ČD Cargo sází na Maďarsko, zavedlo přímou linku mezi Brnem a Budapeští
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo v říjnu zavedl první pravidelnou linku do Maďarska. Spoj mezi Brnem a Budapeští nazvaný po
Nákladní železniční dopravce ČD Cargo v říjnu zavedl první pravidelnou linku do Maďarska. Spoj mezi Brnem a Budapeští nazvaný po české a uherské královně Marie Terezie by měl vbrzku začít jezdit třikrát týdně. Vzdálenost mezi oběma městy překoná za sedm hodin.
„Nový produktový vlak je primárně určen pro přepravu jednotlivých vozových zásilek, představuje tedy konkurenční produkt k přepravě po silnici. Od zavedení vlaku si proto slibujeme získání dalších nových přeprav,“ řekl deníku Zdopravy.cz ředitel odboru podpory prodeje Michal Roh. Výhodu nového spoje spatřuje především v rychlosti, provázanosti s kontejnerovými terminály na obou koncích a zajištění rychlého rozptylu zásilek po České republice i Maďarsku.
„Produkt Marie Terezie je určen pro všechny druhy zboží. V tuto chvíli největší zájem evidujeme z řad výrobců hutních produktů a kapalných pohonných hmot. Budoucnost mají kontejnery, silniční návěsy, chceme získat i další zboží přepravované doposud po silnici. Samozřejmě budeme usilovat o obousměrné vytížení vlaku,“ doplnil Roh. Na provozu vlaku spolupracuje ČD Cargo s Rail Cargo Hungary.
Podobných produktových vlaků má ČD Cargo hned několik. Zřejmě nejznámější je Dracula, který jezdí třikrát týdně z Brna do rumunského Curtici, MalaTrain zase jezdí přes Polsko na východ nebo Belgium-Czech XPRESS pendlující třikrát týdně mezi Ústím nad Labem a Antverpami. ČD Cargo se dlouhodobě snaží segment takzvaných jednotlivých vozových zásilek dostat zisku.