Doprava ve městě Elektromobilita Trolejbusy Zprávy

Budějovice spustily linky elektrických midibusů, nabíjejí se z trolejí

Nový elektrický midibus v českobudějovické MHD. Pramen: DPMČB
Nový elektrický midibus v českobudějovické MHD. Pramen: DPMČB

V českobudějovické MHD došlo s příchodem listopadu k největší změně za posledních několik let. V centru města byla spuštěna síť linek, které zajišťuje jedenáct nových midibusů. Jde o elektrobusy Škoda 29BB s karosérií Solaris a technologií cyklického nabíjení. Midibusy se nabíjejí na konečné z trolejbusové troleje.

Nové midibusové linky zajišťující obsluhu historického centra města a jeho propojení se záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, nádražím, českobudějovickou nemocnicí a Havlíčkovou kolonií.

Linky nesou čísla 21, 22 a 23 a všechny zajíždějí na náměstí Přemysla Otakara II. Linka 23 pendluje mezi hlavním náměstím a záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, zastaví i u polikliniky Sever. Její využití je bezplatné.

Midibusy jsou nízkopodlažní, plně klimatizované, s délkou devět metrů a místem pro 45 cestujících. V souvislosti se zavedením nových linek byla stávající autobusová linka 21 (Rudolfov – Haklovy Dvory) přeznačena po několika letech zpět na číslo 1.

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Uvidíme po zimě jak to šlape.

    Škoda, že udělali jen 1 parkoviště a z něj linku do centra. Město by si zasloužilo víc takových parkovištím s větší kapacitou parkovacích míst.

    Těch 5 000 aut pendlerů denně musí někde parkovat. Pokud si myslí, že zpoplatněním parkování v městě to vyřeší ………….

    Nejdříve se musí udělat návaznost (IDS) a potom lidi sednou zpět do busů a vlaků. Dříve byli zvyklí na MHD, ale nyní si chtějí vozit zadnici všude autem. Důsledkem je ucpaná silnice a město.

  • Postřeh z provozu: linka 23 v hustším provozu nemá šanci stíhat jízdní dobu, Na Sadech je dost semaforů, takže jezdí dost podle plotu.

  • Neuvažuje se, že by se z nové linky 1 stal opět trolejbus, kde by jezdily parciální trolejbusy na území města Rudolfova?

    • Od křižovatky s Dobrovodskou by to měly asi trochu daleko, ale kdyby se to zadrátovalo až do Vráta, tak by to asi šlo

    • Musel by se trolejovat i usek z Maje na Haklak. Mimo to v soucasne dobe se neuvazuje v Budejcich o vystavbe zadne trolejbusove trate ani o spojnici Na Dlouhe Louce mezi Vystavistem (Husova trida) a Geodezii (Lidicka trida), i presto ze se na vystavbu teto spojnice dost tlacilo..

      • Nabíjení z TTV probíhá samozřejmě pouze při stání vozu, a to na konečných Parkoviště Jírovcova a Papírenská točna, dále ještě na vozovně trolejbusů, kde midibusy parkují. Autor článku by si měl zjistit relevantní údaje, než něco napíše !!!

    • Podle fotky jsem to taky pochopil, že se dobíjí během šichty, když zrovna stojí pod trolejovým vedením. Ale v textu se doslova píše: „Midibusy se nabíjejí za jízdy z trolejbusové troleje.“ Buď je to blbě napsané, nebo mám problém porozumět psanému textu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora