- Město •
- Trolejbusy •
- Zprávy
Budějovice vybraly firmy na stavbu parkovacího domu s trolejbusovou točnou
Parkovací dům na sídlišti Máj, vizualizace. Pramen: Město České Budějovice

Nový parkovací dům má zlepšit neutěšenou situaci s parkováním na největším budějovickém sídlišti.
A teď ještě vymyslet, jak auta z ulice PŘESUNOUT do parkovacího domu. Něco mi “říká”, že obyvatelé Máje budou mít v horizontu pěti let (od otevření) o cca 700 automobilů více, takže se nezmění vůbec nic, jen my, co jsme si pořídili garáž, se budeme cítit zase více ukřivděni, že ostatním tu garáž někdo postavil…
Za posledních 5 let je kumulovaná inflace asi 37%.
Pokud jste tedy své finance vrazil do koupi pozemku a stavby garáže, jednal jste mnohem racionálněji, než kdybyste peníze ve výši celkových nákladů na garáž nechal ležet v bance. Proto si myslím, že se ukřivděn vůbec cítit nemusíte. Poplatek za pronájem parkovacího místa v parkhausu na tomto sídlišti asi taky nebude pouze symbolický.
Tak nějak jste tu nadsázku s ukřivděností nepochopil… 😉
Ale pochopil, nevšiml jste si, jak jsem vás pochválil?
Akorát jsem tam, stejně, jako vy, nedal smajlíka 🙂
2 auta v rodině jsou podezřelá, ale 3-4 nepochopitelná. Více aut parkuje než jezdí.
„2 auta v rodině jsou podezřelá“
– éé???
Neco by mohlo rikat zavedeni modrych zon (konststuji, nikoliv prosazuji – to pripadne usetreni minusu). On ten napad sw objevik cca pred 12 lety? Hovoril jsme o tom s tehdejsim konselem pro dopravu, neb ro byla jeho predstava.
Me spis na tom (bude) vadit, pokud to tak bude, ze nebude umoznem vjezd elektromobilum, LPG/CNG. Mozna tedy dum bude stacit dnes.
V neposledni rade bude zajimave z ceho se dum bude financovat a jak se zaplati nejen stavba, ale tez provoz a udrzba.
A proč město dovolí místním občanům mít tolik aut, když většina pobírá sociální dávky a do práce nejezdí. Maximálně do obchodu Adidas, Puma a pak ještě do zastaváren vykupovat zlato. Ale to jen v případě že přijdou složenky. Proto jim tam postavilo město sociálku? A když to náhodou pošta nestihne, nebo je svátek ,tak vstanou ale ne do práce. Jedou na hlavní poštu a nechodí hlavním vchodem, zvoní v sedm ráno u zadního vchodu na vedoucí že nedostaly včas složenky. Bohužel ne na Plyn ten na Máji není. Na peníze od státu které si očividně nezaslouží. Tímto nechci nikoho pobouřit.… Číst vice »
České Budějovice opět nezklamaly a postaví odpornou stavbu bez jakékoliv architektonické hodnoty. Tak snad aspoň funkční hodnoty to bude mít. Ale co čekat od města, které si zrušilo kancelář městského architekta.
Parkovací dům na sídlišti. Co tam kromě funkčnosti a co nejlepší ceny chcete vytvářet? 🙂
Klasický nesmysl přítomný v české společnosti. I sídliště může být pěkné, stačí jen chtít. A nemusí to ani stát velké peníze, jen se na tom prostě musí podílet architekt.
Nebo když něco není ideální, tak to zprasíte ještě víc? Je to ten přístup, který upřednostňujete? Kromě toho hezká stavba neznamená drahá. Stačí to jen nechat na architektovi.
a že se na pražským sídlišti nedá zaparkovat nikoho nezajímá, radnice tu taky slibovala rozšiřování parkovišť a skutek utek, hlavně že tu musíme platit po*raný modrý zóny, ale auto neni kam dát:) tak se budou lidi na Máji teď mít :))))))
Jak jste z příspěvku o parkhausu na jednom konci města vyčetl, že se nikdo nezajímá o parkování v jiné části města?
A tyhle výlevy na modrý zóny jsou taky nesmysl. Kdyby tam žádný nebyly, tak by toho místa bylo ještě míň.
Kromě toho parkování není nějaký základní lidský právo. V jakékoliv vyspělé zemi byste za parkování platil adekvátní částku a ne ty drobný, jako v Budějovicích.
V CB stojí roční parkovací oprávnění rezidenta mimo historické centrum zóna 2: 500 a zóna 3: 400 Kč, což je +/- 20 EUR.
Roční parkovací oprávnění pro rezidenta ve Stuttgartu přijde na 30,7 EUR.
https://www.stuttgart.de/organigramm/leistungen/bewohnerparkausweis-erstantrag-fuer-mehrere-kennzeichen
Pro srovnání: Basa Budvaru stojí 19 EUR, nyní v akci v Kauflandu od 24.10. stojí 13 EUR, takže by se dalo říct, že parkovací oprávnění pro rezidenta ve Stuttgartu přijde zhruba na 2 basy piva ročně.
Takže ta „adekvátní částka“ je sice poněkud vyšší, než v CB, ale pouze úměrně poměru velikosti obou měst 100 : 630 tis. obyvatel.
https://filiale.kaufland.de/angebote/uebersicht.html?kloffer-week=next&kloffer-category=08_Getraenke__Spirituosen&kloffer-articleID=01441816
To je naprosto směšná částka. Kdyby fungoval tržní nájem za parkovací místo, tak by bylo místo pro všechny, kdo jej opravdu potřebují a zároveň by fungovala konkurence soukromých parkovacích stání.
Úřad nikomu negarantuje, že to místo k zaparkování najde, pouze, že může zaparkovat, když ho nakde.
Úřad nic negarantuje a nechá si za to platit.
Krom opičky, musí mít na banánky a parkování není zdarma
V přízemí točna nebude. ODS narazila na realitu. Parkovací dům bude vedle ní. Kvůli změnám měnili i územní plán.
Že by nejezdili busy do (třeba i třetího) patra? To se divím… Jinak jo, veřejná – zvláště příměstská – doprava na chvostu, tak stavějí parking. Jak se to ujme, kdo ví…
Budějovice mají 100k lidí auta budí pořád hlavní zdroj dopravy. Pokoušet něco jiného jen odežene ekonomicky aktivní lidi a firmy. Co Budějovice musí použít to že není to velké metropole jako benefit. Město je pořád hustí a veřejná doprava bude dobrá. A to je fine.
Bože, to jsou kecy…
„…nejezdili busy…“ – zopakujte si gramatiku!
Jen se ptám, v čem se narazilo na realitu? Je to problém technický nebo politický?
Kuba to vysvětloval v jednom ze svých Brífingů, ale už si nepamatuju v kterém a o co tam šlo.
Pokud chcete hledat:
https://www.facebook.com/KubaODS/videos/1587880825238596