kmax

ČD musely odřeknout vlaky kvůli nehodě kamionu na dálnici

Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhyMotorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy

D5 je uzavřená mezi Nýřany a Heřmanovou Hutí.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Practicus

jinak řečeno – chcete-li být strojvedoucím, musíte vlastnit automobil

Michal

Řídím autobus a bez auta se taky neobejdu. Jezdím s autobusy odstavenými někde v Kotěhůlkách a bez auta se k nim nemám šanci dostat. Někdy dostanu služební, někdy jedu svým a napíšu si cesťák.

Jaroslav Mašek

Auta stojí. Brání sanitkám, hasičům, tramvajím, lidem co chtějí být v práci zavčas, ekonomice a teď už i vlakům.

Honza S.

Tohle je poměrně velký problém a důvod proč lidé dávají přednost autu před vlakem. Dvacet devět dní v měsíci přijede krásný vlak s pěti vagóny a spoustou místa na sezení, který vás pohodlně odveze do práce. Jenomže ten třicátý den ten vlak prostě nepřijede. Nebo místo něj přijede 810, kde stojíte na jedné noze, a to ještě ne vlastní. Nebo dokonce přijede autobus, kde také stojíte na jedné noze a ještě jede odněkud jinud, někudy jinudy, někam jinam. Zdá se to jako maličkost, ale důvěra zákazníků se těžko získává, ale strašně snadno ztrácí.

AFO

Ten strojvedoucí dal přednost autu před vlakem a jak to dopadlo?

Practicus

takže strojvedoucí je jen kus vybavení, který se po skončení směny narve do šuflete, aby se před další směnou zase vytáhl – třeba jako propiska

SYN

A chcete tvrdit že ON měl alternativu? Jak se vlakem dostanete na první ranní vlak!

bakiy

To je ale blábol. 29x ten fíra (kdokoli) projede ve tři ráno v pohodě po dálnici a třicátý den uvízne u nehody. Určitě mu to sebere důvěru k ježdění po dálnici…

Vítek

To by se snad u autonomního vlaku nestalo, pokud by šlo snadno přidat výbavu, jako má ta zkušební 810: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/kopidlno-dolni-bousov-autonomni-vlak-zahajeni-zeleznice-etcs.A250404_115637_hradec-zpravy_tuu ? 😉

Leinad

Kraj neplatí dispečerskou zálohu nebo ta už nahrazovala něco jiného?

Ex ČD

Otázka je, kde by ta záloha seděla a jestli by náhodou nevzniknul stejný problém. Těžko bude sedět strojvedoucí navíc v každé obratové stanici, pro jistotu. To by nikdo neufinamcoval.

G....

Kraj platí smluvní cenu za objednané spoje. Dispečerská záloha by měla být v této ceně dopravcem rozpočítána.

Practicus

a Vy si myslíte, že úředníci vidí dál, než na svoji tabulku?

G....

Pokud sankce za nevypravený spoj je tak nízká, že se nevyplatí toho člověka držet, tak ani dál hledět nemusí

IMVP

nejde vzpomenout na slogan – auta stoji, vlaky jedou..

evidentne nejedou..

vbb

Auta stojí
vlaky taky.

Ondra

No, vzhledem k tomu že PČR občas dává na svoje sítě videa o tom jak zácpou protáhli doktory nebo rodičky do porodnice, možná by to uspělo i tady, i když nešlo o ohrožení života či zdraví 🙂 ale neznám časoprostorověprůjezdní okolnosti případu..

Lukan

To jsou „obyčejné“ zácpy kvůli hustotě dopravy. Když je zavřená dálnice kvůli nehodě, tak to kvůli bezpečnosti nikdo nebude chtít dělat – jsou tam spousty lidí od IZS, hadice, vybavení, někdy i vrtulník.

Stráťa

Obyčejné zácpy kvůli hustotě dopravy jsou zdržení na jednotky minut, než by tam policie přijela tak by neměla koho eskortovat.

G....

Strojvedoucí chvátá do práce, čekají na něj cestující. Za ním stojí v koloně kadeřnice, čekají na ni zákazníci. Za nimi stojí učitel, čekají na něj žáci. Za nimi další a další profese, na které někdo čeká. Jistě uznáte, že rodička spěchající do nemocnice je poněkud jinačí případ.

Kilinger Jaroslav

Tohle je TOP zpráva hned takhle poránu, hned se člověku lépe pracuje.
Vlastně dvě zprávy 😊.
Si to tady snad předplatím !

xyz

To ten strojvedoucí má celkem dlouhý návoz do služby. Nástup v Bělé vs. problém mezi Nýřanami a Heřmanovou Hutí.

https://mapy.com/s/danevajuko 50 km cca.

N.N.

Dost možná to nemá na celý život a stěhovat se pokaždé, když mu změní turnus je nic moc. Obzvlášť jestli má děcka do školy (přijdou o kamarády).

moot

nebo prostě jezdí Domažlice – Bělá i Plzeň – Domažlice a bydli v Plzni…

Martin

Jezdím do práce 48 km. A to ani nejsem strojvedoucí. Nehledal bych v tom nic zázračného.

Koro

Bože, každý druhý jezdi do práce i 50 a více km. Skandál.

Libor

A to strojvedoucí jezdí autem? Proč nejezdí vlakem? #kolejedokazdevesnice, #silnicenetreba😁

Ares

Asi mu k baráku koleje nevedou 😂

SYN

Nejen to, ale třeba na „první ranní“ spoj který má vyjet se (z definice) vlakem nedá dostat (leda by nafasoval drezínu)…

Leinad

Občas se jezdí rg na nákladech.

vbb

Jako že by do kocové stanice lokálky v Horní Dolní jezdil každé ráno ve 3 hodiny nákladní vlak, aby tam dovezl strojvedoucího?
To by ještě musel jet někdy ve 23 h další nákladní vlak (opačným směrem), který by odvážel strojvedoucího od posledního vlaku do Horní Dolní 🙂

nedulezite

A i ty Vámi zmiňované vlaky budou nějakého strojvedoucího potřebovat 😉

Jzms

Už dávno ne😀

Zapa

Přesně, vždyť má přece režimku z našich daní….

Parazit

Vtip, že jo?

petr

a copak mas ty z nasich dani ty rezimko,kdovi jestli nejake vubec platis.

Zapa

Ne, jsem uhlobaron a vás nebohé eisenboňáky ožebračuji i na deputátním uhlí. 😁

Adam Ř

Má ji z rozpočtu ČD, to je hodně jiná skupina peněz

bakiy

Vy víte, že jí má?

Twix

A kterým vlakem tam má dojet, když nastupuje na ten úplně první ranní? 🙂

Hanz

Tím posledním večer, ne? Á, na ten vlastně jsou vyprodané místenky týden dopředu, tak vlastně musí jet o půl dne dřív 😀 😀 😀

Patrik

Tím posledním večer, ne?“ Když na nocležně není místo, jste … víte kde.

Zapa

Já věděl, že tam mám dát ještě smajlíka😆.
To byla narážka na některé zdejší diskutéry, kteří při jakékoliv zmínce o režijce hned startují a vytahují daně.
Pro ještě méně chápavější se přiznám k tomu, že jsem vlatníkem jak režijky ČD, tak DUK, ale také vlastníkem gumokolu jímž dojíždím do zaměstnání, i když bych třeba v 50% nemusel, resp. bych asi nemusel vůbec. Nicméně pokud pracujete v provozu, tak spaní po nocležnách není vždy to pravé ořechové.
Jasně jsou případy, nebo období kdy tím vlakem jedu, ale to musí nějak rozumně vycházet jak na nástup, tak na konec.

bakiy

Mě to vlakem (busem, na kole) vychází tak na čtyři až pět směn ročně. Bez auta, pokud člověk žije na venkově, se fírovat nedá. Přesně z důvodu, že vezete-li první vlak, musíte tam logicky být dřív, než první vlak. Analogicky i poslední vlak…

Parazit

Vy byste jel do práce o den dříve?

Frantisek X

Ne, on si musel překroutit význam sdělení ad absurdum a kopnout.

Michal

On vam v noci jede nejaky vlak ?? Paklize mate nastup na prvni vlak treba v 4:30 ??

Alex

Os 7232 nahrazen NAD.

Punkz

Stačilo by, aby si ČD pro takové případy držely vrtulník.

Marťas

Co kdyby jeho pilot v té zácpě uvízl taky?

SYN

Pohotovost se snad drží poblíž stroje??

Ale možná by ho byla schopná vyzvednout i nějaká krosová motorka, nevím jak to vycházelo časově…

Jan Z.

To by ho měl snad pilot na zahradě/střeše pro větší flexibilitu, ne?

Kubrt

Tuším, že Cargo má nějaký koncept „létající strojvedoucí“.

Vítek

Že by každý strojvedoucí nafasoval skládací motorové rogalo? Ale v noci ve tmě by se s tím stejně asi létat nedalo … 😉

Dusanh

Stačí velký dron, s touto nosností jsou už dostupné 😉

Jerry

Ten byl dobrej. 😀 😀 😀

Spokojená

Nebo jako u nás, řidič autobusu bydlí na konečné, večer posledním spojem domů a ráno zpět, nemá šanci zůstat v zácpě 🙂