Brno postaví další dva podjezdy pro cyklisty. Usnadní přejezd rušných křižovatek
Vizualizace podjezdu pod Pisáreckou, Brno. Zdroj: RSE Project
Loni město postavilo podjezd na Hladíkově ulici, další připravuje na Křenové.
„Pod mostem budou moci procházet pěší i projíždět cyklisté,“ řekl radní. Druhý podjezd pomůže lidem, kteří chtějí pěšky nebo na kole překonat křížení s Pisáreckou“
V tom případě když se podívám na vizualizaci vidím velký problém. Pokud tudy budou procházet jak chodci tak cyklisté nevidím minimálně vodorovné značení pro oddělení směrů. U cyklistů jedoucích nahoru asi žádný problém nebude, ale problém bude u těch co budou sjíždět dolů. Až při sjezdu cyklista „potká “ choodce nebo jiného protijedoucího cyklistu možná bude potom ještě hodně veselo.
Možná bych tam dal na vjezd ceduli „cyklisto sesedni z kola“. Eliminuje se riziko, že někdo nezkušený sjezd úzkým koridorem nebo vyhýbání se ostatním nezvládne.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/431417-tragedie-ve-zdaru-nad-sazavou-zena-zemrela-pri-jizde-po-cyklostezce
Pokud jde o tento případ podjezdu nevypadá to jako nějaký extra prudký sjezd. Ten na vizualizaci však ano.
Podjezd pro cyklisty, do kterého je zakázaný vjezd cyklistům? No v Brně už bych se nedivil ničemu 😀
Pokud to bude vyžadovat bezpečnost a sníží se tím riziko není důvod proč to nezavést.
Navrhujete postavit podjezd, který bude zakázáno používat? Přijde vám to jako efektivní využití veřejných peněz?
Já nejsem ten kdo tento podjezd navrhuje postavit stejně jako nenavrhuji, že ho budou používat jak chodci tak cyklisté. Já jen poukazuji na možná rizika a navrhuji řešení jak ho udlěat bezpečným pro obě skupiny tedy jak cyklisty tak chodce, kteří ho podle článku rovněž budou využívat. Toť vše. Ať ho postaví tak jak je na obrázku. Čas však ukáže zda jsem se mýlis nebo ne.
Co se týče toho druhého snímku pod článkem…tu pravou nízkou zídku bych ta, nedělal. Lepší možnost spadnout z kola do trávy než hlavou na betonovou hranu.
A na obtížné úseky silnic bych dal ceduli „Řidiči vystup z auta“.
Cyklodoprava je normální součástí dopravy. Už se s tim smiřte.
Mě to nevadí a problém s tím nemám. Ale pokud cyklistům ve velké míře chybí ohleduplnost a dost často si dělají z předpisů holubník kdy si možná myslí, že pro ně pravidla neplatí je na místě na to myslet. Pokud jdete po nějaké úzké komunikaci co vede z kopce a kolem vás vysokou rychlostí projíždějíí skupiny cyklistů bez toho, aby o sobě dali předem vědět (nebýt hrubého povrchu a hrubého vzorku na širokých pneumatikách člověk by o nich nevěděl), bez toho, aby se snažili snížit rychlost, bez toho, aby brali ohled na chodce a zejména na děti nebo to, že… Číst vice »
A ještě malý dodatek. Za porušení předpisů se řidičům, udělují pokuty, sbírají body a může dojít k odejmutí oprávnění vozidlo řídit. To u cyklistů není . Až tohle bude fungovat i u nich tak se misky vah vyrovnají a bude možné předpokládat, že řidič co nebere ohledy, ohrožuje ostatní účastníky a nerespektuje pravidla dříve či později z komunikace zmizí. Lépe dříve odebráním orávnění k řízení než později kdy třeba svým počínáním někoho zmrzačí nebo připraví o život.
Tak proč se tím pupmpičkáři neřídí ?
Cedule cyklisto sesedni z kola je škoda materiálu a času na montáž, to by za cedulí musel stát měšťák a brát ventilky
Na mnoha místech je i vyznačení cyklopruhu zbytečné, jezí po chodníku i směrem z kopce dolů, okolo 30 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=3-dSwzquzn4
Alespoň to tu povinnost ukládá. Jestli bude nedodržení pokutováno je věc druhá. Osobně si však myslím, že by se na to MP zaměřila.
1) Trochu „whataboutismu“: Říká se, že cyklisti (narozdíl od motorizovaných řidičů) kašlou na předpisy. Nesouhlasím, s tím „narozdíl“. Pokud byste sledoval např. překračování povolené rychlosti, motorizovaní řidiči by na tom byli mnohem hůř. Namítnete: pokud pojedu těsně za cedulí 52 km/h, nikoho tím nezabiju (to je pohled řidiče, pro kolembydlící může být i těch povolených 50 km/h obtěžujících). Cyklista si stejně tak řekne: když kousek popojedu po liduprázdném chodníku, nikoho tím nezabiju. Z hlediska chodce může samozřejmě situace vypadat jinak, prostě je přítomnost potenciálně nebezpečného cyklisty (byť by byl sebeohleduplnější) může být obtěžující. A z hlediska bezpečnosti je mnohem lepší… Číst vice »
Překročení 50 km/h u cyklisty je pouze teoretické. Ovšem při požadavku na max 15 km/h budou překračovat vesele.
Neboli, co by, kdyby…
Kdyby byla použitelná cykloinfrastruktura a/nebo řidiči aut by dodržovali pravidla (včetně např. bočního odstupu 1,5 m při předjíždění v jednom jízdním pruhu), neměli by cyklisti důvod „jezdit po chodnících“.
To bychom se mohli takhle přít do nekonečna. Každý by měl začít u sebe. Sebereflexí. A až kdo je bez viny házet kameny (jak pravil klasik).
V tomto směru máte pravdu. Jenže tohle nově zavedené pravidlo je problém. Není to o tom jen dodržet nějakou danou vzdálenost. Je to o tom počínat si tak, aby to bylo bezpečné. A nejen vzhledem k předjížděnému cyklistovi. Tohle pravidlo vyžaduje mnohem více než znát onu hodnotu. Je to také o protijedoucích vozidlech, předjíždění na místech kde je to zakázáno a v místech kdy řidič nemá dostatečný rozhled. Pokud řidič sice onu vzdálenost dodrží, ale vjede do protisměru protijedoucímu vozidlu ohrozí tak nejen ciklisti, protijedoucího, ale hlavně sám sebe. A protože ten kdo je bez viny může házet kameny ….já… Číst vice »
Překročení 50km/h není teoretické. Z kopce je to rychlost, která je reálně dosažitelná.
Napsal jste toho hodně a já nyní nevím kde začít. Asi to vezmu postupně. 1. Překračování rychlosti cyklisty- z kopce pro cyklistu není žádný problém jet 30,po rovině klidně 40 a z kopce s přehledem 50 nebo i více. Auto má čtyři kola a styk kol s vozovkou je na daleko větší ploše. Kolo má ten styk o dost menší. Platí li, že auto zastaví snáze než motocykl platí to úplně stejně o kole. Nejde o to, že cyklista jede po chodníku. Já psal o případu kdy cylisté jezdí jako široni z kopce po komunikacích kde je provoz chodců.Pokud takový… Číst vice »
C14a
https://mpcl.cz/nova-dopravni-znacka-c14a/d-3518
To je výborný krok pro podporu městské cyklistiky. Každá takhle mimoúrovňově “vynechaná” křižovatka znamená třeba 3 minuty k dobru, takže nakonec může být kolo i přes mnohem nižší maximálku rychlejší než cokoliv jiného, aniž by se to ostatní uměle brzdilo. A to je ten moment, kdy začne jeho využití růst, protože čas jsou peníze. Ještě dořešit možnost bezpečného uložení, kolo za 50 000 s výbavou na ulici nenecháte, za 300 ani nemluvě a nutnost všechno sundávat zase stojí čas a kolo zbytečně znevýhodňuje.
Přesně tak, nechávat svoje kolo po městě se mi fakt nechce, radši si občas půjčím nextbike na půl hodiny, protože bych o své kolo mohl klidně přijít, i kdybych ho zamkl u stojanu.
Samozřejmě každé zvýšení plynulosti cyklistů je krok správným směrem, ale jsou bolavější místa, třeba severní tangenta, která povětšinou neexistuje.
Jako jsem rád, že v Brně aspoň někde něco malinkatého se pro cyklisty udělá, ale..
Na obou místech vede přechod pro chodce. Ano, není to ideální, je tam *nízké* riziko střetu s IAD. Statistiky ale říkají, že na vedených dvou místech došlo za posledních 12 let k celkově pěti nehodám chodců či cyklistů (dohromady). Not good, not bad, ale v Brně zkrátka jsou hodně moc výrazně bolavější místa (i naprosto chybějící) cykloinfrastruktury, než jsou tato dvě.
Kde jsou ta místa přesně?
Křenová – bez přechodu – je zde zmínka o přípravě
Kaštanová – bez přechodu.
Vídeňská – snad součástí probíhající stavby úpravy nábřeží.
Kaštanová se také připravuje – viz. odkaz na interaktivní mapu (stejně tak Křenová, Černovická, Kšírova).. a ano, součástí realizovaných úprav nábřeží jsou podjezdy Vídeňské i Renneské – proto jsou tyto podjezdy v mapě již zeleným puntíkem tj. v provozu či v realizaci…
Vy jste nick mgr.pavel? Křenová se připravuje, Vídeňská v té části kde zmiňujete, tam byl podjezd už před současnou rekonstrukcí a Kaštanová má několik kilometrů, kde přesně máte na mysli, že by mohl být podjezd?
Jiný nick nemám, jen vitekcz 😉
Kaštanová hned na začátku u Makra, podjezd mostu nad řekou.
Na Vídeňské ulici žádný podjezd není (viz. foto), nepletete si to s Heršpickou, která na vídeňskou navazuje?
https://mapy.cz/s/feterelako
Skoro kdekoliv 🙂 V Brně chybí cykloinfrastruktura skoro všude. Skoro všude jsou jen krátké nespojité fragmenty oddělené výrazně hůř, než tyto dvě místa.
Plus pár kousků existující cykloinfrastruktury je spíš odstrašují ukázka, jak ji nedělat (Botanická).
Byl jste někdy v Brně? Zrovna tyto připravované stavby pospojují oddělené fragmenty. Coak se vám přesně nelíbí na Botanické a jakým způsobem byste to řešil vy?
V Brně jsou tři páteřní cyklostezky- Svratecká, Svitavská a Severní tangenta (Královopolská), která obě propojuje ve směru Komín-Tomkovo náměstí. Třetí zmíněná je velký freestyle nesourodých cyklopruhů. Okolo centra chybí nějaká cyklo-infrastruktura, aby se cyklisti nemíchali v už tak plném Svoboďáku.
Kdyžtak tady je mapa všech cyklopruhů: https://gis.brno.cz/mapa/cykloopatreni/
A to mi píšete proč?
To jsou ty dvě místa kde to bolí úplně nejvíc
Konkrétně jste nenapsal žádné.
Tak doufejme, že se poučili z nepovedeného podjezdu Heršpické, a tyto nové podjezdy nebudou vybaveny nepřehlednou zatáčkou uprostřed té díry.
To na Herspicke bych az tolik nezatracoval, je to proste prestavba podchodu pro pesi a z toho vyplyvaji jeho nevyhody: https://www.kafelanka.cz/mista/podchod3.php
No on samotnej podchod je v pohodě, problém jsou ty rampy, kde jsou místo oblouků ostré zlomy, takže nejen že není vidět, ale zlom vytváří „zúžení“ pro cyklisty – oni totiž jedou po zaoblené trajektorii. A vodorovné značení je už jen jako bonus pro zasmání – cyklopruhy šířky asi 0,5 m namalované podél stěn (včetně zlomů)
3x hurá, zvýší se plynulost a hlavně bezpečnost cyklo dopravy a pěších 🙂
Podél obou řek je velký provoz cyklistů a křížení některých úseku s velkým provozem je velmi nebezpečné (nyní asi nejvíce na Křenové, kde není ani přechod pro chodce).
Škoda že město nepostavilo podjezd pod Zábrdovickým při jeho nedávné rekonstrukci.