LOT 3a leaderboard

Bývalý ministr Šmerda: Slevy? Podpora dopravců zabalená v populistickém kabátě

Cestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan SůraCestující na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra

Deník Zdopravy.cz dává prostor názorům odborníků. Advokát Radek Šmerda je bývalý náměstek ministra dopravy, v roce 2011 pak na několik

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil

Obhajovat to musí každý podnikatel v dopravě. Nejjednodušší zisk peněz. Čistě teoreticky zavedu linku z vesnice AB do Prahy. Odjezd v noci 1:00. Nikdy nikdo na ní nepřijde, tak ji ani nemusím odjet a jen vykážu 5-6 děti a důchodců, odvedu za ně DPH a dostanu pěkný balík od státu a nemusím ani vystrčit nohu z postele.

Milan

Více demagogický článek tady snad ještě nebyl! „Pokud by se měly v jízdném umořit náklady na provoz dráhy, stála by jízdenka Praha – Ostrava více než letenka.“ Co je to za hloupu argumentaci?! Smyslem veřejné dopravy nikde není, aby se zaplatily náklady na infrastrukturu, úplně totéž platí i pro silnice, letovou nebo vodní dopravu. Stát snad vybírá daně právě proto, aby budoval a rozvíjel infrastrukturu, ať už dopravní nebo energetickou, financoval policii, kulturu atp.

Jan Šindelář

Nemáte tak docela pravdu, například letištní infrastruktura si na sebe bohatě vydělá a není třeba jí dotovat. Letiště Praha vydělává každý rok miliardu korun, ŘLP 300 milionů. Silnice by si na sebe rovněž vydělala, kdyby stát neposílal do Státního fondu dopravní infrastruktury pouhých 9 procent z výnosu daně z paliv a maziv, ale celých sto procent.
Ale souhlasím, na železnici v osobní dopravě má stát jiný zájem než zisk. V komentáři to chápu jako nadsázku: proč další slevy, když už dnes jsou nůžky mezi náklady a výnosy rozevřené až až.

Zdeněk Veselý

„Pokud by se měly v jízdném umořit náklady na provoz dráhy, stála by jízdenka Praha – Ostrava více než letenka. “
——–
To je nadsázka, nebo to pán myslí vážně? To vám může vyjít na trati s nízkým počtem cestujících. Ale určitě ne na trati Praha-Ostrava.

Jiří

S každou slevou se zvyšuje riziko, že toho budou zneužívat nejen cestující, pro které není určena (viz dnešní kšeftování se žákovskými průkazy), ale také dopravci. U jednoho nejmenovaného autobusového dopravce, pokud nevypadáte podezřele, dostanete na „obyčejnou dospěláckou jízdenku“ za 50 Kč klidně 2 dětské lístky za 25 Kč (= 50 Kč, takže platíte stejně, ale dopravce dostane dalších 50 Kč jako kompenzaci za státem nařízenou slevu a když si pak řidič vytiskne ještě nulový lístek pro dítě do 6 let tak dalších 50 Kč za něj). Vy zaplatíte jednou, ale dopravce vykáže 3-4 cestující a zinkasuje ještě jednou až dvakrát… Číst vice »

petr.r

tohle mají řešit revizoři a vy by jste jich na to počínání měl upozornit.

T

„Deník Zdopravy.cz dává prostor názorům odborníků.“

Ač s jízdným zdarma/75% slevou zejména pro studenty nesouhlasím, dá deník Zdopravy.cz také prostor odborníkům, kteří ho budou obhajovat nebo shání jen „odborníky“, kteří mají stejný názor jako redakce?)))

Jan Šindelář

Několikrát jsme oslovili ministra Ťoka a několikrát jsme měli napevno slíbený jeho komentář. Zatím jsme se nedočkali. Oslovili jsme také osm předchozích ministrů dopravy, výsledky ankety přineseme v příštích dnech. Jestli máte nějaký tip na relevantního obhájce slev, sem s ním.

Honza

Nějaký odborník to podporuje? Snad ani někteří socani ne.

evzen

radim jancura treba. ten to bude jiste obhajovat, za predpokladu tedy, ze slevy budou mit proplaceny i soukorme drahy

Jan Sůra

Jak jsme již psali, už při prvním návrhu byl osloven pan ministr. Text slíbil, nedodal.

Jiří

evzen: slevy bude mít proplacené každý, který je bude muset povinně uznávat…

babilon

Obávám se, že pojmy „obhajovat tuto slevu“ a „odborník v dopravě“ se vylučují.

Martin1

babilon: Naprostý souhlas. Nejen odborník, ale i lajk musí takovou kravinu odmítnout. Zbývají pak jen T a jemu podobní + dopravci, kteří se na to jistě třesou (někteří jistě víc).