Dopravci Železnice

ČD Cargo má novou kolektivní smlouvu, mzdy stoupnou většině lidí o 1500 Kč

Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC
Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo. Foto: ČDC

Největší železniční nákladní dopravce v zemi dnes podepsal kolektivní smlouvu s odborovými organizacemi na další rok. Zaměstnancům ČD Cargo zaručuje navýšení mzdy o 1000–1500 Kč.

Podpis oznámil podnikový výbor Odborového sdružení železničářů na svém twitteru, vedení firmy ho potvrdilo. Nová kolektivní smlouva začne platit od 1. dubna, je uzavřená na rok.

Podle výkonného ředitele Tomáše Tótha se nedá uvést procentní navýšení. Růst mezd o tisícikorunu se týká zhruba 1500 zaměstnanců, růst o 1500 Kč zhruba 4600 lidí. ČD Cargo zaměstnává necelých sedm tisíc lidí, zbytek je na smluvních mzdách.

Kromě navýšení mzdových nákladů dojde k navýšení podílu příspěvku zaměstnavatele na stravování a úprava výše stravného. Současně dochází k rozšíření možností čerpání ze sociálního fondu firmy.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Od lesa

Odbočím… na snímku Traxx a o prodeji drážních aktivit Bombardieru žabožroutům článek žádný.

Zdenda

Tady se opět potvrdilo že ty naše usmolený odboráři skončili na dost dobrý tah zaměstnavatele, uzavírat kolektivní smlouvu k 1.dubnu. Žádný konec účtovacího období. Výsledky sice k 1.1. byly dobré, ale teď už běží nové období, takže nevíme jak to dopadne. Proto dostanete jen drobečky 😁. A odboráři nám zase vysvětlí, že je to to nejlepší co pro nás mohli udělat. Je to spolek odborových neschopáků a darmožroutů.

Aj Tak

A proc si nevyjednavate navyseni mezd sami a nechate to na tech odborarich, kdyz jsou tak neschopni?

Vokurka

Protože to dle zákonu o kolektivním vyjednávání nejde.Sedm tisíc zaměstnanců Vargu si bude vyjednávat mzdu individuálně?? Dokážete si to představit?????

Elb

Když se jim nelíbí peníze, mají jít dělat jinam.

Negattor

Toto vypadá na názor někoho mladého, nebo někoho kdo si myslí, že je šéf. Vždyť jo, klidně odejdi, před bránou je na tvou pozici zájemců dost. Toto už jsem slyšel mnohokrát. A jak to dopadlo asi všichni víme. Z party 20 mechaniků jsme zůstali pouze 4 a nikdo nový nepřišel. Tak se ptám kde tedy ti zájemci jsou?

Od lesa

A proč tam asi jste jen 4….

Negattor

No protože někteří jsou v důchodu a někteří odešli jinam. Ale jen proto, že byli/ jsou mladí. Jinak se hledá zaměstnání ve 30-ti a jinak třeba v 50-ti. Víme?!

Od lesa

Víme, a je to o tom chtít. Sám jsem tak učinil. Samozřejmě v některých regionech je to snažší, v jiných méně. Pochopím, že zůstane někdo, kdo to má za 2 roky do důchodu nebo má místo kousek od bydliště. U nás řada lidí utekla za lepším, protože hold něco uměli a jinde je za to lépe ohodnotili. Zůstala skupina, kteří odborně uměli, ale bohužel podlehli letitému výplachu mozku, že všechno mimo státního dopravce je špatné, no a pak zbyla ta hrstka lenochodů, lemplů a ničemů, kteří se drží zuby nehty, protože by se jinde nechytli a jen nadávají. Druhá strana… Číst vice »

Negattor

Ano. Drží to pohromadě už jen vzteky.

Ketas

Ano šikana, práce převážně venku. Vozovka! A nejhorší je, že vyšší třídy a funkce jako četař či mistr a jiné „zášívárny“ jsou vyhrazeny právě těmto vlezprdelkům, rodině. Čím víc má člověk zkoušek, tim víc musí dělat a často berete o dost méně než tito „Elitní borečci“.

Ketas

A protože měli rozum.

Filip

Ale to není problém zaměstnance, který si jinde našel lepší mzdu ale zaměstnavatele 🙂

Ketas

Ano. Výstižné a přesné! Až jsem to po dedeti letech čekání na navýšení třídy zabalil, tak me poslední dny starý ještě zkoušel zlomit, abych zůstal. Ale to je styl jiný. Ne že by mi dal třídu. Ale ptal se:“Rozmyslel sis to dobře?! Počkej co bude u soukromnika!“ Oba jsme se dočkali! On mého odchodu a já lepšího platu, práce v opravách pouze mé specializace, lepšího vybavení i pracovních podmínek. Škoda, že jsem neutekl už dříve!

Od lesa

To znám, do mě hučeli celé 2 měsíce výpovědní doby, jeden šéf, druhej, bába z osobního, slibovali hory i s horáky…

Aj Tak

U nas je to takhle: Odbory vyjednaj zaruceny procenta, k tomu se pridaj procenta podle vykonnosti a pomeru k trzni cene dany pozice a kdyz chce clovek vic,je na nem, aby se dohodl s nadrizenym.

Ketas

Není co řešit. Vše je dáno, aneb náš starý říkal : „Já su tady pánem“

Pavel

Naprostý souhlas. Bohužel…

Leos

Pri růstu spotřebitelských cen a vlastně všech komodit,tj tak na pokrytí výdajů. A Cargo které vydělalo a splnilo podnikatelský plán,svým zaměstnancům nedalo ani Kč odměny,no jak vidno tak si váží zaměstnanců….. Škoda dalších slov..

Aj Tak

V CR existuje svobodny trh prace, kazdej, kdo neni se svym odmenovanim spokojen muze podat vypoved a muze si se svymi znalostmi a schopnostmi najit praci lepsi.

Leos

Jo jo,kde tě vezmou po 30,35, letech práce na železnici. Nedejte se vysmát. Situace je trošku jiná,pokud jste mladej,vykonej. Asi tak každý z nás má svoji pravdu.🤔

Aj Tak

Vzdyt to pisu, pokud nekdo nema na lepe placenou praci jinde, at je CD Cargo vdecnej. Ja za svuj zivot uz tak 80 lidi prijal a 150 vyhodil, tak o tom neco vim. Sice v jinym oboru, ale princip je stejnej – pokud zamestnanec chce delat za danou mzdu danou praci a pokud zamestnavatel za danou cenu chce jeho schopnosti, dohodnou se, jinak to jeden z nich odmitne.

jakub

Tak to moc dobře zaměstnance hledat neumíš, když jsi 70 v mínusu.

Negattor

Třeba je také neumí dobře ocenit/zaplatit.🙂

Kubrt

Můžete dělat strojvedoucího u jiného dopravce.

Martin11

Here ještě Arriva?😀

Martin11

Oprava Bere ještě Arriva

Od lesa

Po 30 letech jsem vloni opustil státního dopravce a šel jinam. Všude to má nějaké ty mouchy, ale zatím to vypadá, že jsem si polepšil. Abych měl nějakou zálohu, protože jsem nevěděl jak co bude, obnovil jsem si i zkoušky v původní profesi, která je na dráze i v civilu a co jsem tak zkoumal, ani v tomto oboru bych rozhodně „nepošel hlady“.
Nesmíš hold zakrnět v šuplíku jménem dráha, přiklopen deklem jménem odbory. Je třeba se dívat i na to, co se děje vně.
Čímž chci říct, že když se chce…

ros

A nebo mužeš jit do stavky a nechat na firmě, jestli vás chce ,a přidá a nebo bude hledat nové levnější zaměstnance nemusíš předci jen ustupovat a odcházet.

Mirvald

Dobrá zpráva. Přeji to železničářům, za svou těžkou práci si to zaslouží.

Pavel

Opravdu zvlastni informovani od odboru i Carga.
Jakym zamestnancum se zvysi mzda o 1000 a jakym o 1500? Jak se zmeni stravne? Dalsi benefity se nemeni? Zrejme je to tajne.

Martin11

Od 1 ledna se zvedlo u ČD stravné u Cargo až od 1.dubna

Jožin

Asi nevíš, že ČD Cargu platí KS až do 31.3. 2020 Kdežto ČD skončila platnost 31.12.2019

Martin11

To vím jelikož tam dělám ale jiní to třeba neví

ros

Za ty 3 měsíce firma ušetří cca 5000 na každem,krát 7000 to je 35 000 000 a za to už jistě bude pěkná odměna pro manažery.

Pipodc

Těch 5000 to je těch co nám dali v lednu jako odměnu teď si jí vzali zpět …já už to říkal před rokem.

Ketas

Tipl bych jako vždy. Speciálně vyvinutá tabulka. V ní sloupečky. V každém řádek dle plat. třídy. Podle toho sazba. Sloupečky spscifikují nejspíše druh profese. Takže umouněný zámečník = minimální zvýšení.

Vectron

No ty vole…to me poser,celych 1500,-kc jo?
Ze se ti darebaci v Cargu nestydi!!!No jo vlastne k tomu jeste musim pricist hnusny caj za 10,-kc,ktery byl za vynikajici hospodarsky vysledek asi…No jen tak dal chlapci v Cargu

Hen ten oný

Ježíš marjá ty seš takovej blbej, takovej blbej……. 😃

Vectron

Napodobne…se tu seslo plno kretenu,jak je vidno

Démon

běž si mluvit sprostě jinam

Aj Tak

Kalousek taky vcera psal, ze jsme v hajzlu. A pan prezident je vulgarni v kazdym druhym rozhovoru. Myslim, ze tim se sprostota stava spolecensky prijateonym standardem.

Pipodc

A čaj proti podpisu….:-)

Aj Tak

To je dost nezvykly, navysovat o pausalni castku, bezne se navysuje o procenta. Tohle budou pro kolotuky druhy Vanoce a manageri si toho ani nevsimnou.

Kubrt

Toto navýšení se manažerů netýká, ti mají smluvní mzdy.

Aj Tak

Ted nejak nechapu. Jake jine, nez smluvni, mzdy existuji v a.s.?

Martin11

I strojvedoucí jezdící do zahraničí mají smluvní mzdy

Dominik

Tabulkový plat máme.

Dominik

Tedy tarifní mzdy máme, aby mě někdo nechytal za slovo, že plat je pouze ve státním sektoru.

Lukáš

Například tarifní?
Vykonáváte nějakou práci, za kterou je tarifem stanovena mzda. A je jedno jestli děláte v Chebu, Praze nebo Ostravě.

Na to, že jste „prý“ už vyhodil 150 lidí toho víte opravdu hodně…

Aj Tak

Ty jo tak to jsem vbec netusil, ze neco takovyho existuje v soukromym sektoru.

Supidio

Nejdůležitější info ale chybí: Bude režijka ? A kde všude bude platit ? 😀

Luděk S.

A jestli jim sáhnou na režijku, tak se nehne ani kolo!

Dada

Milý pane, noví zaměstnanci žádnou režijku u Carga už pár let nedostavame. Za to nám nabídli IN kartu 100, která platí jen v CZ a stejně jí má málokdo. Režijku má každá wc baba od SŽDC, ale firove ne… Takhle nějak tady žijeme…

PetrN

Milý pane, já taky v práci žádnou rezijku nemám 🙂

Martin11

Kdo ještě nemá režijku?ať se přihlásí ať se můžem bavit konečně i něčem jiném klidně ji vám půjčím 😀

Otmar

PetrN: Ano správně. Soused má kozu a já ne. Tak ať sousedovi koza chcípne ať jsme na tom stejně.

PetrN

Hrozně se mi líbí, jak tu vždycky navečer naskakaji negativní liky u jakýchkoli negativních komentářů týkajících se rezijek či CD… Evidentně se zaměstnanci národního dopravce a „dobré správy“ vrací že sichty a musí ještě v rámci své profesní cti zabojovat na internetu za práva sva(neodnatelne právo na rezijku, které by mělo být dáno i ústavou!) a právo svého skvělého zaměstnavatele.Nekteri mají službu na fb drah, kde na úrovni 14 letych děti hejtuji každého, kdo má jakoukoli stížnost, někteří mají službu tady 😀

Martin11

ok.souhlasim s vámi že se pár takových lidí najde.alev nechapu proč vy neželezničari to tady neustále řešíte a pořád k tomu máte nějaké komentáře to vám připadá normální? Pojďme se bavit k tématu ať to má nějakou úroveň 😆

roman

Režijku mají jenom stáří zaměstnanci noví dostávají IN 100

Dominik

A zůstává i novým, kteří už ji mají od bývalého zaměstnavatele (ČD, SŽ,…), a přechází ze dne na den, tedy 31. skončí třeba u SŽ a 1. nastoupí k ČD Cargo.