chteji jednotky dosahujici rychlosti minimalne 120km/h“
      Jednak je to na deset let a bůhví, co bude (není nutné se zbytečně omezit, když nové jednotky jsou snad všechny na 120 a víc), jednak se v některých úsecích dá už dnes jet 100 km/h, jednak vozidlo na 120 km/h má ve stovce větší „výkonovou rezervu“ než to, které ji taktak dosáhne.

      • A budou muset mít ta Desira,nebo Linty i české VZ(Mirel,LS06),aby mohla dosáhnout tu rychlost 120 km/h,nebo budou mít jen SIFU a rychlost u nás max.100 km/h?

      • Mělo být použito minimálně 80 km/h (aby tam nedali něco s nižší nejvyšší rychlostí), i když jde o jejich maximální rychlost. Pak by to neznělo tak nesmyslně. Nebo úplně přesně: dosahující maximální rychlosti minimálně 80 km/h. 🙂

  • Ústeckému kraji se pravděpodobně podaří rozdělit balíky tratí mezi čtyři dopravce, budou mít porovnání a nebudou závislí pouze na jednom dopravci, což v případě problémů jakéhokoliv z dopravců se bude moci lépe řešit.

    • A nebo naopak… uvari si takovy gulas, ze s tim budou mit problemy i za bezneho stavu, takze budou muset stale neco resit. 😛

      • Bery: Záleží kolik lidí jede pouze jednou linkou a kolik lidí přestupuje pravidelně a občas. Pořád platí tarif ústeckého kraje a vzájemná přefakturace je na dohodě IT techniků dopravců a krajského úřadu.
        A do budoucna budou určitě existovat aplikace, kde si za jednu jízdenku zkombinujete vlaky a autobusy a u dálkových budete mít rezervované místo a myslím, že to možná bude i dříve, než to zprovozní ministerstvo.

Newsletter

Partneři