lot
Autobusy Doprava ve městě

Brno omezí kvůli opatřením proti šíření koronaviru noční rozjezdy

Noční rozjezdy od hlavního nádraží v Brně. Foto: DPMB
Noční rozjezdy od hlavního nádraží v Brně. Foto: DPMB
Omezení nočních spojů platí v Brně do odvolání od dnešního večera.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) je dalším dopravcem, který reaguje rušením části spojů na sníženou poptávku po cestování způsobenou vládními opatřeními na šíření proti koronaviru.

Od dnešního večera upravuje provoz nočních autobusových linek N88 až N99. V noci před nepracovním dnem se ruší spojení v 0:30 a 1:30. V noci před pracovním dnem bude základní provoz nočních linek beze změn. Celotýdenně se ruší část posilových spojů, zejména spoje odjíždějící ve vybraných směrech 5 minut před pravidelným spojením v 0:00.

DPMB to uvedl dnes na svých stránkách. Opatření platí až do odvolání.

Omezení takzvaných nočních rozjezdů přichází jen krátce poté, co tento systém oslavil dvacet let provozu.

K omezení noční dopravy přistoupili už dříve v jiných městech. Například v Liberci nedošlo od březnového nástupu prvních opatření k obnovení nočních spojů vůbec. Dá se očekávat, že současná opatření povedou k redukci počtu spojů.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kernteriér

Noční spoje regionálních linek by až na výjimky měly přestat jezdit od příštího víkendu. Předpokládám, že tomu tak bude i u vlaků.

Kernteriér

Tak ne, vlaky pojedou dál. Autobusy ne, jak jsem psal předtím.

PetrB

V Budějcích na jaře noční linky zrušili, následně se obnovili a nyní čekám, že budou zrušeny znova, příp. zůstanou ponechány první a poslední spoje. Jelikož byla, hromada stížností cestujících zejména na poslední spoje těchto linek, protože se neměli jak dostat do práce…
Všichni totiž nepracují od 6, 7 či 8 hodin….

PetrB

V Budějcích na jaře noční linky zrušili, následně se obnovili a nyní čekám, že budou zrušeny znova, příp. zůstanou ponechány první a poslední spoje. Jelikož byla, hromada stížností cestujících zejména na poslední spoje těchto linek, protože se neměli jak dostat do práce…
Všichni totiž nepracují od 6, 7 či 8 hodin…

Koro

Logicky krok. Na co cekaji drahy? Kdo jezdi o pulnoci napr v nedeli na primestskem spoji? Prakricky nikdo.

xyz

Dopravce sám od sebe nemůže tento krok učinit.
Musel by k tomu vydat pokyn objednatel.

(I v případě DPMB předpokládám platí, že k tomuto kroku byl pokynován objednatelem, tzn. brněnským magistrátem.)

M H

Je otázka, jestli je to vyložně pokyn od magistrátu, nebo souhlas od magistrátu po společné diskusi…já bych spíš čekal to druhé.

Kalina

„Dráhy“ diskuzi o omezení spojů určitě iniciovat nebudou i kdyby jezdily zcela prázdné vlaky, není v jejich zájmu omezovat svoje příjmy. Omezení může vyvolat jen objednatel služby, pokud má smlouvě omezení objednávky povoleno. Komerčně provozované vlaky naopak omezit dráhy mohou svévolně a stalo se již.

R2R2

V zajmu „drah“ neni omezovat prijmy, ale je v jejich zajmu omezovat ztraty, pokud jejich ekonomicky model pocita s tim, ze krom uhrady od objednatele vyberou neco na jizdnem, tak muze byt vyhodnejsi nevyjet.

R2R2

PS: to samozrejme neplati pro vlaky v Brne, kde nejsou prijmy z jizdneho prijmem „drah“.

Nekdo

a oni jako čekají, že když lidé teď hromadně z vlaku přestoupí do auta, že se pak ze dne na den vrátí?

Samo

DPMB obmedzuje interval, ale dopravu zabezpečuje po celú noc (po 60 minútach). Ak navrhujete rušiť posledné vlaky, to by bolo naozaj nešťastné. Aj keď je tam len zopár ľudí, výsledkom by pre nich bola nemožnosť dostať sa domov (napr. z práce) až do rána.

Roll

Však ať si ti lidi koupí kolo ne? To je řešení na všechny problémy.

Jiří Kocurek

Bohužel, někteří cyklofanatici tohle myslí vážně. Některým nedochází, že existuje něco jako odpolední směna. Také jim nedochází, že by někdo mohl být celý den v práci na nohách a tak je rád, že si sedne a nemusí šlapat až nahoru do Černých polí. Pak je vidíte ve strakatém oblečku jak čekají před výtahem, aby nemuseli tahat kolo na peron po schodech.

Jakub P

Jo, par takovych fanatiku urcite existuje. Magori jsou vsude, bylo by divny, kdyby jich mezi nadsenymi cyklisty par nebylo. Bohuzel staci jen naznacit, ze je tu cast lidi, kdo by mohli a chteli nektere sve kratsi cesty po meste zvladnout na kole a odrazuje je jen naprostej nedostatek bezpecny infrastruktury a to, ze kdyz uz bezpecna infrastruktura nekde je, vede nesmyslnyma oklikama a netvori ucelenou, pouzitelnou sit. A ze by diky tomu zbylo i vic prostoru pro ostatni, kdyby tihle lidi nebyli tolik tlaceny do aut. Nebo ze by se prostor a cas v uzkych mistech ve meste mohl alokovat… Číst vice »

Xyz

tak zase elektromoped bez nutnosti vodicskeho opravnenia je otazka 25-30000, ak sa niekto nechce starat o auto co zerie benzin, poistku a pod. a benzinovy skuter je tiez okolo 30tis

MildaIV

Hlavní problém elektorokola je, že Vám ho ukradnou téměř kdekoliv. To docela omezuje kam na něm múžete jet. My v prácí například máme zákaz mít kolo v kancelářích. Naproti tomu skútr múžu zadarmo parkovat na jinak placením parkovišti a že by mi ho někdo ukradl taky strach nemám. A po Brně se na kole jezdí opravdu špatně.

Nekdo

ano, ano. máme jich v práci dost. na směšném kostitřasu dojedou do podzemní garáže a pak ve strakatém oblečku čekají na výtah. zatímco já vyběhnu těch šest pater rychleji a tak si dám kafe dříve než oni 😉