ČD chybí pendolina, ze dvou vlaků SC je IC. Přes svátky pojede do Ostravy railjet
Podle knižního jízdního řádu už měly mezi Prahou a Ostravou jezdit na spojích SuperCity jezdit už jen pendolina a po
Podle knižního jízdního řádu už měly mezi Prahou a Ostravou jezdit na spojích SuperCity jezdit už jen pendolina a po třech letech zmizet náhradní soupravy kategorie IC složené z lokomotivy a osobních vozů. Nakonec k tomu ale nedošlo: jeden pár spojů původně vyhrazený pro pendolino zajišťuje opět klasická souprava lokomotivy s několika osobními vozy.
Konkrétně jde o vlaky SC 509 (odjezd 13:41 z Prahy) a SC 500 (odjezd 17:15 z Ostravy). Až do poloviny ledna ho většinou nahradí právě lokomotiva s osobními vozy. Nově jsou vlaky označeny jako IC. Vlak je povinně místenkový, za rezervaci se ale neplatí.
„Vzhledem k ještě probíhající vyvazovací opravě jedné jednotky 680 a dokončovacím úpravám na zbývajících je aktuálně po několik týdnů v k dispozici menší počet jednotek 680. Aktuálně to je 5 ze 7,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. V už dříve modernizovaných pendolinech dochází například i instalaci elektronického rezervačního systému, který v nich původně chyběl
Podle Šťáhlavského bude přes vánoční svátky v provozu šest jednotek, pět opět od 3. ledna do 18. ledna. Pak by měl mít dopravce už všech sedm pendolin plně k dispozici.
„V době Vánoc, kdy je potřeba v některé dny dokonce všech 7 jednotek, pak počítáme v těchto dnech s nasazením jednotky railjet na spoje 509/500 mezi Prahou a Ostravou. Vlak bude veden v kategorii SC, což jednotka railjet umožňuje,“ dodal Štáhlavský.
České dráhy nahradily část vlaků SC soupravou kategorie IC po nehodě ve Studénce v roce 2015, později i kvůli modernizaci všech jednotek.