ČD dál pranýřují dodavatele, zpoždění u obnov hnacích vozidel překročilo 50 dní

Dodavatelský den Českých drah (říjen 2024). Pramen: ČDDodavatelský den Českých drah (říjen 2024). Pramen: ČD

Nová vozidla jsou konstruována na vyšší kilometrické proběhy.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Klondajk

Až zřídí (pokud) vlastní opravny, to se budou divit, že to stojí míň peněz!
Vzpomínám, jak se.to všechno privatizovali a pokud někdo říkal, že cena bude stejná plus zisk pro majitele, tak byl zpátečník

Michal M

Všechno asi neprivatizovali, když vlastní DPOV, ne?

Vojta

Jestli klesly, tak asi ne na R9😀. V kmenové soupravě se běžně objeví B, která tam být nemají, a ve špičkách jako posily místo piváků jezdí honekry.

Stráťa

Asi jsou ve smlouvách nízké pokuty když se dodavatelům vyplácí nedodržovat termíny…

pacicka

Dneska jste rád, že vůbec někoho vysoutěžíte, takže případné pokuty si jen dají do smlouvy a započítají. Sankce nefungují.

Dejv

Slíbit není hřích 👍

medvěd

Nějak se jim sázka na soukromníka vymstila. Zkušení makáči odešli do důchodu a mladí za málo hákovat nebudou. K čemu to povede – lidi nasednou do autíček a ucpou města. Opravdu ještě máme nějakou dopravní koncepci, co přesune přepravu z silnice na železnici ? Soukromníkovi kamion odveze za pár hodin paletu z fabriky do fabriky. Nepotřebuje žadonit, jestli mají na ČD volný vagonek a volné koleje.

Santa Zeman

Udělá se bububu, řekne se že to jinak nejde, v resortu v Alpách se domluvíme na dalším kšeftu, dodavatel na zdraví svých dětí, zejména dcer prohlásí, že už se to nikdy nestane a vesele pokračujeme dál. Viz Škoda a akujednotky, pantery, to vše po kauze 380… CZ LOKO jakbysmet, o dalších už se mě psát nechce.

JiP

Problem je jednoznacne skryt v lidskych kapacitach. Opravy zeleznicnich vozidel je dosti narocna, casto i spinava prace ale vyzadujici pomerne vysokou technickou kvalifikaci. No a pokud nekdo ty lidi odmita poradne zaplatit, tak takovi si najdou praci snadno v jinych oborech a dnes i v zahranici. Napr. soused je svarec a jezdi delat do Nemecka za skoro 4 nasobny plat nez by me tady. Vrcholove vedeni je silne kapitalisticke co se tyce jejich platu, pokud jde ale o zamestnacne a casto i naprosto klicove, tak to je tezky socialismus.

David

Potřebujeme konkurenci z Číny jako sůl, v Číně jsou platy u technických profesí stejné jako tady, ale mají úplně jinde automatizaci a efektivitu práce.

Kubrt

Otrocká práce, nulové sociální zabezpečení, životní prostředí v paži – tomu se říká efektivita práce, už mi to je jasný.

Gwann

Tak se tam prestehuj, trolle.

Pledovat zde za pracovni (a zivotni) podminky v Cine…je dost chucpe.

Michal82

Podívejte se co se děje v Madarsku. Činani v Szegedu staví tovarnu na elekro auta. Madaři za ty prachy tam dělat nechtějí. Takže Čínani staví ubytovny pro lidi co si přivezou z Číny. Evropani to prostě za ty prachy dělat nebudou.

Středohor

Je toho více. Třeba více motivovat absolventy technických oborů, aby raději nedělali kurýry. Pak jsou tu slabé populační ročníky u mladých. Zájem o práci v žel opravárenství sice je ale často berou lidi kterým je přes 55 let. Ti celý život dělali třeba elektrikáře u technických služeb. Sotva se něco zaučí, jdou na předčasný důchod, nebo řeknou že už to neni pro ně a jdou raději dělat vrátné.

Hasak

Jednoznačně posílit depa a zaplatit lidí. A rozšířit dpov.

Jirka

Nojo. Asi se ten ne prilis chytry manazersky koncept „vsechno co jde, tak delat externe“ moc neosvedcil. Neplati to jen u CD, kde zjistili, ze to ve finale vyjde draz a navic prisli o jakoukoliv kontrolu nad dodavkami i kvalitou. U nas ve firme tohle probihalo nastesti jen 6 let, nez si jeden z vyssich manazeru vsiml, ze sice fixni naklady HR hodne klesly, ale tyhle usetrene HR naklady se navysene o 41% promitly v jinem budgetu s tim, ze kdyz ani jeden z dodavatelu kabeloveho svazku pro jeden ze stroju ten svazek nedoda, tak vyroba stoji. Zazemi i naradi… Číst vice »

Jaaa

Dneska už je to lepší, tohle byl devadesátkovej výkyv ze stavu “není konkurence, všechno se dělalo doma”.

noerf

Záleží na manažerovi, někteří se snaží o dlouhodobý rozvoj, někteří o seškrtání nákladů a vyšší prémie.

Gwann

Privatizace ZOSek, TSS a dalsich pridruzenych podniku byla prasarna rannych devadesatek a platime za to krvave dosud. A to asi jeste hure u infra – EZ a AZD.

Jina vec je, ze se to dosud tolerovalo. No, ono nebylo zrcadlo konkurencnich dopravcu, tak to slo.

Mac

Nejprve ŽOSky zprivatizujeme a pak si je znovu vybudujeme. Výborně.

Martin P

Takto zjednodušenou optikou na problematiku ŽOSek nelze hledět. Vy nepamatujete devadesátky a to co se dělo s železnicí (především rapidní propad výkonů, stávka) a to jak si mnozí chtěli nahrabat? Výborně… Chceme-li to jinak, musíme hold teď a tady. Bez práce to ale nepůjde 🙂

Mac

Matně pamatuji. Chaos. Např.: Tři přednostové v jedné stanici. Nezaplacené faktury za stravenky bylo to nejmenší.

Daniel Jablonecký

„Hold“ budu vzdávat až se to povede.