Brno si zaplatilo studii, podle které se lanovka za téměř miliardu korun vyplatí. Autoři tají, kde na data přišli
Lanovka Pisárky - Kampus, vizualizace. Pramen: DPMB, dokumentace EIA

Soud už dříve zrušil stavební povolení pro lanovku.
udělal jsem průzkum mezi mými známými z Brna , většina jich lanovku podporuje a jsem přesvědčen , že by se stala stejnou atrakcí jako třeba jízda parníkem po pryglu.Do Brna jezdí spousta dětí na výlety a určitě by po návštěvě Antroposu či technického muzea použily i lanovku.
Ve kterém vesmíru by použili lanovku když míří úplně opačným směrem než je to Technické muzeum od Antroposu?
Na lodích funguje speciální jízdné.
Ano z určitého úhlu pohledu lanovka zajímavá, ale když se na to podíváte z trochu objektivně, tak na to aby splňovala to co je slibováno musela by sahat až na Mendlak.
A mezi mými kamarády to vidíme jako další ekvivalent „nábojnice“ na Svoboďaku
J,j kapříci plují la, la, la
Taková lanovka za miliardu se jednoznačně vyplatí.
Za 5, 10 let další studie přijde s hyperloopem za 10 miliard – samozřejmě, že se jednoznačně vyplatí.
Kde se tady v ČR bere to nepřátelství proti městským lanovkám? V Praze zařízli lanovku Dejvice – Bohnice a teď už i Brno!
Tahle lanovka není nic jiného, než další pomníček současné městovlády a přihrávka spřáteleným firmám, kterým se to bude hodit do propagačních materiálů. Kdyby byla poukazovaná čásla založena na realitě, jistě by se hrdě uvedly zdroje i metrika.
A nemohli by tam udělat rovnou i sjezdofffku?
By se tam mohli sjíždět o106 … 😃🙂🙃😊
Líbí se mi naivita všech, co se tu vzájemně ujišťují, že ty busy a trolejbusy přece neseškrtají. Stačí se podívat, co se stalo s autobusovou dopravou v okolí Rosic poté, co se elektrifikovala železniční trať. Seskrtaly se na polovinu, doslova bez diskuze. To, že je ten vlak v prdeli světa a pro většinu města nedostupný nikoho nezajímá. Takže ani v Brně se nikdo ptát nebude, radní si budou muset vykázat zelenou kolonku ať to stojí cokoliv:-)
Tam mě dost nepříjemně překvapilo i zrušení pozdního spoje autobusu bez náhrady vlakem.
Kterého?
hm, koukám na to a na historický jízdní řády a očividně se pletu, měl jsem pocit že jsem jel něčím po půlnoci s návazností na jedničkovej rozjezd v Brně a nemůžu to najít, tak asi ne:) sorry
V Bergamu taky maji lanovku jako atrakci ,kdyz se do horniho mesta da vyjit po schodexh ci busem a jakou tam maji denne frontu. Nekteri by nejradsi videli Brno jako spici mesto.Uz tak jsou temer vsechny akce v jinych castech republiky a v Brne nic krome Ignis Brunensis a par akci na Svobodaku.Dnesni ekologove jsou spis ekoteroristi kterym jde spis se zviditelnit nez je zajem prirody
Srovnávate nesrovnatelné, ta pozemní lanovka v Bergamu vozí mraky turistů z jedné turistické oblasti (nové město) do druhé (staré město na kopci), nikoliv mezi parkovištěm a parkovištěm, což by nutně nemuselo být špatně, kdyby kvůli tomu DPMB nutilo běžné občany přestupovat a zhoršovat dopravní obslužnost okolí i celého města, viz plán na proškrtání JŘ… v kontextu Brna a toho místa je totální kravina
Ekoterorista je člověk, který škodí přírodě, nikoli ekolog.
Ekoterorista je člověk, který přírodu, její ochranu nebo v ní probíhající procesy (ať už reálné nebo smyšlené či překroucené) využívá k systematickému a plánovanému ovlivňování veřejného mínění a prosazování názoru. Často s využitím šíření pocitu strachu. Viz definice slova terorismus obecně.
Lanovku nebo výtah má v Brně smysl postavit od nádraží na Petrov, od Mendláku k MOÚ, na Špilberk z libovolné steany a ještě na dalších asi 5 místech. Ale ne od výstaviště ke kampusu, tam je to totálně k ničemu…
Brno nemá žádný pořádný fotbalový ani hokejový stadion a vymysli lanovku. Na palicu padlí.
Zato Jihlava teď staví Horáckou arénu, ale nezbydou jí peníze na opravy infrastruktury. 😒
Lanovka je sice k ničemu, ale jiné segmenty VD jsou důležitější pro mnohem více lidí než stadiony.
studie 🙂 říkal jsem si co ještě příjde po tom nočním střílení dělobuchů na nocovišti havranů, totálním ignorování masívního budování nových nelegálních trail tratí po celém kopci ze strany města a Lesů MB taktéž. borci nenechali ty betonové patky za miliony stavět při rekonstrukci bauerovy pro srandu králíkům!
Lanovku podporuju. Jednak jako atrakci, jednak jako doplněk dopravní obslužnosti. Ale v žádném případě za cenu snížení frekvence zmíněných linek. Je kardinální blbost uměle vyvolávat poptávku tím, že omezím ostatní linky.
Pokud ta pochybná rádoby studie počítá s tím, že lidi od centra na lanovku přestoupí z tramvají nebo trolejbusů od Mendlova náměstí, musela by část spojů 25 končit právě tam, protože nemůžou zároveň omezit frekvenci mezi Líšní, Vinohrady a centrem.
Věřím tomu, že si to cestující najde, ale ne za tuhle cenu. Jen šílenec bude takovou studii brát vážně. A cena za studii jsou vyhozené peníze.
Jenomže to je totální protimluv. Samozřejmě že poskrtání těch linek je nesmírná hloupost, ale navíc se tím právě ukazuje, že bez něj vlastně lanovka žádný smysl nemá. Takže vlastně říkáte „pojďme vyhodit peníze za něco, co bude generovat vysoké provozní náklady na desítky let, protože se na lanovku do kampusu možná občas přijede podívat nějaký turista, který něco takového rozhodně nemá šanci vidět někde jinde“.
Jako totální protimluv to vidíte vy. Viděl jste snad u lanovky na Ještěd, že by se výnosy vyrovnaly nákladům? Já ne.
Vyhozené peníze vidím zase na jiných místech, třeba na zbytečném přesunu hlavního nádraží.
Ještěd je turistický cíl, ten by se jim do sudie naopak hodil 😄.
Kolik trolejbusů v desetiminutovém intervalu jezdí na Ještěd a kde je tam to velké sídliště?
(facepalm)
žádný škrtání nebude. Buď v klidu, to jen v té studii to musí vypadat jako přínos. V reálu se nakonec nic nestane….
Taky doufám, že se škrtat nebude.
Takovou studií Olínům udělám za polovinu a jako bonus přidám metro
Takže jen aby to ekonomicky vyšlo a tou krátkou lanovkou někdo jezdil, prodlouží intervaly na dvou klíčových páteřních linkách (25/26 a 44/84) jezdících přes celé Brno?
Tak to se vyplatí (majiteli pozemku pod lanovkou)!
Přitom by majiteli pozemku pokud je to v tom lese mohli mafiánsky postavit nutnou ptačí pozorovatelnu. Nebo zázemí pro řidiče, pokud je to v Bohunicích.
Anebo snad by mohli nebýt mafiánští, ale to už chci asi moc, když nejde ani ukočírovat BKOM a zastavujem šaliny kvůli aut (které by si postály o křižovatku dříve, no hrůza).
Nechte mě hádat, proti 106ce by se bránili tím, že to je autorské dílo, co?
Vypadá to, že nejvíc řečí proti lanovce v Brně mají Pražení a Popražení.
Vypadá to, že se pletete. Proti tomu nesmyslnému zhodnocení pozemku politika z ANO je část opozice, většina veřejnosti, odborníci (počítám jen ty z Brna). Občané dokonce natolik, že DPMB dostal příkazem vyvěšovat v šalinách brainwashingové letáky, jak bude lanovka skvělá, nebude škodit živ.prostředí protože to řekl úředník, a tak..
Tohle je vždycky argument číslo jedna, když si někdo něco dovolí kritizivat v Brně. Viz přesun nádraží. Co to o Brně vypovídá, nevím.
Přesunuté nádraží v rámci vybudován nových ulic a lepšího přístupu aspoň smysl dává, lanovka je blbost.
Jsem z Brna a taky mi to přijde jako totální nesmysl. Teď když postavili betonové patky, tak to chtějí udat. O nic jiného než poslat měšce kamarádům ze stavebních firem nejde.
Z Bohunic do Pisárek? A E56 neexistuje?
Ne! A dvoukloubové busy (aneb jak posílit kapacitu při zachování počtu personálu) taky neexistují! A ještě by cestující E56 jeli do Krpole, to nechceme, přece cíl je Arena Brno. Konec ironie, ta lanovka je fakt smutná, protože ničemu nepomůže. Tady jsem na straně havranů, ne Havránka (a jiných propagátorů lanovky).
Prodloužení Intervalu okružních linek 44 a 84 je naprostý nesmysl, jako celá studie.
Stejně jako prodloužení intervalu 25, která má v budoucnu jezdit k vlaku v Lískovci.
je to klasika,minuly rok jsem cetl ze firma co delala navrh vlastni pozemek kde by mela stat ta zastavka.Zrovna Campus Bohunice je jedna z nejlepe obslouzenych zastavek,proc by tam mela vyrust takova hruza?Nebo Brno chce komkurovat Praze?
Brno tlačí na sílu vždy ty největší nesmysly a paskvily. Infrastrukturu a zařízení, která se léta osvědčila, jako železnice na BVV, samostatné nádraží pro osobní i nákladní dopravu (dolní nádraží), nové tramvajové tratě, třetí kotel na štěpku apod. naopak záměrně blokují.
co to meleš? Samotné BVV řekli, že tu vlečku tam nechcou, je dobře, že to tam nebude, stejně tak by mohli totální překopat kolejiště od jihu na nádraží, kdyby to bylo formou estakády a ne toho náspu, tak by se to prostředí úplně proměnilo
Jo a taky se v Brně osvědčil Hyperloop bývalého primátora za ANO…ještěže je současná primátorka soudná..
Lepší než soudná by byla (od)souzená…
Proč by ji odsuzovali ,když neodsoudili ani velkouzenáře?
Vlečka na BVV je už dlouhodobě gh – i (ojedinělé) exponáty kolejové dopravy se tam už dávno vozí kamiony. Jediný smysl to mělo pro šotoatrakci „vlakem přímo na Výstaviště“, která se konala cca 3x za dva roky.
Protože účelově nic po vlečce nevozili, aby byla nevyužívaná a mohli ji zrušit. Navíc vlak musel platit poplatek, zatímco kamiony ničí brněnské silnice zdarma. V době onanie nad asfaltem je jasné, že čtyřpruh na poříčí bude žádanější než dvě šíny uprostřed silnice vydlážděný kamením, kde by jezdila vozidla bez otěru z gum. Zatímco vlak uprostřed ulice byla atrakce, současné smradlavé a hlučné kamiony vnutíme obyvatelům přímo před okny. My vám dáme nenávidět autíčka a fotit vláčky, postavíme vám dálnici přímo vedle baráku a třeba se z toho potento.
„Protože účelově nic po vlečce nevozili, “ – Kecy v kleci – „úvaha“ hodná exposlance Volného. Ekonomika + flexibilita je jasná (ale obě jsou pro vás zjevně sprostá slova). Ono i na tom BVV byste to musel přeložit na nějakou „místní“ gumokolní dopravu. A vystavující firmy většinou taky ve své továrně vlečky nemají.
A železniční RailBusinessDays, propagace železniční techniky byla šotoakce? Na strojíráku nebudeme prezentovat fujfuj železniční průmysl?
Veletrhy stejně brzy zaniknou takže by pro vlečku zbyl jen Kometa expres. A to je sakra malé využití.
Až skončí, tak skončí. Teď fungují. Nebo vy nepůjdete v pondělí do práce, protože to nemá cenu, když stejně umřete?
Kdyby fungovaly zadarmo a platilo se to ze sbírky, kterou vyberou podporovatelé, tak by to asi nikomu nevadilo, takto to za veřejné prachy pro něco potěchu jednou za rok smysl nedává.
Ač se tomu divím, vůbec to nevypadá že by veletrhy měly zaniknout. Po covidové pauze už to zase dávno jede v plné síle. Asi se to liší v různých místech.
O zániku bvv se nejvíc vyjadřují trollové, co to brnu nepřejí a vůbec není která bije. Už se těším na zbrojařský veletrh IDET.
Na který by se mohlo rovněž navážet vlakem. Už se těším až budou prezentovat nové vagony na transport tanků a povezou to trapně na trajleru. To je tak když v Brně vládnou tupci a průmyslová infrastruktura je pro ně zbytečná. Znovu, likvidace vlečky na BVV je trestuhodný amatérismus, který nemyslí do budoucna. Málokterá země si dobrovolně likviduje dopravní infrastrukturu.
Právě jsem dokončil novou studii a závěr je jasný. Že lanovka je vlastně tunel, jen to ještě neví
Predĺženie intervalu linky 25 v špičke..
Obyvatelia Líšně, Vinohradov, Husovíc Černých poli, Bohuníc a Starého Lískovca určite nebudú nadšení.
Otázka je, prečo vedenie mesta/dopravného podniku to tak na hulváta pretláča? Je za tým nejaký kšeft? Pomníček vedenia mesta? Je fakt podivuhodné (alebo skôr na defenestráciu?), ak sa bránia zverejneniu štúdie realizovateľnosti, ktorá bola zaplatená z daní obyvateľov. Okrem toho je to dokument, ktorý by mal kompetentným ale aj verejnosti ukázať, ktorá alternatíva riešenia nejakého problému je najvhodnejšia. No mám pre to určité pochopenie. Na Slovensku sme to mali do roku 2020 podobné a vo veľkom. Snáď všetky štúdie realizovateľnosti vypracované pre NDS (diaľnice), ŽSR a ZSSK (železnice) boli neskutočné sračky v ktorých sa nehanebne manipulovalo s dátami. Či už… Číst vice »
tam, kde má být stanice u campusu, tak má nakoupené pozemky spřátelený kamarádíček, jako vždy…
Bisto deppert, oni s tou volovinou pořád pokračují… Přitom alternativu, která dává smysl finančně i provozně, dávno zpracovanou. https://brnoinmotion.cz/studie/uploads/pisarecka_buspruh.zip
Ten BUS pruh před križovatkou už je stanovený a snad by se to mělo konečně realizovat…
To vypadá každopádně jako užitečná věc. Zaujalo mě ale, že se uvažuje o obnově zastávky Pisárecká, kvůli obsluze nově plánovaného sportovního areálu. Moc ale nechápu proč, od zastávky Anthropos je to asi 300 metrů, pro lepší přístup by stačilo obnovit přechod na křižovatce Pisárecké a Antonína Procházky.
Správná otázka na špatném místě, do nově plánovaného areálu to bude i z té nové zastávky kousek pěšky a z Anthroposu by to nebylo o tolik dál, mimo to, že to bude zpomalovat páteřní linku se spoustou cestujících, kvůli jednotkám lidí, kteří tu budou vystupovat (i kdyby byla na znamení). Nedokážu si představit, že by ji využívalo stejně lidí, jako třeba právě Anthropos nebo ex Lipovou
Nekutečný.. Pokud je ve studii, to co je popsané tady v článku, tak by s takovou semestrálkou vyrazili snad každého z Provozování silniční dopravy, snad na jakékoliv dopravce v ČR.
Já bych tvrzení v článku bral s rezervou větší než malou. Jednak je původní zpráva na seznam.cz s velkou pravděpodobností psána na objednávku odpůrců lanovky (což neznamená, že nemohou mít pravdu:-), jednak spoluautor studie problematice ekonomických hodnocení dopravních staveb opravdu rozumí. Otázkou ovšem je, jaké měl zadání….
Pokud spoluautor studie rozumí ekonomice hodnocení dopravních staveb, zůstává mi záhadou, jak mu mohlo vyjít ekonomicky efektivně prodloužení cestovních dob přestupem (ano, na vnímané cestovní době použité v dopravním modelu je přestup ekvivalentem několika minut cestovní doby) a zhoršení pro cestující daných linek, kterých se lanovka netýká. Jo aha, oni to raději nezveřejní, takže tím zůstává ta erudice potvrzená ještě více.
Ono u většiny studií stačí rozumět záměru/cíli zadavatele, a pak jen hledat „ten správný“ způsob, aby výsledek studie vyhovoval zadání.
Takové, typické: „kolik chcete, aby to vyšlo?“
Ten přestup navíc nebude hrana-hrana, ale nějakých 150, dvěstě metrů.
Zajisté čas na překonání a přestup započítali do celkové cestovní doby oproti tomu, když ti lidi zůstanou sedět v tbusu 🙂
:)))
Pro nebrněnské – koleje Vinařská a univerzitní kampus jsou dnes spojeny přímou trolejbusovou linkou, doba jízdy 8 minut.
Nakolik lanovka zatraktivní volnočasové aktivity, neumím posoudit – pro každého správného Brňana je nejlepší volnočasovou aktivitou sledování papírového instagramu naší nejkrásnější, nejchytřejší, nejhodnější a vůbec nejlepší paní primátorky v průchodu mezi nádvoříma Nové radnice…
Koho si Brňá i pobóchaní volí, toho mají. Nechápu, jak je to vůbec možné, asi tam dávají něco do vody…
Těžko se to říká, ale poslední lidi, kteří tohle město uměli řídit, byli viděni na Vídeňské cestou na jih, 30. května 1945…
Tak kdo z vedení města na lanovce vydělá nejvíc?
Má to bejt o třetimu dražší, než švýcarská lanovka ve výšce 3500 v masivu Matterhornu. Tam se ztratí lovů…