Budimex se v Ostravě zúčastnil dvojice klíčových oborových veletrhů
Stánek Budimexu vynikal originálním pojetím propojujícím důraz na udržitelnost a inovace.
Největší polská stavební společnost Budimex se nedávno zúčastnila dvojice významných ostravských oborových veletrhů. Na Mezinárodním železničním veletrhu i Silniční konferenci se aktivně potkávala se zástupci tuzemských dodavatelů, významných organizací i stavebních firem. Chce tak posílit své postavení na českém trhu, kde má do budoucna ambici realizovat menší i velké silniční a železniční zakázky.
V měsíci červnu hostila Ostrava dvojici prestižních veletrhů v oblasti dopravní infrastruktury. Nejprve zde v areálu Trojhalí Karolina ve dnech 5. – 7. června proběhl Mezinárodní železniční veletrh (Rail Business Days), na který navázala 13. – 14. června Silniční konference.
Jednotlivých akcí se vedle předních firem působících v oboru zúčastnili rovněž zástupci ministerstva dopravy, ministerstva průmyslu a obchodu, Hospodářské komory, Správy železnic, Českých drah či Ředitelství silnic a dálnic. V součtu se na obou akcích prezentovalo téměř 170 vystavovatelů z Česka i zahraničí. Na Mezinárodní železniční veletrh, který byl otevřen i veřejnosti, si zároveň našlo cestu více než 8 tisíc návštěvníků.
Na obou akcích se prezentovala rovněž největší polská stavební společnost Budimex S. A., která před nedávnem oznámila příchod na tuzemský trh. Její stánek na veletrzích vynikal zejména svým originálním pojetím propojujícím důraz na udržitelnost a inovace. Firma zde rovněž představila i ukázky svojí stavební techniky. V rámci Silniční konference byla dokonce hlavním partnerem akce.
„Setkáváme se zde s českými zástupci dodavatelů, stavebních firem i důležitých oborových organizací. Prezentujeme jim projekty, které realizujeme v Polsku a rovněž naše ambice na českém trhu. Do budoucna zde máme zájem jak o malé, tak i ty největší železniční a silniční zakázky,“ popisuje Rafał Zahuta, ředitel železniční divize společnosti Budimex.
To, že má firma odbornost se nejambicióznějších tuzemských úkolů zhostit dokazují její zkušenosti ze zahraničních trhů. V Polsku aktuálně rekonstruuje klíčové varšavské nádraží Varšava Zachodnia. Zakázka je svou hodnotou dosahující v přepočtu téměř 10 miliard českých korun jednou z největších investicí v rámci historie polské železniční infrastruktury. V sousedním Slovensku zase Budimex realizuje dostavbu důležité křižovatky mezi dálnicemi D1 a D4 nedaleko Bratislavy za více než 2,5 miliardy korun. Miliardové zakázky získává i v Německu.
„Jsme velmi rádi, že se můžeme obou ostravských veletrhů zúčastnit. Uvědomujeme si, že v českém prostředí je důležité potkávat se se svými partnery tváří v tvář, zvláště, když přicházíte na trh jakožto nový hráč,“ doplnil Adam Barszczyński, ředitel silniční divize společnosti Budimex.
V současnosti se v Česku již Budimex účastní prvních výběrových řízení. Doplňuje rovněž svůj tým. Zájem má o kvalifikované pracovníky, zejména hlavní i úsekové stavbyvedoucí či rozpočtáře staveb. Těžit by zde chtěl jak ze svých zkušeností z různých zahraničních trhů, tak z mimořádného technického zázemí, kterým firma disponuje. I díky velkému počtu moderních stavebních strojů zvládá dokončit 80 procent svých zakázek před stanoveným termínem.