Doprava ve městě Parkování

Brno zásadně omezí vjezd do centra, návštěvy nevjedou

Centrum Brna. Autor: Michal Maňas – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=818711
Centrum Brna. Autor: Michal Maňas – Vlastní dílo, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=818711

Brno zásadně omezí vjezd autem do historického jádra města. Úpravu rezidentního parkování, která dopravu v centru omezí, schválili na středečním jednání radní. Řidiči v centru již nevyužijí krátkodobé návštěvnické oprávnění. Do centra vjedou autem pouze lidé, kteří tam trvale bydlí nebo podnikají. Změny začnou platit od 1. září. V příštím roce přibude také dalších osm oblastí města s modrými parkovacími zónami. Novinářům to řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Parkoviště v Besední ulici radní přesunuli do mírnější zóny v širším centru, kde řidiči nepotřebují povolení k vjezdu a mohou zde zaparkovat. Vzhledem ke svému umístění sice patří do historického jádra, ale podle Kratochvíla je tam regulace zbytečná. Zdůraznil, že je důležité, že auta již nebudou smět projíždět náměstím Svobody.

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz

Centrum bude nově rozděleno do několika zón a oprávnění bude platit jen do jedné konkrétní. Vjezd do centra budou kontrolovat kamery a neoprávněné odstavování vozidel v pěší zóně strážníci.

Mezi další novinky patří zařazení nových parkovacích míst v Lužánecké ulici do systému rezidentního parkování.

Radní dále schválili harmonogram pro rozšiřování systému placeného stání v příštím roce. Přibude do něj osm oblastí v Žabovřeskách a Králově Poli, v obou městských částech čtyři.

Původně se příští rok měla do systému placeného stání přidat i městská část Brno-sever. Kvůli připomínkám jejího vedení se tam ale modré čáry objeví až v roce 2022. „Pro obyvatele čtvrtí Husovice a Černá Pole je nepřijatelné, aby je rozdělilo rezidentní parkování, jak to bylo v původním návrhu. Potřebujeme, aby se zavedlo naráz v celé oblasti. Příští rok budou navíc dělníci kompletně opravovat Lesnickou ulici v Černých Polích. Nedovedu si představit, že by se tam ve stejnou dobu zaváděl nový systém,“ sdělil starosta Brna-severu Martin Maleček.

Systém rezidentního parkování se letos už dvakrát rozšířil, dvě etapy jsou ještě naplánované.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr 5

DYCKY BRNO!

Miky

Brno má historické centrum?

Panda

Ještě přihoďte nějaké vtipy s metrem, prosim.

Miky

Pražské metro dnes dopoledne nejezdilo. Podle nepotvrzených zpráv nejezdilo metro ani v Brně.

robert

Proč by nemělo mít? To není Havířov ani Most.

Ic540

Nevím jak Most, ale Havířov centrum nebo li město z velké části tvoří SORELA. Socialistický realismus. A tady se už o historii byť krátké hovořit dá…😀👍
S Brnem a jeho městskou částí se to srovnávat samozřejmě nedá…😀👍

jan

Modré zóny, za to by měli jít regionální politici od válu..

jan

Rudá modrá.. Aneb jak centra úplně umrtvit.

Brnak

No skvělé, už teď, když se hraje v Rondu (GDPR aréna :)), nemají bydlící ve Štýřicích kde zaparkovat. Jedna strážnice mi poradila, že mám auto nechávat v Bohunicích. Tak jsem to pochopil. Cílem modrého značení je tedy, abychom se ve městě lépe poznali. Už se těším, že to rozšíří až na Brno venkov.

Helena

Už se těším, jak nám na okraji Žabovřesk budou parkovat auta z modrých zón!!! Už nyní tady nejde projít, jak je tady plno a teď se to ještě zhorší. Proč se nestaví odstavná parkoviště??? v souběhu se zaváděním modrých zón? To nechápu!!!

MildaIV

Co Žabiny, problém je i na konci Králova Pole. Klasický socialistický zpúsob přerozdělování – nikdy to nemúže fungovat.

Panda

Placení za zábor cenného místa může být vnímán i jako pro-tržní řešení. Jako uživatel MHD zabírám ve městě výrazně méně místa (v pohybu, ale zejména v klidu – při parkování).

Odpadlik

A řemeslníci za kseftem taky nic? Tzn cihly sup do teplejch a tahnout po chodníku? Bo jak?

BND30

Cihly jsou pro dnešní zelenohujery fuj !

MildaIV

Řemeslníci už dávno „parkují“ v jízdním pruhu.

robert

Myslím, že autíčkáři by se měli smířit s tím, že tady pro jejich pekáče, kterými každý pracovní den aspoň dvakrát ucpávají ulice, není prostě místo. Město je pro lidi a jejich volný pohyb. Kdyby nebyli tak rozežraní a uznali, kdy autem jet a kdy ne, žádné takové represe by nenastaly. Jenže automobilismus je rozpínavý a město trpí. Není nafukovací, jak si někteří myslí.
Berlín uzavřel část bulváru, na Karlově náměstí v Praze jsou nové přechody, Brno omezí vjezd do centra. Tenhle trend by mohl pokračovat. 🙂

robert

Přátelé, mínusy vám moc nepomůžou. Já o dopravě nerozhoduju. 🙂 Klikejte mínusy těm, kteří na to mají vliv, ne na mě. 🙂

hedonism.bot

Jen tak přemýšlím, kolik z těch vlastníků pekáčů se dvakrát denně postaví do zácpy jen někomu jinému natruc nebo pro vlastní plezír, narozdíl třeba od aktivit jistého “cyklistického” spolku a jejich spanilé jízdy uprostřed Pražské magistrály během dopravní špičky…

robert

Tak si stoupni třeba k Žabovřeské ulici a prohlídni si je. 🙂

Dominik

No a je nutné jezdit do práce autem, když to je pár kilometrů? Je nutné jezdit do práce autem, když je dobré spojení VHD? Je nutné vozit děcka autem do Školy, když to je pár metrů?
Já se nedivím, někteří by nejraději jeli autem i na záchod, ale pak se nedivme represím, když si takto zbytečně ucpáváme města.
Mám to do práce 7 kilometrů, a i když jedu na kole, tak jsem doma, ve špičce, za poloviční čas, než druhý co jede autem.

Gogo

Jsem zvědavý co ti samí lidé budou říkat až kvůli modrým zónám neseženou řemeslníka na nějakou opravu v bytě nebo domě nebo kvůli nemožnosti zásobování zavřou obchody a služby v centru.

Gogo

Jsme zvědavý co ti samí lidé budou říkat až kvůli modrým zónám neseženou řemeslníka na opravu v domě nebo bytě nebo až kvůli nemožnosti zásobování nebo zaparkování zákazníků zavřou obchody a služby v centru.

MildaIV

Pokud by centrum uzavřeli pro všechny tak OK. Ale ono je pro některé vyvolené stále autem přístupné.

Jiří Kocurek

Nádhera. Přijede takhle host do Internacionálu, ale stopne ho měšťák, že tam nemá co dělat. Že by na hotelovém parkovišti zavazel místním.

Martin V.

V článku máte výslovné napsané, že parkoviště v Besední ulici se do centra nepočítá. A jsem si jist, že ostatní parkoviště přímo přístupná z Husovy nebo z Koliště budou taky brána jako „mimo centrum“. Jinak by to nedávalo smysl. Takže International i Domini park budou bez problému.

Jiří Kocurek

Berte v potaz to, že měšťáci v Brně dávali pokuty za parkování zadkem k chodníku. Na značce je přece nakreslené, že se má parkovat k chodníku předkem.

Jan

To se jako fakt stalo…? 😀

JiříS

A jak to dopadlo? Zaplatil někdo takovou nesmyslnou pokutu, nebo se úspěšně ohradil, případně zažaloval brněnskou městskou policii (resp. město Brno)?

mgr.pavel

Host Internationalu snad může zaparkovat na soukromém parkovišti přímo před hotelem, ne?

MlB

Kdo by tam taky chtěl…

BND 30

Už to zakázali Trumpovi….

Tuzemák

Brno, poslední obydlená zatáčka před Prahou. I Tump musel skrz tu šikanu proletět. Co taková U.S.Army ta to rovnou vzdala někde u Humpolce. Co taky chtít od města, co má faluz na náměstí. Turisti tomu prý říkají Big black clock. Podle koho tenhle pomníček vlastně sochali? Podle Onderky? 😀

No prostě přeŽít Brno…

Tuzemák

Brno – město plné vzrušení.
https://www.youtube.com/watch?v=J3qEl79rqDQ

Tomáš Gottschalk

Co je to faluz, Kefalín?

Chronosphere

Brno chce mít mrtvé centrum jako Ostrava?🤪

Jakub

Centrum s menším množstvím aut znamená, že je mrtvé?

asdefasdf

no přímo ne, ale právě Ostrava je tak trochu úkaz že jo.

Liboros

To se Brna netýká, tam je živo opravdu hojně. Jen si nemyslím, že je aut návštěvníků nějaký signifikantní počet v porovnání s dámejídly, wolty atd.

JiříS

Ostrava nemá historické „centrum v hradbách“. Postavili ji kolem dolů a fabrik. Karolínu v centru pak vyměnili za nákupák. Není divu, že je tam mrtvo.

robert

To je iluze drtivé většiny autíčkářů.

Tomáš Gottschalk

Pumpička, co si nevydělala na vlastní auto? Závist je sviňa

robert

Autíčkář, kterému někdo propíchal gumy? 😀
Takže blahobyt měříš na auta? Panáčku, moje bohatství jsou hodnotné nemovistosti na šesti místech v republice. Nepotřebuju si honit ego pekáči, které jen zavazejí na ulici. 🙂

Bifidus

Však oni vám je zelení brzy vyvlastni :-).

robert

Neboj, to se nestane. 🙂

Bifidus

To si pan uhlobaron Ptáček myslel taky. A podívejte se do Berlína.

asdfr

Tak sa teste, pokial mozete. Mat tie nehnutelnosti v Berline, tak Vam v nich zmrazia najom na 5 rokov a stanovia maximalnu sadzbu najmu, ktoru mozete mat.

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/berlin-ceny-najemne-zmrazeni-strop-regulace.A191021_162556_eko-zahranicni_fih

Popripade, Vam ich vyvlastnia. Ved podla prieskumu s vyvlasnenim suhlasi okolo polovica obyvatelov Berlina. Takze je to spravne. Ci uz vlastna medicina nechuti, ked sa zrazu tyka Vas ?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-berlin-byt-realitni-nemovitost-vyvlastneni.A190305_122215_zahranicni_luka

robert

Ne, tohle se mě netýká. 🙂 Řeš si svoje problémy na Slovensku, ano?

asdfr

Majitelia a prenajimatelia bytov pred par rokmi v Berline si tiez mysleli, ze sa ich to nebude tykat.

robert

Jenže já nejsem v Berlíně. 😉 Už máte na Slovensku všechno v pořádku, že se mícháš do českých problémů?

asdfr

Ja sa radsej ucim na cudzich chybach ako na vlastnych.

robert

Aha, takže Slovensko je vlastně úplně bez chyby. Dík. 🙂

jozka

A jezdis mezi nimi na kole?

robert

Ne, veřejnou dopravou. Přece nebudu jezdit autem mezi těmi šílenci. Na to se mám hodně rád.

Samo

Ja teda rozhodne nemám pocit že ten (veľmi aktívny) život do brnenského centra prinášajú auta. Choďte sa tam niekedy prejsť.

V. K.

Auta naopak život z centra berou. Živé centrum je takové, kde se dá bezpečně pěšky pohybovat.

ušatá

Ano, zacpané auty je to naprosto mrtvé a neatraktivní.

Nekdo

Brno uz davno mrtve centrum ma. Zrovna vcera jsem jej prosel pesky. A i kdyz v Brne ziji, tak to byla letos ma prvni i posledni cesta na nam. Svobody…

Petr766

Mimochodem v Luzanecke nejsou nová místa, ale pouze se po roce a půl oprav ulice konečně otevře. Počet míst bude stejný nebo nižší než předtím.

Petr766

Brni už nepomůže nic.

Tomáš

jedině zasypat hnojem xd

Koloušek

Asi nerozumím důsledkům. To znamená, že v centru nebude žádné placené parkoviště, kde bych jako návštěvník města mohl zaparkovat?

Petr766

Pár míst okolo centra je, ale plno většinou i v neděli.

Cuba

V historickém centru nemáte autem co dělat…

Alex

Jistě. Však není problém utrácet své peníze jinde 😀

Ondra L.

No to bude pro brno jiste obrovska ztrata.

Jiří Kocurek

Určitě, Když to udělá 10.000 lidí, tak to bude mít efekt.

Jaaaa

Neudělá. Centrum jsou študáci. 😛

Jackub

A ti mají peněz na rozhazování… 😀

to Alex

Pro ty, co jim ze spohodlnělosti namísto nohou narostla kolečka. Buďto člověka zajímá atmosféra centra města, nebo bohapustý konzum, pro který jsou dělané mally u dálnice. Takto si konečně každý vybere.

jva

Myslíte ty, co jimnarostla kolečka a nevšimli si toho, tak na nich drandí po chodnících (včetně kyborgů na kolečkách elektrických)? Sorry, ale raději se budu v centru vyhýbat autům zaparkovaným a dávat si bacha na jedoucí, než uskakovat před drzými bezohlednýmiokolečkovanými „zachránci planety“ na chodnících.

Jiří Kocurek

Jojo, tam se smí jen s žebřiňákem, koňmi taženým. A zakázat tam mobilní telefony, ty taky nemají v historickém centru co dělat. Nejsou totiž dostatečně historické. Otázkou je, zda nezakázat elektrické osvětlení, je totiž o něco mladší než automobil (první byly na páru).

Jiří Kocurek

Abych nezapomněl: Správná historická tramvaj je samozřejmě ta parní.

BND 30

To jim nevysvětlíte. Auto je pro tuto rozmazlenou generaci která vyrostla v blahobytu umělým symbolem zla. Mají všeho dost, nemusí se o nic snažit, všechno najdou na googlu a umí akorát poroučet co b měli dělat ostatní. Hrubě jim unikají souvislosti…

Luděk

auto rozhodně není symbol zla ale lidi kteří bez něj nejsou schopni se bez něj pohybovat.
Třeba bych i chápal že někdo kdo bydlí v Líšni a pracuje ve Slatině bude dojíždět každý den autem ale pokud pracuje ve městě tak by měl jezdit MHD

Nekdo

Pane komisari, taky musim jezdit MHD, kdyz normalne jdu do prace pesky?

Jakub P

Auto neni zlo. Auto je dobrej sluha, ale velmi, velmi zlej pan. Rozumne pouzivany auta v infrastrukture dobre navrzeny tak, aby v mistech, kde se chce nebo potrebuje pohybovat hodne lidi, auta neprevladly, muzou udelat furu uzitecny prace (byt v rade veci by sly nahradit necim setrnejsim, kdyby se chtelo). Prusvih je v tom, kde vsude a kolik dostaly a bohuzel u nas leckde stale dostavaj auta prostoru na ukor ostatnich druhu dopravy.

Ondra L.

Myslite tu rozmazlenou generaci, ktera chape, ze odstavit si kdykoliv a kdekoliv na cizi pozemek jeden a pul tuny plechu neni zadny nezadatelny lidsky pravo?

Oran Gutan

Ve svý podstatě byste se divil co bych tam autem moh dělal.

Koloušek

Ono mi tak nejde ani o parkování u šu*ina na náměstí, ale řekněme o širší pojetí centra (např. hl. nádraží). Z nadpisu to na mě působí, že to směřuje k zákazu vjezdu do centra pro cizí a text článku to ne zcela vyvrátil.

mgr.pavel

Parkovací domy vám nestačí? Vaňkovka, Pinki Park na Kopečné, Domini Park, Rozmarýn a pod Janáčkovým divadlem?

Když občas některý z nich využiji, tak ještě se mi nestalo, že by tam bylo plno..

Martin V.

A pro šetřílky jsou ještě plochy k parkování blízko centra v ulici Uhelné. Je to sice hnusný brownfield, ale projdete pod nádražím kolem Malé Ameriky a jste přímo pod Petrovem.

robert

Pro některé invalidy, kteří mají nohy přilepené na plynu, jsou od centra moc daleko. Ujdou 6 kroků a začnou ty chudinky bolet nožičky… 😛

Tomáš Gottschalk

Tak přímo v centru, tedy uvnitř hradebního okruhu je parkovací dům Domini, na hradebním okruhu jsou podzemní stání u Janáčkova divadla (místo se tam vždy najde), v ulici Za divadlem placené parkoviště a totéž na Benešově kousek od role.