Automobily Doprava ve městě Parkování Zprávy

Brno změní pravidla pro vjezd do centra a prověří povolenky, zdá se jich být příliš

Centrum Brna. Autor: Michal Maňas – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=818711
Centrum Brna. Autor: Michal Maňas – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=818711

Brněnským konšelům dochází trpělivost s přílišným provozem v historickém jádru města. Městští strážníci proto od minulého týdne zvýšili počet kontrol na vjezdech, radní ale plánují i další opatření. V tiskové zprávě uvedli, že „prioritou města je zklidnění pěší zóny v centru tak, aby se zvýšilo pohodlí a bezpečí chodců“.

„Nejsem příznivcem restrikcí, ale situace v centru je neúnosná a nám nezbývá jiné řešení. Nemůžeme tolerovat, že se z pěší zóny stává vytížená dopravní tepna. Chceme ze středu města, zejména z ulic Česká, Rašínova, náměstí Svobody a Masarykova, udělat opět klidnou pěší zónu,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková. Podle ní se v minulosti stala chyba, když celé centrum spadlo do jediné oblasti. „Což umožňuje řidičům, kteří mají oprávnění, libovolně vjíždět a vyjíždět různými ulicemi,“ doplnila Vaňková.

Rada města Brna proto už v září schválila rozdělení centra do sedmi oblastí. V nich má dojít k přísnější regulaci. Zásobování bude mít povolený vjezd pouze v době od 6 do 10:30 hodin, regulovány budou také vjezdy pro vozy taxislužby. Celodenní povolení k vjezdu budou mít pouze rezidenti a abonenti z pěší zóny, majitelé parkovacích stání, městská policie, záchranáři, pečovatelské a sociální služby a osoby zdravotně a tělesně postižené. Pravidla mají začít platit ve druhém čtvrtletí příštího roku.

Podle dat z kamer se podle vedení města ukazuje, že zhruba 40 procent vjezdů na pěší zónu se děje bez oprávnění. Proto byli zalarmováni výše zmínění strážníci. Město chce rovněž udělat revizi vydaných oprávnění, kterých je zhruba 13 tisíc. Podle Vaňkové je to příliš. V případě, že někdo povolení využívá neoprávněně, přijde o něj.

54
Diskuze

avatar
7 Komentáře
47 Reakce na komentáře
21 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
22 Autoři komentářů
Alexandr MikulkaABCPetrJaaaZlámalík Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Marian
Host
Marian

Jak je to s genitáním nápadem přes centrum zrušit šaliny? Ještě žije nebo už to shodili ze stolu?

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Se nedivím, jediný vytížený, a dobře použitelný P+R je v Blansku. Na ostatní oblasti kraj i město kašle. Prý přišla Vaňková, ODS..všechno bude dobře? Následky vidíte sami…

petr766
Host
petr766

Vaňková jen napravuje ANO + aktivistický bordel, takže klid

Jaaa
Host
Jaaa

Nějak nevidím. Stará mafiánská klika ODS jen zpět přebírá své hájemství. Běžný občan pozoruje akorát tak pomalé zhoršování, jak se panstvo o chod a rozvoj města nestará…

Petr
Host
Petr

Co taky chtít od bývalé sekretářky brněnského kmotra ODS, že bude mít nějaké manažerské schopnosti? 😀 😀

ABC
Host
ABC

Ale v pracovní dny dopoledne je tam plno. Pokud nepřijedete ráno, už nezaparkujete.

Dushan
Host
Dushan

Pěkný příklad toho, že sjednocení parkovacích zóny ve městě do jedné oblasti, jak se někteří snaží prosazovat v Praze, je hloupost a zcela popírá účel parkovacích zón.

eLKá
Host
eLKá

Pokud smysl parkovacích zón vidíte v tom, že auto má jen parkovat a nikoliv sloužit svému primárnímu účelu (totiž mobilitě), tak máte pochopitelně pravdu. Ve skutečnosti jde jen o další příklad politického prosazení nějakého opatření, aniž by si (v tomto případě) radní zcela uvědomovali, jaké jsou potřeby města a dokázali si vůbec představit, jak to bude celé fungovat a místo řešení příčin se u nás řeší následky (a ještě blbě). Bohužel, jde jen o jeden z mnoha příkladů, který nám česká a moravská veřejná správa poskytuje. Pražské parkovací zóny v dnešní podobě např. vůbec neřeší to, že jde stále o… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

K individuální mobilitě do a po městě slouži primárně veřejná doprava, nikoli osobní auto.

jva
Host
jva

A ona má veřejná doprava takovou kapacitu, aby ty požadavky (pokud by nastaly) zvládla? Céčko na hranici kapacity, tramvajové tratě rovněž… A kde se na vezmou peníze, když vypadne daňové „výpalné“ z PHM?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Pokud jde o centrum, tak IAD používá jen málo lidí. Ti by se do té MHD v pohodě vešli.

Pozor, že ulice ucpaná auty může vypadat, že je těch lidí hodně, ale není tomu tak. Lidí je málo, jen zabírají hodně místa, když sedí v autě po jednom.

Hanzi
Host
Hanzi

A to jste vydedukoval kde tohle moudro?

petr766
Host
petr766

Proč?

eLKá
Host
eLKá

Nejsme ve sporu. Nicméně, veřejná doprava jaksi už z principu nemůže uspokojit potřeby statisíců lidí, kteří v Praze pracují a bydlí po celém středočeském kraji (a někdy i za jeho hranicemi). Psal jsem, že i lidé by velmi rádi dojeli na nějaké P+R, s jistotou tam zaparkovali a dál jeli metrem/po žel. koridoru.
Podobně, pražská MHD není zařízena na převážení objemnějších věcí, případně na rozumné (tedy časově srovnatelné) spojení různých okrajových částí. Člověk tak někdy stojí před volbou, jestli má jet 15 minut autem, nebo 3x tak dlouho MHD.

petr766
Host
petr766

Modré zóny v Brně jsou nesmyslně řešené a ani poslední úprava tomu nepomohla. A střed města byl řešen už předtím.

Nekdo
Host
Nekdo

asi vzkaz pro majitele povoleni, aby se sesli se svym konselem a pripluli nejake male rybicky… a co na to bazarnici z namesti Svobody?

Petr
Host
Petr

Podle zprávy to vypadá že se neoprávněné vjezdy zaznamenané na kamerách snad nepokutují? K čemu tam pak ty kamery jsou, když musí nasazovat městapo?

Hanzi
Host
Hanzi

A ve dve odpoledne až dojdou rohlíky v pekařství vyšlem posla s nůší pro další. Bezva nápad. Mame město, v něm bydli lidi (kupodivu) chteji se hýbat (kupodivu) chceme požívat výhody 21. století, ale nechceme být omezovani ( v tomto případě auty) , co jen s tim?

Alfons
Host
Alfons

zde se nejedná o zásobování, ale vesměs o drahá luxusní auta která se producírují pěší zónou v davu lidí. Zásobování má povolený vjezd ve vyhrazenou dobu, potraviny možná i na vyjimku (nechci kecat)..

Hanzi
Host
Hanzi

Četl jste článek? Do 10.30.

Hanzi
Host
Hanzi

No a k těm drahým autům. Buď budete mit centrum s barákem o který se někdo stará a dokáže platit premrstenou cenu za nemovitost, ovšem takový člověk určitě tramvají nepojede, nebo dejte baráky nějakým Venum z Kauflandu, ty sice budou jezdit tramvají, ale baráky budou padat na hlavu.

Petr
Host
Petr

pokud tam člověk bydlí nebo vlastní nemovitost, tak s jízdou do centra problém není.. tady jde o spoustu neoprávněných vjezdů, které měl Alfons na mysli

Hanzi
Host
Hanzi

Nevím jak posoudit neopravněný vjezd. Jestli ma někdo hobby v tom, ze jen tak jezdí po centru od shora dolů sem tam jen tak, pak je to asi blb. Většina ale soudím tam za nějakým účelem jede a i kdyby jen na návštěvu těžko bude nechávat auto někde na periferii aby dále pouzil socku.

Jirka
Host
Jirka

No jedou si třeba na kafíčko, takže není důvod nenechat auto pod divadlem a dojít si to pěšky. Nohy maj i pánové v SUV.

Hanzi
Host
Hanzi

Ano to maji, ale maji to SUV aby je nekam dovezlo, takze nazor at ma jaký kdo chce, to je jeho vec, ale tam kam nemohu vjet nebo zastavit autem, tam žádný kseft neudělám a korunu nebo euro neutratim.

Petr
Host
Petr

tady jde o vjezd do nejužšího centra, proč by sakra někdo měl jezdit na kafe nebo na večeři přímo do pěší zóny v historickém centru, když může kdokoliv legálně zaparkovat za poplatek třeba na Besední (200m od Svoboďáku pěšky), nebo Za divadlem (400m od Svoboďáku).

Jaaa
Host
Jaaa

Protože je pán a má na to. Jak chcete ukazovat své statusové symboly, když je musíte odstavit daleko a pak se táhnout pěškem jako každý poslední nuzák? Takhle žádnó brněnskó koc neohromíte. 😀

Petr
Host
Petr

Z legálních parkovišť na hranici centra (Besední, Za divadlem, Benešova) to máte kamkoliv do nejužšího centra do 400m pěšky. Tak jaká periferie, jaká socka? Se nejdřív zamyslete nebo podívejte do mapy než napíšete takovou blbost

Hanzi
Host
Hanzi

Jak říkám, mam auto a to hodlam využívat, takze, okud pred podnikem nezastavim, bohužel, mistni ruch a obchodniky si choďte podporovat pěšky nebo tramvaji Vy, ovšem někdo má bohužel třeba i jiný nazor.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Já mám auto, já mám právo jezdit, já mám práno parkovat… nejste náhodou příbuzný s touhle paní? https://www.youtube.com/watch?v=2I4eVLSOzhs

petr766
Host
petr766

A že tam bývá volného místa… včera třeba i garáže pod Divadlem totálně plno, o Domini ani nemluvě….

eLKá
Host
eLKá

Ale to já si představit dovedu.
Ale jestli je na tom Brno s P+R podobně, jako Praha, tak člověk jedoucí na návštěvu prostě nemá šanci to auto nechat někde na „rychlé a frekventované MHD“ a do centra jet šalinou.

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Aha, takže veřejnou dopravu silniční neboli silnici používají bohatí, a chudí používají dopravu po kolejích..krásná myšlenka ještě z konce 90.let..se ani nedivím těch kolon..když máme skvělí lidi, jako jste vy a určitě víte, jak by takové slušné Smart City mělo fungovat..?

Hanzi
Host
Hanzi

Nikdo Vám nebrání začít podnikat, vydělávat baksis, koupit si treba nejnovější model audiny a požívat vyhod s tím spojenych. Za sebe Vam reknu že do socky bych nikdy nevlezl a i kdyby jsem mel stát v koloně pet hodin tak stále raději ve svém a v pohodlí než s desitky dalších v jednom autobusu. Ano zákazy obcas porusim, neco to stojí, ale jsou to jen penize, které opravdu mam.

Jirka
Host
Jirka

To vás celkem lituju, ale každý svého štěstí strůjcem. I když mám peníze, tak nevidím důvod pro jejich bezdůvodné rozhazování. Kdybych to chtěl dělat, tak začnu vyhazovat peníze na ulici a budu mít z toho lepší pocit. Popravdě raději jedu každé ráno šalinou radši, než abych se musel táhnout v koloně do centra. Můj čas je až moc drahý.

Hanzi
Host
Hanzi

Já Vás přeci do ničeho nenutim a jezdete třeba na velbloudu. Ne každý bydlí přímo ve městě jen tam potřebuje občas zajet a na to je zase drahý čas někoho jiného aby ho trávil v socce s čekáním a přestupy.

Alfons
Host
Alfons

souhlas s Jirkou. Ještě jsem v Brně nenašel žádnou štreku, kde by čas strávený v MHD nebyl k porovnání s osobním autem. Nepočítám kšefty na periferii. Tam já nejezdím protože je nepotřebuji. Ve špičce se z Krpole do Slatiny dostanu rychleji vlakem než autem přes Osadu. Je to ale jen věc názoru, auto mám ale v Brně je mi na nic. Jak ho v neděli zaparkuji, tak ho v pátek vytáhnu. A to pracuji mimo Brno.

petr766
Host
petr766

No vidíte, já jsem zase všude rychleji autem. Ono i na to nádraží nebo zastávku se člověk musí nějak dostat

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

No to je krásná česká autolobby, v podnikáte? A máte 5 hodin..abyste ztratil v kolonách nicneděláním? Úžasné. Já raději budu s kafíčkem a jídlem ve vlaku pracovat, sledovat film a dojedu tam včas. Což je v Česku možné bohužel jen na některých úsecích. Ale třeba do Lince, Vídně či Salzburgu jezdím výhradně vlakem.

petr766
Host
petr766

A jak dojedeš tím vlakem po Brně a okolí?

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Petře, v Brně nemáme jenom hlavák, ale spoustu jiných nádraží. Konkrétně jezdím do Kr. Pole a pak pěšky..aha, vlastně 50% Brňáků kromě dojíždějících ani netuší, že šalinkarta platí i do vlaku..

marty-t2
Host
marty-t2

Chápu, že pro někoho co si vydělá měsíčně statisíce je pár tisícikorun za pokutu směšné. Proto by měly být pokuty nejen pevně dané, ale také jako určité procento z hodnoty auta co v době přestupku řídím (klidně i napsaného na manželku) nebo stávající pevná sazba – podle toho co by bylo víc. Kdyby moula co řídí SUV za 2 mega musel místo dvou tisíc zaplatit čtvrtmilionu, asi by měla pokuta větší výchovný účinek i pro něj…

Hanzi
Host
Hanzi

Jenže ono to tak neni, blbé , že.

Jaaa
Host
Jaaa

Ještě tady chvilku dělejte ze sebe idiota, a bude. ;o)

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Ty jsi taky pěknej magor závistivej.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Naštěstí takovíhle internetoví kecalové v 99,9% případů v reálu třou bídu s nouzí a to auto, co by z něj do socky nikdy nevlezli, je notně ošuntělá jedničková okta, nebo ještě ošuntělejši audina či bávo od Turka z německého bazaru. Už jste někde slyšeli Kellnera pokřikovat „do socky bych nikdy nevlezl“ ?

Alfons
Host
Michal M.
Host
Michal M.

Na tohle se zásobováním nadávám v Praze pořád, vozime potraviny na objednávku, někdy se kuli tomu dost projdeme…

Jaaa
Host
Jaaa

Použijete ruční vozík. Ještě do poloviny 80. let běžná věc.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Vídeň, střed města – DPD s vozíkem, řemeslníci s vozíkem. Ale tam je to tak, že tím autem dojedete do donáškové vzdálenosti (typicky za roh) za účelem naložení/vyložení. Pěší zóna je pak fakt pěší.

Jaaa
Host
Jaaa

V Brně tento systém naprosto bez problémů řešitelný je. Bohužel máme takové vedení, které jsme si zvolili…

A.R.
Host
A.R.

Nechápeš situaci vážně nebo schválně?

Supidio
Host
Supidio

A co na to velepotřebný pseudospolek „Brno autem“ ? To bude zase pláče, jak jsou chudáci automobilisti šikanováni…. 😀

petr766
Host
petr766

Kdybys uměl číst, tak by ses dočetl, že právě Brno Autem stojí za tím, jak to v tom centru nějak rozumně omezit. To je problém s vámi aktivisty, neumíte ani číst, natož myslet v souvislostech.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince