Budova brněnského nádraží projde letos rekonstrukcí za více než 100 milionů
Výpravní budova brněnského hlavního nádraží se letos dočká po 30 letech rekonstrukce. Připravují jí České dráhy se svým nájemcem, společností
Výpravní budova brněnského hlavního nádraží se letos dočká po 30 letech rekonstrukce. Připravují jí České dráhy se svým nájemcem, společností Brno new station development. Dráhy předpokládají, že práce začnou ještě v prvním čtvrtletí. Hotovo by mělo být koncem roku.
Termíny ovšem závisejí na průběhu stavebního řízení a sladění prací s rekonstrukcí kolejiště a zabezpečovacího zařízení, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty. Očekávané náklady přesahují sto milionů korun, z toho na dráhy připadá 20 procent. Dráhy svůj podíl splatí formou sníženého nájmu.
Dráhy uzavřely smlouvu s Brno new station development v roce 2008 na 40 let. Od té doby se také připravuje rekonstrukce. Podle mluvčího drah Radka Joklíka je rekonstrukce naplánována na letošek proto, že na nádraží probíhá velká výluka provozu.
Budova je památkově chráněná a podle Joklíka má její rekonstrukce smysl, ať už bude osud nádraží jakýkoliv. „Budova v centru města má svůj významný obchodní potenciál, ať již s kolejemi nebo bez nich,“ uvedl Joklík. V Brně totiž stále není jisté, zda nádraží zůstane, nebo se bude stěhovat k řece Svratce.
Výpravní budova brněnského hlavního nádraží zůstala spolu s Masarykovým nádražím v Praze v majetku Českých drah. Ostatní nádraží převzala v roce 2016 Správa železniční dopravní cesty.