Budimex už na dálnici D35 u Litomyšle staví mosty. Poláky však překvapil plynovod
Stavba úseku D35 Džábov - Litomyšl. Foto: Budimex
Kolize s potrubím zdržela 70 procent plánovaných prací.
Kolize s potrubím zdržela 70 procent plánovaných prací.
Jaký kreativec popisoval ty fotky? 😀
Takze Budimex si zridil kancelare pro stavbu D11, kde nebyl schopen dodat požadovat reference na tunely a ted nemůže najit plynovod na D35?
Budimex si vozi svou techniku a lidi, nebo zakazku dale pres subdodavatele vetsinove preprodava?
Já bych si spíše tipl, že byl nesoulad mezi požadavky správce a předpokládaným postupem provedení trvalé přeložky v projektu. Ten mohl blokovat třeba zahájení zemních prací nebo neumožňovat rychlé přepojení. Z toho vyplývá i nakonec provedená provizorní přeložka. Jako uvádět, že plyn uprostřed pole překvapil stavaře, je trochu nešťastné.
U kanálu stavěného v akci Z, kdy se naházely trubky do příkopu bych to tak nějak čekal, že bude bordel v zakreslení. Ale u vysokotlaku by mě to teda překvapilo hodně. U toho kanálu jde doslova o exkrement, ale VTL je o kejhák.
Asi je překvapilo, že v ČR nemůže dělat přeložku VTL kdejaký Jacek bez oprávnění.
Někdo asi je nepoinformoval že ten plynovod tam je , takové věci jen v Česku
Moc dobře o tom věděli. I tady se o tom psalo:
https://zdopravy.cz/mesic-po-zahajeni-stavby-d35-je-u-litomysle-klid-stihame-uklidnuje-polsky-budimex-206183/
Ano takové věci se děla hlavně v SSSR před padesáti lety, kdy se stavělo něco jiného někde jinde, geodeti něco vyměřili špatně (pod vlivem vodky) a nakonec se zjistilo, že stavba ani není finančně pokrytá. Jen jsem trochu upřesnil váš koment, aby to bylo srozumitelnější. A perličku nakonec, i to co se postavilo zcela řádně, průmyslové hay tak se nakonec zjistilo, že vlastně do nich nejsou stroje, ASI JE NIKDO NEPOINFORMOVAL.
Chtěl jste tím říct vlastně, že je to úplně normální, ale nějak diplomaticky ???? Nějak všechno zdůvodnit.
Trasa plynovodu je tak tajná, že byla vyobrazena už v komunistických vlastivědných atlasech…
V komunistických atlasech nebylo nic co by imperialisté a nepřátelé lidu mohli zneužít. Tudíž zrovna o VTL plynovodu dost pochybuju.
Omyl, soudruzi se rádi pochlubili čs.-sovětskou stavbou pětiletky…
Bylo to přesné, a také trouby byly od německé firmy Mannesmann, která tam ovšem nepřidávala nějaké lokalizační bazmeky. To, co si lidé myslí o tom, jak to tady vypadalo, když tu nežili je vždy částečně pravda a na to se nabaluje spousta spekulací. projektová dokumentace na to chodila v normálním režimu, tedy ne PT, PTZV (to už není přísně tajné zvláštního významu – pro vojenské stavby).
Zkratku PTZV čtu poprvé. Nebylo to spíše PTZD?
Nesnažte se kritizovat klan „Kocuek“.
A jste si jist, že v tom atlase byla poloha s přesností na jednotky metrů? Nebo to byla jenom schematická rovná čára, která je stavbě totálně -gh-?
Je tu někde Avoda? Chtěl zarazit stavbu tunelů na D3, dokud nebude hotová celá průzkumná štola, požadoval její dokončení, aby stavbu zdržel.
Měl by stavbu zažalovat, že dělají změny proti stavebnímu povolení a to stavední povolení soudně zrušit – je přesvědčen, že změna proti stavebnímu povolení vyvolá nekvalitní provedení prací.
BUDIMEX stavěl už před mnoha lety ještě v ČSSR a stavěl rychle a dobře, viz. silnice z Liberce do Prahy.To jem místní nechtějí dovolit cizím firmám, aby ukázaly, jak to jde i jinak.
Zrovna jsem chtěl napsat, že v 80. letech stavěl Budimex čistírnu odpadních vod v Českém Krumlově a určitě to nebyla jediná stavba Budimexu v té době.
Ještě v létě 1990 nefungovala a vodáci se ve Vltavě naposledy koupali pod Krumlovem těsně před výpustí kanalizace…
Nevím jak je relvantní se odvolávat no to co dělal někdo před 35 lety, ať už to je Budimex (u sousedů úspěšný), Metrostav (korupcí prolezlý) nebo ČSA (už neexistující).
Pokud budou mít zájem, tak se poučí jak to u nás chodí, lépe si připraví reference a mají ještě dost příležitostí nám to tady dostavět.
Cizí firmy u nás běžně staví dálnice.
Tím chcete říct, že místní firmy jim ten plynovod podvrhly?
Metrostav jim ho tam načerno v noci (teda vlastně přes den – v noci se u nás nedělá) postavil. A aby se o tom nevědělo, tak si tam nechali od archeologů postavit stany, aby na ně nebylo vidět.
Poláci jedou spíš uhlí..
Takový to ty tyhle dlouhý kulatý, to oni moc nebudou vědět co k čemu to..
Tím se uhlí nevozí 😉☺️
A lanovkou v Karlových Varech, jezdí do dnes
Taky silnici do Pece pod Sněžkou…
A školu v Horním Maršově
A taky z horního Vrchlabí do Špindlu, od prosince 1971 do července 1974 – slavnostní otevření nové silnice proběhlo 25. 7. 1974 za přítomnosti ministra vnitra Junga, polského velvyslance Motyky a dalších představitelů.
Pokud vím, tak na silnici do Pece pod Sněžkou se už musely rekonstruovat mosty. Takže kvalita stejná, jako u českých firem.
Budimex stavěl třeba i novou cementarnu v Prachovicich. To byla 70. léta. Cementarna jede dodnes.
Stavěl i Mrazírny Dašice.
A proto jsou na českém stavebním trhu akorát echt české stavení firmy jako Skanska, Porr, Strabag, Swietelsky, Eurovia…. 🙂
To si nepřečetli projektovou dokumentaci, že je překvapil plynovod v trase?
Pokud vám někdo šoupne plynovod oproti plánu o pár(desítek) metrů, tak to prostě v 30+ let staré dokumentaci nedočteš.
Taková překvapení jsou pomalu u každé stavby
u VT plynovodů se geodeticky zaměřuje dokonce každý svár. 30 let zase není tak dlouhá doba, aby se dokumentace trasy plynovodu někam zabordelila
Evidentně ale neodpovídá skutečné trase.
Třeba se někde něco odfláklo a jeli podle územních plánů. Ty občas bývají jen takové „orientační“…
Ano je možné, že skutečné provedení stavby bylo opálené ze stavebního povolení a nikdo nic neměřil. Normalizační kvalita.
Já teda nejsem znalec VTL plynovodů, ale u nás má osazené šachty v pravidelných rozestupech. V krajině je vidět, kudy probíhá, a rozhodně bych neuvěřil tomu, že by se při určování jeho trasy někdo spletl o desítky metrů a narazil na něj někde jinde. To není zapomenutý kabel k lampě…
těchto překvapení je v ČR mrak, stačí si vzpomenout na to když bořili most D11 na Božanovské mezi Xaverovem a Počernicemi. Tam byl v konstrukci mostu pro změnu vysokonapěťový kabel pod proudem a několik hodin se hledalo, kde se dá vypnout, protože o něm investor, tedy TSK vůbec nevěděl …
Provozovatel sítí má obvykle za úkol je před stavbou vytyčit. Tipnu si, že právě při vytyčení se přišlo na rozpor mezi dokumentací a realitou.
Tak jim přeji ať se jim na stavbě daří, a ať se (u nás) předvedou.
: )
„Dálniční úsek o délce 7 589 metrů by měl být hotový do konce roku 2027.“ Nevím, co by na tom měli dělat 4 stavební sezóny. V letáku mají dokončení do 1/2027 a reálně to snad bude v provozu koncem 2026.
Jestli teď začali, tak to jsou spíš 3 stavební sezóny.
Škoda, že tam nestihli zrušit tu lokálku. Fabrika to nepoužívá a místní, když budou mít silnici první třídy a dálnici už z autobusu s klimatizací taky nikdo nevyzene.
Minimálně IVECO ve V. Mýtě ji využívá dost…
V pátek jsem na vlečce ve Vysokém Mýtě viděl nákladní vlak ČD Cargo. Trať má jiné směřování než dálnice.
Jo a kolik vlaku jsme videl v Litomysli?
A jak tahle naprosto irelevantní otázka souvisí se stavbou dálnice nebo vlečkou ve Vysokém Mýtě?
Viděl bych to na tezi „Železnici je třeba likvidovat za každou cenu.“ Přitom převedení zátěže na dálnici by teoreticky umožnilo i prodloužení tratě, když už nebude potřeba (snad) ten kapacitní průtah městem; otázkou je jen, zda by nabídla kýžený směr a dobu jízdy. Fakt je, že delší trasy pro koleje zabíjí právě ta dálnice, přestože je na ně lepší železnice…
No jasněěě! Nevyplatilo se to před 150 lety, ale dneska to pro těch 20 lidí denně má smysl do Poličky dotáhnout.
Autor se v prvním příspěvku nepřesně vyjadřil a myslel trat Choceň – Litomyšl…..
Tak před lety , prošla trať opravou – někde se zvedla rychlost i z 20 na 40 km/h . Ale jet těch 24 km 45 minut ?
A náklady vozí do Litomyšle jen uhlí – ale jak dlouho .
Do Cerekvice krmné směsi a uhlí , do VM má možná smysl i osobní doprava . Ale jinak nákladově by trasa VM Litomyšl vyšla i taxikem levněji . Tak náměstek PK pro dopravu je z Litomyšle . Co se bude dít až odejde ?