ČD musely odstavit jedno Pendolino, po průjezdu silným deštěm vykazuje závadu

Pendolino. Pramen: České dráhyPendolino. Pramen: České dráhy

Aktuálně probíhá diagnostika jednotky. Cílem je zjistit a odstranit příčiny závady.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemysl

Jako nejdůležitější ukazatel kvality drah bych ustanovil dochvilnost a čistotu především WC. Staré budovy opravovat a zachovat alespoň trochu historie. Unás v Olomouci při rekonstrukci peronů zlikvidovali ještě po staru nýtované ocelové nosníky podpírající stříšky a litinová zábradlí, ačkoliv tomu nic nebylo, neboť pod střechou jaksi neprší. Místo toho dali lacině vypadající ocelové trubky a perony vypadají jak polní stanice. Ze začátku byly bíle natřené trubky alespoň čisté, dnes špinavé a brzy budou špinavější než ty co tam byly cca 90 let. Od té doby chodím na tyhle perony s odporem. Autoři by zasloužili na pranýř. Jedním z viníků je… Číst vice »

lvy

Navlhlé CD-ROMy?

Aleš

Největší drzost je nasadit vozy bez klimatizace

Honza V.

Pokud má otevírací okna, tak se to dá přežít. Ale zabedněné vozy, které v případě výpadku klimatizace nevětrají vůbec, to je obecné ohrožení.

Jan

Porucha nějakého vlaku je důvod k napsání článku? Jestli teď někdo bude argumentovat prestižností daného vlaku, tak musím upozornit, ze to měl být prestižní vlak, ale nikdy nebyl.

Jan

SC Pendolino jako takové je prémiový produkt ČD. A zrovna poukazovat na to, že firma (a to ještě státní) dodává namísto prémiového produktu dlouhodobě šméčko do novinařiny celkem patří.

Tomáš

Tahle předražená komedie působí na našich skanzenových tratích jako těžkej bizár, protože žádný z koridorových úseků nebyl nikdy postavený ani z podstatné části na rychlost alespoň 200km/h, což by se u nás klidně dalo.
200km/h zvládla i první jednotka Šinkanzenu „Type 0“ (krásný vzhled) a touž bylo sakra dávno…
ČD: Pendolina stojí, auta jedou!

Jan K.

Místo 3 vozů Bmz měli dát soupravu lokomotiva + vozy 1x A, 1x Bds, 5x B. Ano je to sice trochu historická souprava, ale zajistila by dostatečnou kapacitu a spolehlivost dopravy do cílové destinace. Sice tu všichni nadávají na ty starý vozy, ale v těch vedrech jsou to nejspolehlivější vozy. A když se otevře okno tak se dá vydržet i to vedro.

Lukáš

Myslím že po 21 letech provozu by je už mohli nahradit něčím novějším a dát pendolino na jinou trať.

Tomáš

Podle toho jak ČD nasadily za nefunkční SC Pendolino soupravu tvořenou z Honeckerů, bych řekl že právě ty Honeckery budou asi to druhé nejmodernější po Pendolinech, co ČD k dispozici vůbec má!
Ne, nedělám si srandu.

PeteT

Existují už plány na náhradu Pendolin, zejména v souvislosti s VRT?

Francimor

Nejlepší by bylo je nahradit comforjety.

Michal82

Interjetu by se uživilo více než 20.

Jan

Žádné VRT u nás nikdy nebudou. Skončí to stejně jako ty koridory (po kterých měly jezdit právě pendolina), které tu dodnes nemáme.

Zdeněk Fila

To jako fakt že Italský zázrak se boji trochy deště?

Karel

Je to pouze stroj.

Honza V.

Některé stroje fungují i v mokru.

Nose Peak

“ Když ti zatejká do střechy
Dej tam pěnu
Když ti nelícujou plechy
Dej tam pěnu”

petr

njn…tak to se bohužel občas stává…co jsou vlaky teď nabušené elektronikou…dřív byla voda tak max v termostatech

M152

Na hrbatých občas taky voda zatekla kam neměla při silném dešti, jen se nechala v depu pár dní vyschnout a problém se vyřešil sám.

Petr

Koukám další do sbírky naposledy to byla hala na letišti. A kbelíky s logem budou?

Marana_CZE

A to si dělají srandu s těmi třemi plnými Bmz? „náhradní souprava složená z vozů úrovně kvality EC“ Ano, ale! Alespoň první třídu a jídelák mohli někde najít…

M152

Kde nic není, ani smrt nebere.

Jan

Pokud se to stalo u Polomi, budou to jen zvlhlé CD-ROMy…

Jan

Tady je to samej kulturní ignorant, trochu nadhledu…

Jirka

Proboha snad to nebude kategorie EC, co jezdi na ostravanu, kde jsou retro B uplne bezne 😀

Jackub

Poškození po průjezdu silným deštěm… 🤦🤣 To je tedy slušný bizár! 🤪 A prý „vozy standardu EC“. 🤣 To u nás platilo v době, kdy u nás značka EC začínala. Dnes je naprosto devalvována a na EC jezdí doslova cokoliv…🤷🤭

MajsterN

V Koreji mají na trati takové nějaké stříkače – prostě to ten VRT vlak tak trochu umyje, za jízdy.

Česká flotila by očividně mohla po průjezdu rovnou do depa.

Dizgrafyq

Zateklo mu do CD-ROMu…

tarten

Je legrační, jak si lid vždycky nejvíc oblíbí nějakou pitomost. Na CD-ROMy to nikdy nejelo. 😀

Jiří Kocurek

umělecké licence, Jarek Nohavica. Hard disky se nerýmuje.

Petr Vašek

Myslíte to proruské koště?

Jackub

🤦🤦🤦

Jiří Kocurek

Kárdrový profil? Ale tady není festival politické písně, aby se musel uvádět.

tarten

Spoustě lidí se to bratříčkování se sauronem nelíbilo, s tím nic neuděláte.

likvidátor shotoushků

Tuhle vypitou trosku radši ani nezmiňuj 🤮

eber

Celkem mě zaujalo, že jako náhrada za sedmivozovou jednotku jedou tři Bmz a dle rezervačního systému je SC 514 v celé trase obsazené tak ze 3/4… I kdyby pár lidí kvůli změně soupravy cestu stornovalo, pořád je to hooodně málo lidí na klasickou jednotku..

by mě zajímala ekonomika provozu tady v těch časových sedlech ve srovnání s pátkem/nedělí, kdy je to třeba vymístenkováno úplně celé..

Avlaky

Proč náhradní souprava? Nemá ČD nahodou turnus na 4 pendolina?
+1 zaloha + 1 ETCS?

tarten

Pendolino rozhodně nemá čas flákat se na záloze.

Vesper

ČD by je měl odstavit všechny už natrvalo, a nahradit railjety, co se uvolní až přijdou comfortjety. Pendolina jsou atypická, náročná na provoz i údržbu, a mezi Prahou a Ostravou ani nevyužijí naklápění.

Tuňák

Žádní rušení Pendolína jsou sqělá nejlepší svezení co dráha má. Jak se nahíbá v zatáčkách tak to je nejsqělejšejší.

Leinad

Houby, technicky to ČD nevyužijou (nezajedou časy kratší, než s klasikou, nevyužívají tři systémy,…) a je to líný.
Co se jim povedlo je marketing – na jiných IC/EC bývá vesměs nějaký šrot. SC je spolehivě 680, náhradní souprava RailJet či jiný tryskáč, žádný béčka.

Bobek

To by byl po vydání dlouhých peněz za instalaci ETCS skutečně vynikající tah.

Leinad

Bacha na klam utopených nákladů.
Ale jo, je fakt, že instalace ETCS byla zdůvodněná, asi se ještě vyplatí

Jiří Kocurek

Tak Bastard + 4x Bdmtee by taky 160 km/h dokázal a lidi by se nějak vešli, se čtyřma by i ty jízdní doby zajel.

Jen by za to ČD nemohly chtít nic navíc a stejně by jim lidi utekli. A o tom to je…

tarten

Bastard forever 😀 Ale generátor pro parní topení nemá, že ne? 😀

Jackub

Jděte o článek vedle, jedno takové SC vyjede! 🤪🤭

Jiří Kocurek

Právě na to čumím. Fakt jsem to netušil, to měl být z mé strany vtip. Tak mě prosím nemlaťe, do pekla půjdu sám…

tarten

😀 😀 😀 😀 Nemám slov…

MartinS.

Jste to přivolal…😂

Bobek

Tak jsou to sice ČD, ale ani tak mi nepřijde úplně pravděpodobné, že by vlaky na komerční spoje provozovaly se ztrátou 🙂

tarten

Úvahy o rušení jsou samozřejmě k ničemu. I když lesk Pendolin coby vlajkové lodi vybledl, jak ČD zvládají pořizovat podobné nebo i lepší vlaky co do kvality i rychlosti, pořád jsou mezi nejlepšmi vlaky co mají. I když kvůli nedostatku kapacity trati musí být jízdní řád vyvatýrovaný tak, že ho snadno dá i klasika, přesto se klopení při dohánění času využije. Ekonomika provozu je napnutá, ale nějak to funguje.. Až se zprovozní první kousky VRT a vylepšené úseky za Pardubicema, bude dobrý každý vlak, který zvládne dvoustovku, a to pendolina před definitivním důchodem ještě pravděpodobně stihnou. V té době ať… Číst vice »

Jardásek

Až se zprovozni první kousky VTR, budou pendolina dávno v Tlumačově.

MartinS.

Tak výhodou je, že to má i v 2. třídě sezení 2+1 a je to povinně místenkové, takže samostatný cestující se nemusí v plném vlaku strkat se spolucestujícím. A naklápění a vyšší rychlost by Pendolina využila, kdyby nejezdila v taktu s jinými vlaky vedenými klasickou soupravou a nebo, kdyby se za ně klasické soupravy neposílaly jako náhrada.

Jaaa

Nebo nebylo na tratích našlapáno.