ČD dál pranýřují dodavatele, zpoždění u obnov hnacích vozidel překročilo 50 dní
Dodavatelský den Českých drah (říjen 2024). Pramen: ČD
Nová vozidla jsou konstruována na vyšší kilometrické proběhy.
Nová vozidla jsou konstruována na vyšší kilometrické proběhy.
Ten titulek, že ČD pranýřují zpoždění, má takový až kouzelný nádech.
Jestli mají soutěže postavené tak, aby vždy vyhrála nejnižší kvalita (tj. nejnižší cena), nevím, čemu se diví.
Smluvní pokuty nic? Jako obvykle?
Ale to není vůbec jednoduché, sehnat skutečně pracovité odborníky, kteří ještě navíc budou kmitat za nic moc plat. Se pak nikdo nemůže divit, ze všechno tak dlouho trvá. A ta příšerná byrokracie k tomu, prostě katastrofa.
18 let jsem se podílel na vyšších opravách a částečně i obnovách železničních vozidel. Narovinu napíšu, v podstatě jednotvárná ubíjející práce za nic moc peněz.
Takže pracovití odborníci určitě, ale najděte je dnes pro takovou činnost, i když budou lépe ohodnoceni. Nevím, mladí se tam při dnešních jiných možnostech jak vydělat peníze asi moc nepohrnou.
Nesrovnatelně zajímavější činností bylo odstraňování závad na kolejových vozidlech. Tam jednotvárnost opravdu neexistovala a o zájemce by ani dnes nouze nebyla.. 🙂
Já znám pro změnu lidi, kteří maj raději jednotvárnost, protože se raději naučí jedno ale pořádně. A opravdu to dělali poctivě. Naopak když byla závada, kde se muselo hledat ve schemátkach a s měřícími přístroji, tak se z toho všemocně vykrucovali a raději to nechali na protipartu.
Ano, také jsem zažil. Někomu nevadí den co den třeba rozebírat opravovat a skládat trakční motory. Nepopírám, že po X měsících je v tomto člověk na slovo vzatý odborník. Takoví lidé jsou samozřejmě potřeba. Holt každý jsme jiný.
Myslíte, že klepat plechy, lakovat a měnit olej a kola je nějak zásadně zajímavější než opravovat vagony? Podstata nedostatku lidí je v jejich ohodnocení…
Pozoruhodné jak v celém tomto sektoru selhává tržní prostředí. Skoro monopolní odběratelé i dodavatelé…
Neselhává tržní prostředí ale byrokratické překážky ve vstupu na trh. Poděkujte drážním úřadům…
Trošku tady máme smrádek ale je tu teploučko…
Až zřídí (pokud) vlastní opravny, to se budou divit, že to stojí míň peněz!
Vzpomínám, jak se.to všechno privatizovali a pokud někdo říkal, že cena bude stejná plus zisk pro majitele, tak byl zpátečník
Všechno asi neprivatizovali, když vlastní DPOV, ne?
DPOV vznikly na základě vybraných dep ČD jako jejich dceřiná společnost.
ŽOSky už někdy od 50. let nebyly součástí ČSD, ale tvořily Výrobně-hospodářskou jednotku Železniční průmyslové opravárenství, řízenou Ministerstvem dopravy. Svým způsobem to byla sesterská organizace k ČSD (což byl taky dost fluidní pojem). V roce 1990 stály vedle sebe ČSD jako státní organizace a ŽOSky jako státní podniky, které následně šly do privatizace, eventuálně skončily rovnou (Chomutov). Představa některých zdejších, že tehdejší rozsah ŽOS se měl udržet pod kuratelou státu, je úplně mimo.
Devadesátky byly bordel a ne privatizace nebo reorganizace..a teď vidíme že kapacity v opravárenství chybí.
A proč si myslíte, že by dodnes ty kapacity přežily?
Všechny by nepřežily.. ale zrušit zlikvidovat nebo krachnout zos bylo špatně. Kapacity v ČR chybí pak to dělá zvolen a vrutky a stojí to víme za co.
Jestli klesly, tak asi ne na R9😀. V kmenové soupravě se běžně objeví B, která tam být nemají, a ve špičkách jako posily místo piváků jezdí honekry.
Asi jsou ve smlouvách nízké pokuty když se dodavatelům vyplácí nedodržovat termíny…
Dneska jste rád, že vůbec někoho vysoutěžíte, takže případné pokuty si jen dají do smlouvy a započítají. Sankce nefungují.
Nebo prostě dají delší termín dodání, aby nemuseli platit pokutu.
Drastické pokuty také nejsou řešením, tohle není obor kde můžu každý měsíc s jedním dodavatelem vyrazit dveře. Potom už brzy nikoho neseženu. Resp. ty pokuty se mi vrátí v nabízené ceně, kde si to dodavatel započte do rizik.
Vy na ně pokutou oni na vás fakturama po splatnosti….
Slíbit není hřích 👍
Nějak se jim sázka na soukromníka vymstila. Zkušení makáči odešli do důchodu a mladí za málo hákovat nebudou. K čemu to povede – lidi nasednou do autíček a ucpou města. Opravdu ještě máme nějakou dopravní koncepci, co přesune přepravu z silnice na železnici ? Soukromníkovi kamion odveze za pár hodin paletu z fabriky do fabriky. Nepotřebuje žadonit, jestli mají na ČD volný vagonek a volné koleje.
ČD palety nevozí.
To na situaci nic nemění.
To je zajímavý, a kdo myslíte, že opravuje ty kamiony? Jsou to lidi zásadně odlišní od opravářů vlaků? No nejsou.
Jsou tu články o CS Cargo nebo Šmidberském, jak lamentují že jim nikdo neopravuje kamiony? Nejsou? Jakto, že nejsou?
Udělá se bububu, řekne se že to jinak nejde, v resortu v Alpách se domluvíme na dalším kšeftu, dodavatel na zdraví svých dětí, zejména dcer prohlásí, že už se to nikdy nestane a vesele pokračujeme dál. Viz Škoda a akujednotky, pantery, to vše po kauze 380… CZ LOKO jakbysmet, o dalších už se mě psát nechce.
Problem je jednoznacne skryt v lidskych kapacitach. Opravy zeleznicnich vozidel je dosti narocna, casto i spinava prace ale vyzadujici pomerne vysokou technickou kvalifikaci. No a pokud nekdo ty lidi odmita poradne zaplatit, tak takovi si najdou praci snadno v jinych oborech a dnes i v zahranici. Napr. soused je svarec a jezdi delat do Nemecka za skoro 4 nasobny plat nez by me tady. Vrcholove vedeni je silne kapitalisticke co se tyce jejich platu, pokud jde ale o zamestnacne a casto i naprosto klicove, tak to je tezky socialismus.
Potřebujeme konkurenci z Číny jako sůl, v Číně jsou platy u technických profesí stejné jako tady, ale mají úplně jinde automatizaci a efektivitu práce.
Otrocká práce, nulové sociální zabezpečení, životní prostředí v paži – tomu se říká efektivita práce, už mi to je jasný.
Tak se tam prestehuj, trolle.
Pledovat zde za pracovni (a zivotni) podminky v Cine…je dost chucpe.
Podívejte se co se děje v Madarsku. Činani v Szegedu staví tovarnu na elekro auta. Madaři za ty prachy tam dělat nechtějí. Takže Čínani staví ubytovny pro lidi co si přivezou z Číny. Evropani to prostě za ty prachy dělat nebudou.
A jako bonus na to celé bude dovezená na „dohled“ i čínská „policie“.
Už jste slyšel o systému 996? Ani Vy byste to nechtěl
Jo slyšel. Byl přímo kopírován z amerického Silicon Valley, a jeho hlavním účelem bylo co nejrychleji vybudovat alternativy k americkým informačním monopolům. Dnes už v Číně není potřeba, a i kvůli rostoucí nezaměstnanosi po amerických obchodních bariérách, se zase vrací k upřednostňování socialisticko-komunistického 40 hodinového pracovního týdne skoro všude.
jo jo pošleme po Vltavě lokomotivu do Číny
Je toho více. Třeba více motivovat absolventy technických oborů, aby raději nedělali kurýry. Pak jsou tu slabé populační ročníky u mladých. Zájem o práci v žel opravárenství sice je ale často berou lidi kterým je přes 55 let. Ti celý život dělali třeba elektrikáře u technických služeb. Sotva se něco zaučí, jdou na předčasný důchod, nebo řeknou že už to neni pro ně a jdou raději dělat vrátné.
Ano, výpadek jedná až dvou generací ve výrobě se bude těžko řešit.
Ne… je nehorázný, že vedení ČD má tu drzost se takhle idiotsky vymlouvat – už asi pátým rokem – na dodavatele a dozorčí rada jim to baští i s navijákem.
Jednoznačně posílit depa a zaplatit lidí. A rozšířit dpov.
Se přijďte podívat na ten bordel v dpov 😁 kde si vedení dělá parčíky před okny a chlapům neteče teplá voda aby se mohli osprchovat…..jakékoliv dkv je nesrovnatelně lepší.
Nojo. Asi se ten ne prilis chytry manazersky koncept „vsechno co jde, tak delat externe“ moc neosvedcil. Neplati to jen u CD, kde zjistili, ze to ve finale vyjde draz a navic prisli o jakoukoliv kontrolu nad dodavkami i kvalitou. U nas ve firme tohle probihalo nastesti jen 6 let, nez si jeden z vyssich manazeru vsiml, ze sice fixni naklady HR hodne klesly, ale tyhle usetrene HR naklady se navysene o 41% promitly v jinem budgetu s tim, ze kdyz ani jeden z dodavatelu kabeloveho svazku pro jeden ze stroju ten svazek nedoda, tak vyroba stoji. Zazemi i naradi… Číst vice »
Dneska už je to lepší, tohle byl devadesátkovej výkyv ze stavu “není konkurence, všechno se dělalo doma”.
Záleží na manažerovi, někteří se snaží o dlouhodobý rozvoj, někteří o seškrtání nákladů a vyšší prémie.
Privatizace ZOSek, TSS a dalsich pridruzenych podniku byla prasarna rannych devadesatek a platime za to krvave dosud. A to asi jeste hure u infra – EZ a AZD.
Jina vec je, ze se to dosud tolerovalo. No, ono nebylo zrcadlo konkurencnich dopravcu, tak to slo.
Kdyby ŽOSky zůstaly v majetku státu – jaký alternativní osud by je dle vás čekal?
Pulka by uz nebyla, cast by skoncila pod CD ala DPOV.
Kapacita byla az prilis vysoka, ale neco zachovat slo. Dtto TSS aj, taky furt existuji.
Nejprve ŽOSky zprivatizujeme a pak si je znovu vybudujeme. Výborně.
Takto zjednodušenou optikou na problematiku ŽOSek nelze hledět. Vy nepamatujete devadesátky a to co se dělo s železnicí (především rapidní propad výkonů, stávka) a to jak si mnozí chtěli nahrabat? Výborně… Chceme-li to jinak, musíme hold teď a tady. Bez práce to ale nepůjde 🙂
Matně pamatuji. Chaos. Např.: Tři přednostové v jedné stanici. Nezaplacené faktury za stravenky bylo to nejmenší.
„Hold“ budu vzdávat až se to povede.
Jj, sorry. Holt…
Tak nejenom ŽOS… benzínové a plynarny ( současná vláda) vodárenství atd…
Unipetrol a Transgas prodali socani, Transgas tusim dokonce primo Zeman. Vodarny prodaly ci neprodaly mesta, tam s tim stat nemel nic moc spolecneho…
Ony i distribuce (plyn a elektro) realne rozprodaly obce, ktere dostaly 1/3 akcii a pak je rozfofrovali (1/3 sla do kuponu).
A po nejake dobe se zjistilo…ze spousta z toho byla blbost. Investori vybydleli, zadluzili a prodali zpet
neodklepl náhodou Unipetrol Topolánek ??