Dopravci Lidé Železnice Železniční průmysl

Bývalý člen představenstva Českých drah Vereš nově vede ŽOS Vrútky

Michal Vereš. Foto: České dráhy
Michal Vereš. Foto: České dráhy

Bývalý člen představenstva Českých drah zodpovědný za provoz Michal Vereš má nové působiště. Po sedmi měsících ve vedení státního dopravce přešel na post generálního ředitele slovenského výrobce železničních vozidel ŽOS Vrútky.

O přechodu k výrobci železniční techniky informovaly jako první Lidové noviny. Velmi rychlé získané angažmá nasvědčuje tomu, že Vereš sice odešel oficiálně z osobních důvodů, ale už věděl, kam míří.

„Zkušenosti z ČD využiji při nové výzvě, kde jsem začal pracovat jako generální ředitel a člen představenstva. Firmu ŽOS Vrútky jsem roky vnímal z pohledu zákazníka i člověka, který rád cestuje vlakem,“ řekl Lidovým novinám Vereš. ŽOS Vrútky je dlouhodobým dodavatelem slovenského státního dopravce ZSSK, odkud Vereš na České dráhy přišel. U Českých drah se dříve neúspěšně ucházely na dodávku dieselových jednotek, mohou být i v aktuální soutěži na rámcovou smlouvu na motorové jednotky. České dráhy totiž nezveřejnily, kdo se přihlásil.

Vereš při svém nástupu do Českých drah mluvil o velké profesní výzvě. „Tato pracovní zkušenost, i když trvala jen sedm měsíců, mi dala hodně. Věřím, že jsem kromě jiného pomohl nastavit logickou strukturu řešení koncepčních problémů, které vzhledem k výrazné změně v objednávání regionální dopravy způsobují, že se ČD budou muset přizpůsobit,“ uvedl Vereš v Lidových novinách.

Verešovo krátké působení ukazuje, že ministerstvo dopravy pod vedením hnutí AN0 2011 selhává ve výběru manažerů, kteří by ve vedení zůstali déle než jen pár měsíců.  S Verešem přišel na počátku roku i Michal Heřman, který v představenstvu Českých drah vydržel jen pár týdnů, než odešel vést státní OKD.

Ministr dopravy Vladimír Kremlík na twitteru při Verešově odchodu uvedl, že o jeho konci věděl několik týdnů. I přesto dozorčí rada nekonala a Verešovo místo neobsadilo. Představenstvo firmy je tak už přes rok neúplné.

Dalšími členy představenstva ČD jsou nyní Radek Dvořák, který má na starosti osobní dopravu a Patrik Horný, který na dráze spravuje finance. Pátého člena musí dovolit dozorčí rada. Aby bylo představenstvo usnášeníschopné a mohlo přijímat různá strategická rozhodnutí, musí mít alespoň tři členy.

9
Diskuze

avatar
4 Komentáře
5 Reakce na komentáře
7 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
KubrtJaJeČGeorgJosephTonda Sehnal Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Joseph
Host
Joseph

Jak se říká na ČD – každý měsíc dobrý. A u některých se povede i zdokonalit své diletantství.

Tonda Sehnal
Host
Tonda Sehnal

Nastává další smutný příběh… Další, co by si měli někteří voliči uvědomit. Místo opravdu kvalitního a koncepčního vedení tam byl člověk, který omrknul situaci a udělal známé, aby věděl co a jak v budoucnu nastavit, aby se vešlo do parametrů VŘ. Takže místo výrobků českého národního výrobce, který nenabízí motorové jednotky zde bude slovenský národní výrobce, který bude do ČR prodávat totéž co do SK. Se stejnou kvalitou i spolehlivostí, neboť „smlouva byla nastavena za takto výhodných podmínek“.

Georg
Host
Georg

co je to „cesky narodni vyrobce“ a „slovensky narodni vyrobce“?
to je podle norimberskych zakonu, nebo jaky tam mate klic?

Kubrt
Host
Kubrt

Národní výrobce je tradiční a osvedceny dodavatel národního dopravce. Navzájem je poji nadstandardni vztahy, jak právě vidíme u pana Verese. ČD byly jen maskovací zastávka mezi přestupem od ZSSK do ZOS, což by bylo dost okate.

J.L.
Host
J.L.

A to je dobře nebo špatně?

Georg
Host
Georg

asi je dobre, ze uz neni v cd, asi je spatne, ze tam vubec byl…

Jaroslav
Host
Jaroslav

Z h**** bič neupleteš.

Tonda Sehnal
Host
Tonda Sehnal

Upleteš-li, nezapráská… 😔

JaJeČ
Host
JaJeČ

A když zapráskáš, tak se nedočistíš….

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll