Duch Teheránu zmizí. Budějovice se loučí s trolejbusy Škoda 15Tr a spouští trolejbusovou linku bez trolejí

Noční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNoční trolejbus, České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trolejbusy typu 15Tr se staly symbolem obnovení trolejbusové dopravy v Budějovicích po dvacetileté pauze v roce 1991.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Dnes mají budějky možná nej vozový park, ale nejsou lidi. Kde je chyba? Lákat na 150000 náboru a nebo zaplatit lidi normálně. To, co musí absolvovat řidič na městě každou šichtu nemá s kvalitním ohodnocením pracovníka nic, proč bych tam měl jít a nebo zůstat. Ano nejsou v tom budějky samy, tento problém je republikový, ale i s těmi propastnými rozdíly regionů.

Tomáš Záruba

Tehdy na vagonech, nyní na kamionech… 🙁

Michal M

Tehdy týden, dnes půlden.

Karl vB.

Můžete mi prosím upřesnit, jaký by byl poměr dnešních cen za přepravu trolejbusu na kamionu a vlakem na plošiňáku?

cracatit

Nebyl jeden kus Teheránu i ve Zlíně? Nechtějí ČB zachovat jeden kus patnáctky?

Kubrt

Stačí si ten článek dočíst.

Tomariero

Předpokládám že další linka která půjde na trolejbusy bude 14, případně 1.

Viktorín

Pamatuji si správně, že ty teheránské vozy měly vzadu pod stahováky dvojkřídlá dvířka do schránky na baterie pro nouzový pojezd? Tedy aspoň se tenkrát říkalo, že to je schrána na baterie pro krátký dojezd.

Kubrt

Ano, byly tam baterky pro pojezd.

Vojtěch

Já myslím, že tam byla v Budějovicích jen za schrána, ne baterky samotné

Kubrt

Pochopil jsem, že je řeč o vozech provozovaných skutečně v Teheránu.

Pavel Vavříček

Žádný dar Ukrajině?

johny

V téměř identickém barevném provedení tyto trolejbusy jezdily i v Žilině

knedlo

Aj najnovšie trolejbusy vo vozovom parku majú podobný náter. Zelená a žltá sú farby mesta, tak je logické, že si ho nechali. Síce Teherán začal jazdiť skôr ako Žilina, ale náter do Teheránu mohol byť kľudne Žilinský. Lebo tam bol od začatia premávky a je dodnes:

https://imhd.sk/za/galeria-media/11281/Trolejbusy-%C5%A0koda-15-Tr-pred-spusten%C3%ADm-prev%C3%A1dzky
https://imhd.sk/za/galeria-media/11270/201-obratisko-Solinky-Jase%C5%88ov%C3%A1
https://imhd.sk/za/galeria-media/186759/271-po-sl%C3%A1vnostnom-odovzdan%C3%AD-do-prem%C3%A1vky

Nezbeda

Pane Sindelari, bez urazky, ten „duch Teheranu“ v tom podle me tak 99,9% obyvatel Budejovic nevidelo a nevidi. 🙂 Myslim, ze Vas osobni dojem do toho nadpisu nepatri. 😛

J.

Mě ta informace třeba přijde zajímavá.

Ferda

To ale přeci není dojem, to je fakt. To barevné schéma je na původní objednávku pro Teherán, takže ten duch tam je, i kdyby ho neviděl nikdo.

A můžete do autora rejpat jak chcete, ale historickou souvislost nezměníte…

Karl vB.

Já bych raději žádné duchy nevyvolával.

Observer

Je vidět, že o tom nic nevíte. To barevné provedení bylo nedlouho po roce 1989 tak výstřední, že se o tom veřejně diskutovalo. Ta informace o nerealizované dodávce pro Teherán byla v té době veřejně publikovaná a rozhodně se nejedná o nějaké osobní dojmy.

Michal M

Spíš mě překvapuje, že se trolejbus za celých 35 let ani jednou nelakoval…

Tomariero

Lakoval, v případě Budejc většinou na bílo, později na červenou, ale u pár kusů nechali retro zbarvení a to je případ evč 27.