ČD chtějí opravit historický vůz poškozený vykolejením. Osud druhého vozu je nejistý
Vykolejené historické vozy u Lednice. Foto: Drážní inspekce

České dráhy chtěly původně nechat opravit oba vozy najednou, nenašel se ale nikdo, kdo by se práce ujal.
Ještě do sobotní půlnoci (31.5.2025) mohou případní zájemci svým hlasem (bezplatně) podpořit některou z veřejných sbírek v soutěži „Máme vybráno“ o finanční příspěvek od „Institutu pro památky a kulturu, o.p.s.“: do soutěže bylo zařazeno více než 350 probíhajících veřejných sbírek, z nichž naprostá většina byla zřízena na podporu aktivit spojených s objekty sakrálního charakteru, ale je mezi nimi také asi desítka sbírek vyhlášených na podporu aktivit zaměřených na dopravu – například oprava a zprovoznění lokomotivy 434.2315 (ta sbírka má číslo 025). Podrobnosti jsou k dispozici na www stránce MÁME VYBRÁNO (sekce SOUTĚŽ) = https://www.mamevybrano.cz/soutez , takže se můžete pochlapit, a… Číst vice »
Nehoda se stala vloni. Za tu dobu mohly být oba vozy dávno opravené!
Bude na dotace i wifi a ETCS?
Jestli chceš wifi, tak můžeš sedět doma nebo v restauraci. V historickém vlaku si lidé užívají samotnou jízdu a kochají se výhledem ven.
Stejně je při pohledu na fotografii až nepochopitelné,jak se oba vozy mohly dostat do takovéhle polohy?? Jestli se přitom do sebe nějak nezaklesly talířema nárazníků,či něco takového.tohle nevypada na je tak obyčejné vypadnutí
S M131.1448 jezdil děda v 1953 v Kt.
Není to už trochu příliš dlouhá historie???
České dráhy nenašly firmu, která by jim opravila oba loni havarované vagony, tak ve druhém kole hledají někoho, kdo by jim opravil aspoň ten méně zničený.
Uzávěrka nabídek je příští týden (6.6.2025) a mluvčí Rajnochová má už jasno v tom, že by mohlo být hotovo do konce roku – aniž by měla jistotu, jestli se napodruhé vůbec někdo přihlásí a pokud ano, jestli na to ve 2. pololetí bude mít kapacitu, aby to zvládl do konce roku.
To bude parada v tech vedrech se potit v 810…
To jsou na tom CD tak zoufale spatne, ze nemaji nahradni M131? Hurvinku vzdy bylo nekonecno…
Divim se, ze je JMK nekopne nekam, toto je nostalgie nasazovat 810? To se zase nekdo predvedl jak je pripraven na sezonu.
Hurvínek, který jezdil do Lednice začátkem letošní sezony, měl technickou závadu, z toho důvodu tam jezdí 810. A co si budeme, ta 810 už začíná být také nostalgické vozidlo…
No bohužel právě ještě pořád ne.
Pro vozbu Lednice měly být určeny M131.1448 a 1463, ale ani jeden stroj už přes dva roky nejsou schopni ČD opravit.
Jak k tomu přistupuje JMK nevím.
Nemuze se nekdo zeptat tiskove mluvci proc tomu tak je?
Myslíte že ČD mají M131??ty jsou víceméně soukromé
Soukromých je sice asi víc než těch, které zůstaly ČD (a nepatří ani NTM), ale právě proto by se tedy ČD měly víc snažit, aby je měly v dobrém stavu. A kromě toho, když tedy ČD aktuálně nemají dost provozních „hurvínků“ vlastních, co jim brání v tom, aby si pro ty výkony najaly služby některých privátních subjektů – a třeba „na střídačku“, aspoň by to bylo aspoň pestřejší i pro fotografy? Jistě, stálo by to určitě víc než provoz „šukafónu“ …
Celkem jsem s tím i souhlasil, až do okamžiku „aspoň by to bylo aspoň pestřejší i pro fotografy“ :DD Tím jste se poslal do dost nelichotivé kategorie. Ti fotografové na to razantní prodražení pestrého provozu přispějí konkrétně jak? Klidně mohou hodit pár set tisíc až jednotky milionů do placu a jeden týden tam být Brejlovec s ypsilonama, další týden třeba Singrovka s Bixem, atd. 🙂 Ale jo, proč by jednou nemohl jet na rychlíku do Děčína Krysa, potom Bobina a klidně Pomeranč. Co na tom, že to bude stát raketu, ale hlavně ať je to pestré pro fotografy 😀 Mimochodem,… Číst vice »