Brno žádá o povolení pro novou trolejbusovou trať, umožní nahradit autobusy
Trolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda Transportation

K napojení průmyslové zóny vznikne 5,6 kilometru nové trati.

K napojení průmyslové zóny vznikne 5,6 kilometru nové trati.
nebylo by vhodné spíš lépe obsloužit nádraží Brno-Slatina ? – abych se více využívala k dálkovým přesunům po Brně (do Brna) kolejová doprava co má vlastní trasu a tudíž nebude postihována ve špičkách tolik zácpami jako doprava po silnicích ? Speciální bus/tramvajový pruh totiž není všude… Vlak Brno hl. nádraží – Slatina a odtud bus/trolejbus by mohl být i rychlejší alternativou, nehledě na další zastávky příměstských vlaků v okolí Brna… jinak tu podle mne bude doprava jen dál houstnout a MHD nabírat ve špičkách další zpoždění…
Zajímalo by mě linkové vedení. Jednak v oblasti hlavního nádraží, příp. Úzké či snad Zvonařky, jednak směrem Slatina sídliště/Šlapanice. Původně se mluvilo o manipulačních jízdách do sídliště. Manipulačně by se jezdilo i do Šlapanic? To by snad bylo škoda, ne? PS každá manipulační jízda po trase nějaké linky jsou vyhozené peníze. Kromě úplně okrajových časů a krátkých úseků by se vždy nějací cestující našli.
Zajímavý by bylo třeba v okrajových časech vést většinu spojů současné 31 po trase N96 a jen občas přes Řípskou. Líp by se tím obsloužilo slatinské sídliště, které má mimo špičku (po 20 hodině a o vkendech celodenně) stejnou obsluhu jak šlapky
Nechapu jaktoze se dnes stale stavi nove trolejbusove trate, kdyz trolejbusy (parcialni, jine se uz nekupuji) stoji stejne i vice nez elektrobusy.
Rad bych videl nejakou ekonomickou rozvahu u teto i dalsich podobnych akcich,
Trolejbus (pri dostatočnej časti trate pod trolejmi aj parciál) vydrží jazdiť celý deň, elektrobus sa musí počas dňa dobýjať, takže závisí od individuálnej linky, či nie je výhodnejších menej trolejbusov, než viac elektrobusov.
DPMB má do konce roku 2026 rámcovou smlouvu na 40x TNS 12, které baterie nemají. Rozhodně není pravda, že by se „obyčejné“ trolejbusy už nenakupovaly.
Takže na 77 budou parciální sóla v prokladu s kloubovými busy? Protože smyčka na Hlavním nádraží linku 77 nedokáže pojmout, aby byla komplet v trolejbusech.
Ještě nedávno tam jezdila E76… Holt bude stát vlevo
To dřív se 77 přesměruje na hlavas a 31 bude v parciálech z Úzké. To by mělo navíc výhodu, že by ve Šlapanicích mohla jezdit na Kalvodovu a na Úzké by nástupní zastávku vedle 701, 702.
Oprava – na Riegrovu ve Šlapanicích.