Budimex už na dálnici D35 u Litomyšle staví mosty. Poláky však překvapil plynovod
Kolize s potrubím zdržela 70 procent plánovaných prací.
Polský Budimex pokračuje ve stavbě dálnice D35 ze Džbánova do Litomyšle. Momentálně dokončuje přeložky sítí a zpevňuje podloží.
Stavaři nedávno dokončili překládku plynovodu, která odblokovala zahájení navazujících činností. Probíhají rovněž sanace podloží v hlavní trase a práce na dvojici mostů.
Stavba úseku dálnice tak podle firmy pokračuje podle plánu.
„Navzdory komplikacím, které se vyskytly v důsledku kolize s vysokotlakým plynovodem, jež v počáteční fázi znemožnily realizaci přibližně 70 procent plánovaných prací, jde projekt podle stanoveného harmonogramu,“ uvádí mluvčí firmy Diana Zyglewská.
Díky dočasnému propojení plynovodu DN 350/DN 500 se podle ní podařilo započít práce na přibližně 30 procentech úseku, což umožňuje pokračovat v dalších stavebních činnostech.
Firma nyní dokončuje přeložku vedení velmi vysokého napětí. Začala rovněž zpevňovat podloží hlavní trasy budoucí dálnice a účelových komunikací. Stavaři taktéž pokračují v pracích na dvojici mostů, konkrétně jde o objekty SO 222 a SO 207.
Dálniční úsek o délce 7 589 metrů by měl být hotový do konce roku 2027. Stavba zahrnuje devět mostů o celkové délce 1 137 metrů, několik viaduktů, estakád a 6,3 kilometru protihlukových stěn.
Rekonstrukcí projde také zhruba 16 kilometrů místních komunikací. Budimex v soutěži zvítězil s cenou 3,423 miliardy korun.
První polská zakázka
Jde o první silniční zakázku, kterou polská stavební firma od svého příchodu na český trh získala. „Projekt výstavby úseku dálnice D35 představuje jeden z našich prvních kroků k trvalému působení na českém trhu,“ říká Krzysztof Sokołowski, ředitel Budimexu pro Česko a Slovensko.
Druhou zakázkou, kterou polská firma v tuzemsku aktuálně realizuje, je stavba protipovodňového suchého poldru v Kutříně na Chrudimsku.
Budimex původně zvítězil i v tendru na příhraniční úsek dálnice D11 Trutnov – Královec. Tendr však napadla u ÚOHS firma ze skupiny Metrostav kvůli problémům Budimexu v referencích u tunelových staveb.
Úřad námitky potvrdil a vyhlášení vítěze zrušil. Stavbu tak staví společnost MI Roads, která skončila v původním tendru jako druhá.
Práce i za tmy. MI Roads chce na začátku stavby D11 využít příznivých teplot