Dceřiná společnost Českých drah pro nákladní dopravu ČD Cargo má nové opravárenské zázemí v Ústí nad Labem. Dnes zde byla slavnostně otevřena hala, která bude sloužit především čištění nákladních vozů.
Stavba byla zahájena loni koncem května po podpisu smlouvy se stavební firmou Metrostav. Dílo už je zkolaudováno a předáno ČD Cargu k užívání. Hala pro opravy a čištění nákladních vozů je postavena na místě nepoužívané staré haly „Hříž“ a bývalého skladu technických plynů.
Interiér je v podélném směru rozdělen na dva prostory. První část je dvoukolejná a je určena pro přípravné bourací a čistící práce na vozech. Na jedné koleji je vybudován vnitřní prohlížecí kanál pod úrovní podlahy v celé délce haly doplněný o patkové zvedáky.
V druhé části haly je nainstalován technologický provoz pro čištění nákladních vozů. Ten je tvořen tryskacím boxem, odmašťovací a sušící kabinou pro dvojkolí i podvozky vozidel. Hala vyšla na 61 milionů korun.
Nákladní vagony se v Ústí opravují v moderní hale, zatímco regiopantery v Děčíně v halách stavěných původně na délku parní lokomotivy. Ví někdo znalejší jak to zde vypadá s novou halou o které se mluví už od výroby regiopanterů ( případně s alternativním prodloužením haly moravanka?)
Hala moravanka je po reko a vleze se do ní celý třívozový Panter.
Jeden panter?
Co to prosím stálo?
Tak teď ještě,aby vše fungovalo tak jak má……zatím plní normy horko těžko cca ze 40 procent oproti tomu co by měla hala zvládnout…..