Bruslaři a chodci si vyzkoušeli dokončovaný obchvat Nové Paky. Hotovo bude v srpnu

Stavba bude nakonec kvůli uplatnění inflační doložky dražší.
I přes deštivé a chladné počasí dorazilo v sobotu na den otevřené stavby dokončovaného obchvatu Nové Paky velké množství lidí. Nový úsek silnice I/16 dlouhý 8,5 kilometru si mohli projít či projet na kole či na bruslích. Pro řidiče se obchvat zprovozní letos 4. srpna.
Podle šéfa ŘSD Radka Mátla je na obchvatu mimo jiné 16 mostů a 22 protihlukových stěn o celkové délce 4,2 kilometru. Nejdelším mostním objektem je 423 metrů dlouhá estakáda nad údolím Štikovské rokle.
„Osm a půl kilometru nové silnice z Prahy směrem do Krkonoš zychlí spojení, uleví řidičům, přinese zklidnění do města a do dalších obcí a přispěje k bezpečnější dopravě,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka, který se akce zúčastnil.
Stavba podle Kupky vyjde na téměř 1,5 miliardy korun a je financovaná jak z národního rozpočtu, tak z evropských peněz. Cena, která vzešla ze soutěže, však byla 1,31 miliardy korun bez DPH.
„Důvodem jejího zvýšení je uplatnění inflační doložky a také zadání změn v průběhu výstavby,“ uvedl v České televizi Mátl.
Novopacký obchvat začíná ve směru od Jičína před Kumburským Újezdem a vede mezi Novou Pakou a novopackými částmi Heřmanice a Štikov. Zpět na silnici I/16 se napojuje ve Vidochově.
Po dokončení obchvatu bude silnice I/16 vedoucí přes město převedena mezi silnice třetí třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města.