ČD Lounge už v Ostravě nenajdete, dopravce salonky zrušil

Čekárna ČD Lounge Ostrava Svinov. Autor: České dráhyČekárna ČD Lounge Ostrava Svinov. Autor: České dráhy

Čekárny ČD Lounge zůstávají nadále k dispozici ve stanicích Praha hl.n., Olomouc hl.n., Břeclav a Brno hl.n.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Moje zkušenost s ČD Lounge, tak nejlepší Olomoucká, kde je klid, kávovar, toaleta, všechno… naopak v Břeclavi je taková o ničem, navíc v hlučné části stanice… Co se týče Ostravy, často jsem ji využíval na hlavním nádraží i Svinově, avšak v obou stanicích se dlouho čekalo na osobu, která Vás sem pustí.

U Regiojetu, mě mrzí že se např. v Brně do čekárny nedostanu s OneTicket jízdenkou bez místenky, takže nemám úplně zkušenost.

Okoloidúci

Svinov mal ČD Lounge?

Keby som vedel, tak to využívam. Lepšie ako čakať v hale kde človeka stále obťažujú pochybné existencie.

Ondra

Byl – v té chodbě vedlé trafiky ve staré budově (v podstatě přímo za pokladnami)… 🙂

Adam

A jak to bude s ČD LOUNGE v Pardubicích, kde se kvůli rekonstrukci musela uzavřít? Vrátí se?

Qaws

Ne

Jakub

Tak moment, jsem z Ostravy, Svinovsné nádraží párkrát ročně využívám a o tomhle teda slyším úplně prvně.

tomaskislinger7

Tak moment, jsem z Ostravy, Svinovského nádraží užívám takřka denně a Čd Lounge jen když přijedu moc brzy, nebo zpoždění vlaků.

wee

Kvalita i pohodlí v těchto čekárnách šly dolů tak, jak šla dolů úroveň spojů SC, ze kterých se stal během let jen vlak s neumně provedenou rekonstrukcí interiéru, příplatkem a vodou zdarma. Chtělo by to nová klopidla jako sůl a celou značku SC vrátit zpět na výsluní, ideálně s plnohodnotným restauračním vozem a posílenými spoji. To náhodné nasazování zrovna volných moderních souprav místo vlaků SC a přesouvání stálého personálu je komické a nedůstojné.

Daniel Jablonecký

Kvalita dolů nešla, to jste si jenom na kvalitu zvyknul. A taky už vedle pendolina nejezdí jen Béčka, v lepším případě Beer, ale ComfortJety. To, z čeho jsme před 15 lety byly u vytržení, deska bereme jako samozřejmost.

Dominik

Nic proti, ale před 15 let už rozhodně u nás existovaly i Bmz, Bpee, a další

tarten

Ano, a v dobrém Amz/Bmz se sedělo i lépe. Ale ty lokomotivy s nimi měly podstatně delší jízdní dobu. Kromě toho Pendolino se trefilo do doby čerstvého koridoru, takže všechno předchozí zastínilo, a jako SuperCity to dostávalo přednost, a byl to KONEČNĚ vlak se standardizovaným řazením a standardizovanými službami, takže přitáhl lidi, kteří by do vlaku Čéesdé nevlezli. Prostě fenomén doby, která se nevrátí.

Dnes přebírá štafetu na 3 směrech Railjet/Comfortjet, ale taková bomba to nebude. Bomba je spíš to, že se po covidovém šetření a nemytí zrychluje generační výměna a kvalita vlaků začíná stoupat tak nějak na všech frontách.

Dominik

Můj komentář směřoval na to, že před 15 lety tu byla jen Béčka a Beer.

Standa

Když jsem jel po svátcích ze Svinova, byla v běžné čekárně oklepaná omítka na cihlu (asi tak do výšky 40 cm od podlahy).Jsem pro obnovu ČD Lounge ve Svinově po drobných úpravách vnitřních prostor po zářijové povodní. Využíval jsem ji při čekání a přišla mi vhodnější než v Praze na hl.n., kde chybí WC. Ostatní ČD Lounge v ČR neznám. Souhlasím s ostatními, že úroveň ÖBB Lounge ve Vídni je naprosto odlišná od pražské, ale např. v Linzi, když jsem tam čekal, už nabízela ÖBB Lounge nižší výběr občerstvení než ve Vídni. Jsem pro, aby ČD Lounge byly v ČR… Číst vice »

Mvek

Vážně v Praze není WC? V Brně je. ČD lounge jsem dřív taky neznal, že je i pro normální místenku a tak jsem využil zatím poprvé vloni Brno. S Prahou RJ se to srovnávat nedá, ale mít WC a elektřinu při čekání zdarma je u cestování se zavazadlem fajn.

Radim Škopec

Na Svinově Lounge padl už před povodněmi…

a8n

To není oklepaná omítka, ale to co se skrývalo pod strženým dřevěným obložením, které nejspíš při povodni trochu nabobtnalo.

FrantaM

V Ostravě jsem to využil asi dvakrát, z toho jednou jsem ocenil sprchu a možnost převlečení v parném létě.
Nicméně chápu proč to zrušili. Nikdo to nevyužíval. Podle mě to fungování nebylo šťastně nastavené. Odlehlé místo, chybějící obsluha, prakticky to bylo pořád zamčené a bylo třeba pro vstup zazvonit a čekat, což si každý rozmysli, …
Proti tomu salonek RJ to je úplně jiné kafe, takhle to má vypadat.

Pavel

Mám stejnou zkušenost z Ostravy > ocenil jsem v létě sprchu. Ale o té možnosti a o ostravském ČD Lounge vím (věděl) málokdo. Podobně Svinově. To jsem také chvíli hledal a přitom jsem chodil chodbou kolem něj.

Tonda

Bude Jirka Jeseta tento clanek sdilet na svuj faceboocek? hadam, ze ne….

Jiří kuba

Pokud by se to týkalo třeba RJ, myslíte, že by si to majitel pan Jančura na svém profilu sdílel??? Asi ne..

tarten

Možná by se hodilo připomenout, že Fantova budova byla postavená tak, aby čekárna 1. třídy zahrnovala celý Sloupový sál. Dnes se mentalita natolik změnila, že je to nemyslitelné.

Qaws

Na jedné straně se tu pod každým 5. článkem brečí, jak mají ČD vysoké provozní náklady a jak ztrácí postpně výkony, a na straně druhé se tu zase brečí, když ČD omezí službu, která jen generuje náklady a nikdy na sebe nevydělá. Tak já vám tedy nevím, co chcete…

Za mě osobně ať na významnějších nádražích vybuduje společnou Lounge pro cestující (např. jen 1. třídy) VŠECH dopravců SŽ, kterou bez rozdílu všichni dotujeme ze svých daní, a pak od dopravců vybírá poplatek (např. 10 Kč) za každého cestujícího, který do Lounge vstoupí…

tarten

Taková čekárna by postrádala jakýkoli smysl. Buď je to místo, kde se jeden dopravce chce vytáhnout, jak právě on se stará o své cestující, a to svým stylem a ve svých barvách, nebo je to úplně jinak: všeobecnou čekárnu, i vyšší třídy, dávno přebraly nádražní kavárny aj. (Zatímco čekárna té poslední třídy je „nádražka“ nebo plac před odjezdovou cedulí v průchodu, kde táhne.)

Vavrroch

Možná se vžije nějaký nový firemní styl „čekárna u Krobiána“. Tuhle jsem někde četl, že prý „se zvýrazňuje sociální stratifikace“, tak aby dopravce nezapomínal na chudinu. Plac před tabulí by se dal kromě průvanu vylepšit ještě také podle minulých dob. Pamatuji váhově výrazného muže, jenž vyjížděl ze sklepů v Holešovicích na mycím stroji Wayne několik minut před příjezdem ranního rychlíku z Košic. Zastavil stroj v podchodu tak, aby vytvořil co možná největší překážku a pak, sedě za volantem verku, předváděl příslušníkům komunity, od rychlíku procházejícím okolo, jakou že to udělal v metropoli kariéru. Námět lze samozřejmě dále vylepšovat, např. o… Číst vice »

Petr

Tento způsob, jak se ukázat, „že dělám“ se aplikuje dodnes. Nebudu jmenovat, asi je to na podobných nádražích stejné, jako u nás, ale jistě při troše přemýšlení i toho nejhloupějšího kaštana napadne, proč se vytírá podchod nebo vysejpaji košíky zrovna v době, kdy během 10 minut odjíždí 4 vlaky (a chodí nejvíc lidí), když to mohli dělat předtím, když tři čtvrtě hodiny nic nejelo, nebo poté, co se vlaky rozjedou a další rozjezd je za hodinu (ale to by nebyli vidět, že něco dělaji).

a8n

Tím pádem ji na Svinově nemělo co přebrat, když tam žádná kavárna není.

Ares

Tím má dopravce lákat cestující, je to takový bonbónek navíc, dopravce se má snažit tu službu vytáhnout, vylepšit a ne jí zrušit. Zamčeným kumbálem o kterém nikdo neví nikoho neoslníte,to není o nákladech, jste úplně mimo..

PetrK

čekárny nevydělávají, nikdy a nikde

Qaws

A proto by je měla provozovat SŽ a náklady si promítnout třeba do ošlapného…

krejzak

Problém ČD Lounge v Ostravě vidím hlavně v absolutně nevhodném umístění – horní hala úplně vzadu v rohu. Stačilo by vhodnější umístění – optimálně ve spojení s pokladnou (obdobně jako v Brně) a bylo by to využíváno hodně. ČD Lounge v Brně je také malinkaté a zasloužilo by si něco lepšího. ČD Lounge v Praze je malé, zapadlé, bez WC – opět velmi nešťastně řešeno. V Praze je víc lidí než v Ostravě, a tak ho ještě nezrušili. V době vzniku Pendolina bývalo něco obdobného i v Holešovicích – a pokud si dobře vzpomínám, tak to bylo daleko větší a… Číst vice »

Honza Ajznboňák

Já bych ČD lounge klidně zrušil i v té Praze. Tedy všude. Podle mně aby služba byla atraktivní a měla přidanou hodnotu v rámci zvýšené kultury cestování měla ČD lounge sloužit pouze pro cestující do 1.třídy vlaků kategorie EC , SC a už vůbec ne pro ty co mají místenku do 2 třídy nějakého expresu či rychlíku R. Můj razantní názor je ten že státní moloch tedy národní dopravce by neměl provozovat nějaké ten ten čekárny ale více se věnovat těm a tomu co jezdí po kolejích. Ať si luxusní čekárny provozuje buď správce železnic nebo soukromník který to má… Číst vice »

tarten

Státní nebo jakýkoli jiný moloch by především měl mít právo stejné jako ostatní dopravci, například si zřizovat tolik nadstandardních čekáren, kolik si myslí, že mu pomohou zvýšit zisk.

asdfasdfasdf

To je škoda. ČD lounge jsem na Svinově používal víceméně jen jako čisté skoro privátní WC zdarma. On i ten personál byl většinou takový otrávený. Oblushovali to lidi z informací. Jedna paní tam byla super a i si vždycky trochu popovídala a pak tam naopak byla paní, se kterou jsem měl legendární zážitek, když mi vynadala proč zvoním, že má pauzu a je to zavřené a já ji ukázal, že na cedulce na dveřích nic o večerní pauze není, tak mi teda řekla že je to určitě špatně, na webu je to správně a ať si to tam pěkně obejdu,… Číst vice »

Mvek

Připomnělo mi to, jak jsem měl nepochopitelnou žádost o WC zdarma v Brně asi v prosinci 2013, když vlak do Vídně měl zpoždění 2 hodiny už na výjezdu z Prahy, protože porucha zabezpečení. Nakonec nás pustili na invalidy. Nevím, jestli tehdy bylo v Brně lounge a pro koho. Aleš myslím, že místenku jsme měli.

janik

Ta „příjemná“ paní byla asi Evka, po mě štěkala před lety několik minut jaký jsem neschopný idiot co si neporadí s kilometrickou bankou, až jsem jí řekl, že na ní podam stížnost. Přestala štěkat a vykulila na mě udivené oči a mi došlo že je to moje spolužačka ze ZŠ, dětská láska. Nabalila mi stará čísla časopisů a nějaké propagační materiály. Od té doby jsem nenašel odvahu tam zabrousit, normálně se bojím že ji zade potkám.

Kopr

Pro redakci – mozna by stalo za clanek napsat o probihajici rekonstrukci Mastercard lounge na T2. Dnes jsem k velkému prekvapeni zjistil, ze probika reko a jeste par mesich bude. Nahradni docasny salonek je pekna dira a nabidka obcerstveni jeste horsi, nez Erste lounge a to je tedy, co rict. Ani chedarova pomazanka nebyla😱

Průvodce původní Aleš

Na T2 žádná MasterCard lounge není a nebyla,pokud tedy píšete o Ruzyni.

richard

Zjevně chtěl odkazovat na T1 a měl by pravdu.

https://www.prg.aero/en/mastercard-lounge

A je to špatné, hluboko pod standardy salonků v jiných evropských metropolích – jak jsem mnohokrát zmínil v dotaznících leteckých společností
A je to špatné, hluboko pod standardy salonků v jiných evropských metropolích – jak jsem mnohokrát zmínil v dotaznících leteckých společností

Jirka

To by chtělo napsat v tom případě napsat i o obou nádražích hospodách v Praze na hlaváku. Vždy když jedu ze služebky z Prahy. Zajdu do Rychlíku na jedno. Když jsem jel tento čtvrtek, tak jak Rychlík, tak protější Potrefená Husa byly v rekonstrukci… krize jako blázen. Na druhou stranu jsem právě díky tomu objevil ČD Lounge.

k.m

Tak on ten projekt ČD Lounge se celkově moc nepovedl. Hlavně to tedy není žádné Lounge (salonek) ,ale o fous lepší čekárna ,kam může prakticky každý (stačí místenka na obyčejný rychlík do dvojky) ,kde si můžete dát vodu a kávu (když tedy kávovar zrovna funguje). V Praze naprosto tragické – malé a bez toalety. Nebudu mluvit třeba o Rakousku ,kde OBB Lounge mají úplně jinou úroveň ,ale možná by stačilo si vzít inspiraci z budapešťského nádraží Keleti jak vypadá takový salonek a servis v něm !

Nespokojenýcestující

Praha hl.n

Hlavní město České Republiky – hlavní nádraží Prahy a ČD Lounge? obsluha na úrovni chráněné dílny ( pardon, ale je to tak ) bez WC a v naprosto katastrofálním stavu. Dveře mlátí, v létě kolikrát mobilní klimatizace, že roura trčela z dveří ven apod.

Hlavně, že jsou peníze na různé ptákoviny, ale vzít pár mil a zainvestovat do čekárny, to nejspíše není priorita. Je to velmi smutné.

Jirka

Lounge bych to taky nenazval, nicméně na posezení 20 minut při čekání na vlak je to dost v pohodě.

Aleš

Tak, hlavní je anglický název 😉

Motýl Emanuel

A anglicky (ne)hovořící personál .-)

Mvek

V Brně mluví anglicky, protože obsluha sedí na mezinárodní pokladně. Smekl jsem před paní tak kolem 50, do které bych to neřekl, ale holt předsudky jsou zlo.

highway

Pražské ČD Lounge navštěvuji často (když ujíždí přípoje), ale pan/paní tam vždy uměli dobře anglicky a byli příjemní i na otravné návštěvníky.

Motýl Emanuel

S tou chráněnou dílnou jste to vystihnul dokonale. Mě vždycky rozesměje jak ten chráněný obsluhovač kontroluje lístky v apce nebo papírový cestujícím a pak vykazuje ty co nemají správný lístek. Vrchol blaha je když se dostaví nějaký zástupce šotomenšiny a začnou spolu nahlas řešit co a kam jede, co a kam zrovna nejede a co a kam by mohlo držiteli In 100 jet, páč se zrovna nudí a přemýšlí kam by zarajzoval .-) Místo toho aby personál občas tu špeluňku proběhnul s vysavačem v ruce nebo aspoň poutíral stolky po předchozích cestujících … 🙂 Inu ChD by ČD. .-)

Nespokojenýcestující

Taktak, taky jsem zažil :))) To je krásná vizitka Českých Drah …

Daniel Jablonecký

Není potřeba chodit pro dobrý příklad daleko: RegioJet o pár desítek metrů dál ukazuje, jak takový lounge má/může vypadat.

Dominik

RegioJet – nepohodlné dřevěné židle vs ČD – měkká polstrovaná křesla.

Daniel Jablonecký

A v ostatních parametrech? Nebo jenom hodnotíte měkkost podprdelníku?

Dominik

Tak někdo radši sedí pohodlně, ne že si po 10 minutách neví, jak si sednout, a někdo má zas radši kafe zdarma. Ale dobře porovnejme to komplexněji. WC RegioJet Praha ano Brno ne- ČD v Praze ne, Brno ano, Pardubice (když fungovaly) ano, a mám dojem že i v Olomouci je WC, další stanice nevím. občerstvení – nápoje RegioJet Praha ano + ta jejich slavná zmrzlinka, Brno ano – ČD Praha ano, Pardubice ne, Brno ano, Olomouc myslím ne Dobíjení zařízení RegioJet evidentně ne, – ČD snad všude ano. Dětský koutek (a to je pro mě jako pro rodiče samozřejmě… Číst vice »

k.m

Ale to taký nemá s názvem Lounge nic společného ,když tam může každý každý i s jízdenkou do Low-cost. Být to jen pro Business a Relax to by byla jiná. Minule když sem jel Regiojetem tak v Praze to bylo přeplněné a lidi tam stály s kávou v ruce to nemá se salónkem nic společného ! V Praze uznávám ,že je to aktuálně nejlepší čekárna včetně možnosti použít toaletu zdarma.

Průvodce původní Aleš

ČD Lounge údajně v Ostravě nadále je, ale jen pro ty, kdo umí anglicky :-)))
https://www.cd.cz/en/dalsi-sluzby/sluzby-ve-stanici/-27959/

Nespokojenýcestující

Katastrofa a to je přesně to o čem mluvím, pravá ruka neví co dělá levá.

Raf

Neví někdo jak to bude s Pardubicemi? Tam se lounge vrátí po rekonstrukci nebo ne?

Dan

Chtěl jsem se ptát na to samé. Před rekonstrukcí to tam mělo celkem úroveň – ticho, dobré sezení, nabíječky na mobily, čisté WC, rád jsem to tam využíval. Službu ČD lounge podle mě limituje to, že není nijak propagovaná a kde kdo o ní neví. Obecně je to ale skvělá doplňková služba, která by ideálně měla být ve všech krajských či velmi frekventovaných stanicích. Čekárny prostě k cestování vlakem patří a jsou potřeba a ČD lounge je vlastně jen koncept čekárny posunutý do 21. století. Trochu mi chybí třeba v Plzni na hlavním. Obecně takové lepší čekárny nemusí být ani… Číst vice »

Ares

Čekárna dopravců asi není věc SŽ.

Dan

O tom právě mluvím, že si dovedu představit, že čekárna nebude svázaná s dopravci. Třeba čekárny a salonky na letištích taky nejsou vždy vázané na dopravce.

Hejk

V Pardubicích nebude obnovena.

Dan

Takže vizualizace (opět) lhaly?

Juraj

Konec jedné éry. Úplně si vzpomínám, jak se to otevíralo ještě za významné PR masáže Aleše Ondrůje, marketingového otce produktu SC Pendolino. Je ale pravda, že tohle byl nejlépe utajený benefit ČD, o kterém drtivá většina cestujících spolehlivě netušila. Navíc úplně nekonzistentní co do komfortu i služeb, protože se vždy využil takový kumbál, jaký byl právě na nádraží k dispozici. V Praze a Olomouci to má i celkem úroveň (Olomouc i dětský koutek a WC), zatímco ty ostravské byly takové všelijaké. Využívání nejspíš nepomáhalo ani to, že na obou ostravských nádražích to člověk musí najít, pak si zazvonit a pár… Číst vice »

Tomáš H.

Ano. Většinou mám ČD Lounge ve vzpomínkách jako čekárnu u doktora kde nikdo není, ale oproti nádražní hale je v ní položenej zátěžovej koberec. Geniální.

Daniel Jablonecký

Komfort podle představ Českých drah.

Nespokojenýcestující

SC Pendolino bylo nepopsatelné, to byl historicky jeden jediný produkt Českých Drah, který se opravdu povedl. Vzpomínám si na ten start a celkově musím zpětně uznat, že to mělo punc výjimečnosti a šla z toho opravdu dobrá energie. Kdyby na Nábřeží neseděla banda neschopných lidí tak se na tom dalo do dneška krásně stavět a vymýšlet spoustu dalších věcí. Bohužel místo toho, aby se točila Praha – Ostrava tak se Pendolino nesmyslně posílalo na západ a do Košic, jen aby z toho byly penízky z veřejných peněz. Všude kde nebyly povinné místenky tak se jednotky ničily. Říkal to i palubní… Číst vice »

Motýl Emanuel

Přesně tak, místo dvouhodinového taktu Ova – Praha a zpět posílali SC do tramtárie do Košic a na druhé straně do FL. Místo aby si vytvořili komerčně úspěšnou SC relaci alespoň „kvazirychlovlakem“ a za servis si cestující připlatí rádi, už jen s ohledem na kvalitu personálu SC vlaků, ten mohu jen pochválit! A nejvíc ty co na večerních spojích umí přepnout na večerní osvětlení .-)

Dan

Dobře jste to popsal – ty čekárny byly neviditelné a vstup vyřešený možná až příliš neintuitivně, což byl asi původní záměr, aby to mělo tu prémiovost. Doufám, že rušení v Ostravě není precedens k rušení i jinde. Stálo by za to tu službu zlepšovat a zviditelňovat tak, že ten zájem bude. Lepší umístění, lepší interiér, venkovní reklama, místo zvonění čtečka jízdenek… Rušení je cesta zpátky do pravěku.

a8n

Okna tam byly. Zpátky do chodby.

Aaabbb

Tak to je tedy fakt úpadek. Typicky v Ostravě, třetí největší město, jezdí tam mezinárodní spoje ze všech stran, pendolina a kdoví co všechno, a není tam ani pořádná čekárna, kde vás neotravují bezdomovci a další podobná verbež. ČD by se měly jen inspirovat do Rakouska do jejich Lounge.

Daniel Jablonecký

No jo, my už Rakousko 106 let nejsme…

Nespokojenýcestující

Vážený týme ČD a všichni z Nábřeží co sem pravidelně chodí, s hlubokým zklamáním jsem se dozvěděl o plánech na uzavření ČD Lounge. Pokud je toto představa o rozvoji komerčního podnikání, je to smutné. Místo toho, aby se kvalita služeb posouvala na vyšší úroveň, dochází k jejich omezování. Zkuste si představit pohled zákazníka, který je manažer, podnikatel nebo člověk, jenž vydělává vysoké částky a má zájem o kvalitní služby. Všude vidíme reklamy, které nás motivují k cestování vlakem. Tak fajn, ale čekám následující: 1. Zaplatím si za lístek do první třídy SC Pendolino s jistotou, že ve všech stanicích, kde… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Kde je dnes? K mému překvapení si Pendolino svoji úroveň udržuje po celou dobu co je provozu.

Qaws

A nemohou ČD ztrácet výkony právě proto, že dotují např. i ČD Lounge, které negenerují žádný zisk, ale naopak náklady navíc…?

G....

Nemůže to souviset např. s tím, že cestující s jízdenkou do 1. třídy nechce sdílet společnou místnost s cestujícími s dětmi?

Tomáš Záruba

🙂 A co takhle cestující 1. třídy s dítětem?

Václav

Nevím, kdo by cestoval s dětmi 1. třídou, když v 1. třídě dítě platí plnou cenu, jako dospělý.

Luboš Beneš

Zažil jsem jednu takovou a ještě dítě bylo nemocné…. jinak do čekárny v Ostravě jste se dostal po zvonění, na které Vám někdo přišel otevřít. Takže takové nic, máme čekárnu, zazvoň a čekej a možná přijde i kouzelník.

jouda

Dospělý nemusí platit plnou cenu, může mít IN25/IN50. Děti do 6 let platí až do prosince 2024, do té doby jezdily za 0 Kč.

Václav

To máte pravdu. Ale děti 0-18 let platí v 1. třídě plnou cenu, stejnou, jako dospělý. A navíc , není pro ně IN karta25/50, ale jen IN50 1. třída za plnou cenu.

Dominik

Což je dost nefér přístup – zrušíme slevy pro děti v 1. Třídě, OK chápu, vůbec mi to nevadí, žádný zákon jim to nenařizuje, ale pak by měla být možnost, jestliže mají platit jako dospělý, jim pořídit In50/25 jako pro dospělého.

Dominik

No ještě donedávna plnou cenu neplatili, a při výběru plná cena vs jízda na stojáka, pokud je dvojka plná po strop, tak raději budu volit s dítětem tu jedničku byť za cenu první třídy.

Dominik

Byť za plnou cenu, překlep