Brno řeší trasu velkého okruhu na jihu města, projekt řeší i napojení nového nádraží
Nové úseky plánuje ŘSD stavět až v 30. letech.
Brno nechá prověřit plány Ředitelství silnic a dálnic na vedení trasy další části Velkého městského okruhu (VMO) v Brně. Technickou studii k trase zpracuje pro město společnost knesl kynčl architekti za 1,62 milionu korun.
O výběru firmy informovalo město v tiskové zprávě. Dokument navazuje na již zpracovanou technickou studii „Křížení silnice I/42 (VMO) s tělesem ŽUB (Železniční uzel Brno)“.
„Technická studie se zaměří na přesné vedení velkého městského okruhu a jeho provedení na jihu Brna s tím, že bude brát v potaz další navazující dopravní napojení a blízké projekty,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
ŘSD na jihu Brna počítá se třemi úseky. S Bratislavskou radiálou, spojkou mezi Bratislavskou radiálou a Heršpickou a Heršpickou a Pražskou radiálou. U dvou úseků počítá se stavbou až ve 30. letech, u jednoho nemá ani termín.
„Dokument poslouží také jako podklad do detailnější a šířeji pojaté technicko-ekonomické studie pro celý úsek VMO, který povede od Pražské radiály přes zamýšlený tunel pod Červeným kopcem, mimoúrovňovou křižovatku Heršpická, nový železniční uzel až po Hněvkovského. Tyto kroky nám také pomohou s definováním celého dopravního skeletu pro obsluhu nového hlavního nádraží a vznikající čtvrti Trnitá,“ dodal Kratochvíl.
Hlavním investorem okruhu je ŘSD, Brno na přípravě i stavě spolupracuje hlavně majetkoprávní přípravou a spolufinancováním. Loni v Brně zprovoznilo ŘSD tři úseky okruhu.