Doprava ve městě Parkování

Brno od dnešního dne rozšířilo parkovací zóny mimo centrum, v Králově Poli se platí za stání přes noc

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Nově je zpoplatněno stání na zhruba 2300 místech, město chystá další rozšíření v říjnu.

Systém zón placeného stání ve druhém největším městě v zemi se od dnešního dne výrazně rozšířil. Nově musí motoristé počítat se zónami v brněnské městské části Královo Pole.

Rezidentní parkování začne platit ve třech nových oblastech: 1-15 (Dřevařská), 3-01 (Staňkova), 3-02 (Botanická).

V oblasti 1-15 budou pro návštěvníky platit pravidla zóny B. Regulace tu platí 24 hodin denně, návštěvníci mají jednu hodinu parkování denně zdarma a za každou další pak platí 30 korun. Rezidenti či abonenti potřebují mít pro stání vyřízené oprávnění.

Oblasti 3-01 a 3-02 budou patřit do zóny C, kde platí regulace pouze od 17 do 6 hodin. Návštěvníci mají hodinu denně zdarma a následně platí 20 korun za každou další. K placení mohou v této zóně využít pouze aplikaci či SMS. Na rozdíl od zón A a B zde nebudou umístěny parkovací automaty.

Mapa parkovacích zón v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz
Mapa parkovacích zón v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz

Město se už dříve rozhodlo pro zpoplatnění těchto oblastí kvůli vysokému množství aut studentů, kteří v Králově Poli bydlí a parkují přes noc.

V nových zónách je zhruba 2300 míst pro auta, celkem také vzniklo 41 míst pro stání motorek.

Systém rezidentního parkování v Brně se dál rozšíří od 5. října do oblastí 2-01 (Zborovská), 1-07 (Trnitá) a 1-06 (Špitálka). Kompletní informace jsou na speciálních stránkách radnice k parkování.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír

A může mě někdo vysvětlit proč zrušili parkovací dům na rohu Kounicovi a Moravského nám????

Kráťa

Když pominu fakt, že jakožto občan města bych měl mít ve „svém“ městě nárok zaparkovat kdekoliv kdykoliv, a to bez zbytečných obstrukcí či placení, tak mi to přijde postupně jako čím dál tím větší byznys pro městskou kasu postrádající jakoukoliv koncepci

Asd

Svatou pravdu bratře díš.

Cestujici

„jakožto občan města bych měl mít ve „svém“ městě nárok zaparkovat kdekoliv kdykoliv, a to bez zbytečných obstrukcí či placení“
To je s prominutím pěkná blbost. Na základě čeho by měl být ten nárok?

pepe

Však z toho má profit DRFG, neboli zeťák od ministryně…
Vedle Vaňkovky to mají napsané na budově…

Dalibor

teď men napadlo….
Budeme zít jako v Praze, všude samí vedení
Jedna fáze druhá fáze, modrá čára vedle ní…

Miky

Jen to metro ve Štatlu chybí 🙂

Eduard

Tak nějak. Chápu, že mezi Brnem a Prahou je přirozená rivalita. Ale Brňáci se nemusí chytat každé ichtyloviny co vymyslí pražáci.

Novotný

A kde mají nyní studenti parkovat, když nejsou žádné parkovací domy ani místa ve městě navíc? To není asi správné řešení vše zpoplatnit i přes noc a vydělávat na úkor dojíždějících i občanů.

Dalibor

Tak vydělávat se musí, to je přece jediný zlatý tele ANOfert ideologie, ne?

Eduard

Tak nějak. Místo toho, aby se přemýšlelo jak udělat nová parkovací místa, tak se prostě namalují čáry. Nápad hodný génia. Že to problém neřeší, ale jen odsouvá ukazuje Praha, kde ty modré čáry Pražané přímo milují. Hlavně, když se jim řemeslníci předkládají účty na proplacení.

Eduard

Chudáci Brňáci a návštěvníci Brna. Dost se divím, že si něco takového nechají líbit. No ne nadarmo se říká, každý má takové konšele jaké si zaslouží.

Dalibor

nejkrásnější na tom je, že parkovací automat je jeden na cca 5km silnice. Najít ho, znamená hodně snažení, píle a dotazů. 4asto stojí na jiný ulici, než kde jste zaparkoval auto.

Prostě blbákov na kvadrát.

Eduard

To máte samozřejmě pravdu. Ale místní konšelé by Vám vysvětlili, že můžete používat smartphone a jejich apku.

Dalibor

Nechť mi ji konšelé kura udělají BlackBerry Q10. Ty jejich apppppky jsou jen pro pitomej android.

p73

Neni to jen tupy mobilni web?

žlutý klandr

V článku chybí informace, kolik veřejných parkovacích domů a P+R bude za vybrané peníze postaveno.

Eduard

Na to je jednoduchá odpověď. Žádné. Tady nejde o zlepšení parkování pro občany, ale o co největší výběr výpalného (parkovného). Z pozice obce je to super byznys. Jednak se zvýší počet občanů (kdo chce levně parkovat, musí mít trvalý pobyt), úředníci budou mít práci (vydávání kartiček) a MP bude mít přímo žně. Není nic jednoduššího a výdělečnějšího než chodit a dávat pokuty za špatné parkování (za nezaplacení parkovného). Navíc jak příklad Prahy ukazuje, je to zlatý důl pro spřátelené firmy, protože ten celý kolotoč někdo musí provozovat. Už jen takové odtahy ukazují jak moc to je lukrativní byznys.

Pavel

Nic není zadarmo. Někteří se rádi pletou svobodu s bezplatným záborem veřejného prostranství. Parkování je prostě zábor veřejného prostranství.
Tady v Krpoli je to naprosto šílený, všude stojí auta. A navíc nebezpečné, když svými auty brání ve výhledu v křižovatce nebo na přechodu pro chodce. Situace u nás ve štatlu došla už tak daleko, že lidé nechtějí, aby se v jejich okolí stavěly nové domy a byty. Nikoliv proto, že by nesnesli další lidi, ale protože každý další byt znamená i další auto na ulici.

Tomáš Gottschalk

S novým bytem je stavebník povinen zřídit minimálně jedno nové parkovací místo. Na statickou dopravu má vyšší počet novostaveb nulový vliv. Na dynamické se samozřemě projeví, ale ausgerechnet kénik je na tom díky tunelům a kapacitním komunikacím oproti jiným městským částem (za všechny Bastr) poměrně dobře.

Odpadlík

Realita je taková, že často si později lidi buď:
– přestaví garáž na dílnu/bordelárnu
– přestaví garáž na pokojíček pro rozrůstající se potomstvo
– pořídí si druhé auto do rodiny

Ve všech případech to znamená o jedno auto parkující na ulici navíc. Vůbec se jim nedivím

ABC

parkovací místo v podzemí bytovky si přestaví na pokojíček pro rozrůstající se potomstvo?

Eduard

No to je opravdu hrozné, že ve městě jsou auta. Pokud chcete žít někde bez aut, tak se odstěhujte někam do lesa. Jinak není problém v nové výstavbě, ale v tom, že nikdo netrvá na tom, aby ke každému novému bytu vznikly v podzemí 2 parkovací místa na byt. Venkovní parkování by sloužilo návštěvníkům. Všichni by tak byli spokojení.

Dalibor

Blbý je, že když jsem v r.2005 kupoval dům, parkovalo nás na ulici celkem 10 (co jsme neměli garáž). Nyní je celá, původně prázdná strana ulice zastavěná baráky a v barákách jou po většinou udělány 4÷5 bytovejch jednotek na pronájem. A to pak máte 5 aut na barák a ulice pak krapet praská ve švech. Pokud by se všechny auta, patřící k danýmu baráku vlezly na sířku co onen barák zabírá na ulici, bylo by to v pohodě. Blbý je, že ta ulic má 2 strany, nyní obě zastavěný. Kupoval jsem s ženou domeček „v prdeli“ abychom byli od toho… Číst vice »

Eduard

A opravdu si myslíte, že namalováním modrých čas se problém s parkováním vyřeší? Věřte, že ne. Jen se lidem zbytečně zkomplikuje život a MP bude mít žně. Je mi to s tou zelení líto, ale za to, že se pokácí zeleň přeci nemohou auta, ale konkrétní rozhodnutí konkrétního člověka, který k něčemu takovému dal příkaz.

Dalibor

A jak to vyřešíte u domů, které vznikly v dobách předchoizích??? (A že jich je většina)

Tomáš Gottschalk

Spousta takových domů má možnost vjezdu do vnitrobloku. Možnost postavit podzemní stání tam je. Nedávno s velkou slávou oznamovali úpravu vnitrobloku mezi Kounicovou a Pod Kaštany. Promarněná příležitost. Podzemní stání ani jedno. Jak se to dá dělat, je vidět ve Freundschaftu na Merhautce (nad zdravkou).

Dalibor

jako že bych objel barák a parkoviště udělal ve 45°svahu? I vy šibale jeden!

žlutý klandr

Na staré domy se tento požadavek nevztahuje. Viz analogie například se starou hlukovou zátěží.

Eduard

Namalováním čar na cestě určitě ne. Třeba výstavbou nových parkovišť a hlavně zatraktivněním veřejné hromadné dopravy. Ať už cenou, kvalitou, rychlostí, četností spojů a celkovou výhodností pro uživatele.

Andrej

Nic není zadarmo… Ale tak trochu predsa len je, nie? Modelový občan Brna (patrí medzi ne aj moja manželka a jej rodičia, čiže sám z toho extrémne profitujem 😀 ) patrí medzi najväčších poberateľov skrytej (sociálnej) podpory: – Žije buď v 90. rokoch sprivatizovanom byte/dome, ktorý „odkúpil“ za pár tisíc (prípadne zdedil) a dnes je v hodnote vyšších miliónov, alebo býva vo vysoko dotovanom obecnom byte (hlavne Brno-Sever) – Má neobmedzenú MHD, po uplatnení spätnej zľavy za cca 200 Kč mesačne – vďaka modrým zónam zaparkuje blízko svojho sprivatizovaného bytu za asi 20 Kč mesačne (všetci ostatní 20-40 Kč za… Číst vice »

Dalibor

Tady to vidíte. Nejdřív rozbili republiku, aby měli samostatnáý Štát a teď tu čerpají naše výhody…

Andrej

Keby len to… Okrem toho máme aj Vašu prácu, ženu, rapovú scénu a premiérsky post. Aj keď to posledné ste nám dali sami a dobrovoľne. A napriek všetkému dáte znovu. A s ešte väčším náskokom.

Dalibor

Přesně tak.
Třeba brzo vznikne nějakej kukluxklan proti přistěhovalcům z východu. Bude zase švanda. Nebo vysídlení po nějakým dekretu, jak v 45 s Němci. A co se tejče Bureše, přemejšlím, kerej Slovák by mohl dělat tu prezidenta.

Dalibor

ono se nám to československo v 93 zmenšilo a tvoří se nyní opět ale už jen na „pozemcích“ česka. Slovensko asi osídlí opět maďaři a zas to budou Horní Uhry… A pak nás všecky zesě převálcuje nějakej větší národ co přijede na tancích, páč ta komedie s názvem AČR je všechko možný, jen je bojeschopná v rozsahu nutném na obranu celý republiky.

žlutý klandr

Trolling z adresy zluty.klandr@amb.cz
89.111.77.141

pepe

Andreji, až se divím, jak jsi to přesně vystihl..
Ale už i vy budete v menšině. Už teď tu žije spousta ukrajinců a jiných národností…
EU a naši zákonodárci nám je sem dovedli..
ANO, i ti tu chtějí pracovat, ANO, i ti tu chtějí bydlet.
Také proto máme předražené nemovitosti a spoustu parazitních služeb typu rezidentní parkování.

Dalibor

Ne úplně všude, třeba já před barákem mám kus ulice a chodníku na mým pozemku. A město mi taky nic nedává za „zábor pozemku“

M19

Tam snad máte věcné břemeno ne? Nikdo vám nebrání dát městu nabídku na odkup. Sám určitě chodíte po chodnících, kde je také majitelem někdo jiný, jen to možná nevíte. Když si postavíte na veřejný pozemek. materiál na rekonstrukci domu také zaplatíte. Proč ne za auto?

Dalibor

Nikoliv. OBECNĚ TO MÁME NA NAŠÍ ULICI VŠICHNI KRAPET „ŠIBNUTÝ“ TJ VLASTNÍ OHRANIČENÍ POZEMKU VERSUS MODERNÍ ZAMĚŘENÍ. Se nějak „digitalizovalo“ a vznikly tyto srandy. Kus pozemku pod chodníkem byl dycky taková úzká nudle, nyní jsem už i pod silnicí po tý digitalizaci. Co se sousedama, tam je to v pohodě, v nejhorším se posune o nějaký ten metr plotek. (Páč nemám nalepený barák na sousedy). Po přeměření pomocí moderních technologií se zjistilo, že hranice pozemku leží pod onou vozovkou a chodníkem. Věřte, že při bědlým vědomí bych si na svůj pozemek nikdy žádný věcný břemeno nenechal napsat. Tím jeho hodnota… Číst vice »

M19

Nebude, vznikne věcné břemeno vydržením, respektive prakticky vzniklo. Některá věcná břemena se nezapisují, jsou ze zákona, např. některé sítě. Soud byste stejně zřejmě prohrál, neb zákon upřednostňuje dlouhodobý stav věcí, prostě by se vám nakonec krapet zmenšil pozemek. Lepší je se rozumně dohodnout. Když je vás víc, mělo by to být v určitém ohledu snažší.

Dalibor

nikdo nic nenapada, netreba se dohadovat. Jo to vite, zacnu do toho rypat a urad mne semele napadrt. Ja tuto situaci nezavinil, tak do toho nebudu jako prvni vrtat. nakonec nechapu, proc by si nemohli prekreslit mapu podle skutecnosti, je to jednodussi, nez hejbat s barakem a ulici. ten zabor chodniku udelali bolsevici, vybudovali chodnik (kterej nebyl) z pulky na mym pozemku a z pulku na statnim. V 70 letech, kdy se delal onen chodnik se jaxi nikdo nikam neod volaval, ze. i s timto vedomim jsem dum kupoval, nicmene po digitalizaci je chodnik na mojem celej a jeste dobry… Číst vice »

M19

K tomu překreslení nakonec dojde… třeba v rámci dědického řízení… proč by město něco dělalo, když se nikdo neozývá…

MiKi

Ale no tak opravdu vám město nenavrhlo odkup ? Nám ano a vsechno proběhlo úplně v klidu.

žlutý klandr

Měli byste provést nějaké vzájemné vyrovnání a posunout hranice pozemků podle reálného stavu. Je to sice pakárna, ale ordnung je ordnung.

žlutý klandr

Pozemní komunikace je užívána v souladu s Rozhodnutím o užívání stavby k ježdění vozidel a k parkování v souladu se Stavebním zákonem, Zákonem o pozemních komunikacích a zákonem o Provozu na pozemních komunikacích. Takže se o žádný zábor veřejného prostranství nejedná.

Michal J.

Jak policie pozná, zdali ještě čerpám úvodní bezplatnou hodinu, nebo už ne? Budou nutné papírové hodiny za sklem? Na webu Parkování v Brně jsem odpověď nenašel.

Jan Severa

Do systému se musíte přihlásit (např. pomocí parkovacího automatů) i na tu první hodinu zdarma. Jen nic neplatíte.

Dalibor

pokud najdete onon automat. je jich málo, často stojí n aúplně jiný ulici než kde jste nechal auto.

Petr

není nic jednoduššího než si to „odkliknout“ přes appku, dělám to tak vždy… zaparkuju a jdu a v okamžiku to mám odkliknuté v mobilu… a pokud vám stačí ta hodina zdarma, ani tu appku nemusíte mít spárovanou s platební kartou… zatímco v automatu musíte složitě zadávat RZ auta a zabere vám to čas

Dalibor

po ulicich jezdi fizlovaci auto se stadem kamer na strese, nataci vse a pokud vas natoci jak tam stoojite a zaroven nebudete zadanej v tom jejich martixu tak vas skasirujou i s pokutou urokama a chlupama k tomu. 1984 v praxi.

PetrN

jo uplně stejný fízlovací auto (resp. snad 8) mají i v Praze, se stejným systémem od stejného dodavatele

Andrej

„Město se už dříve rozhodlo pro zpoplatnění těchto oblastí kvůli vysokému množství aut studentů, kteří v Králově Poli bydlí a parkují přes noc“

…Postavili si tam univerzity, ale chodili jim tam studenti…

Čo s nimi teraz? Majú sa odsťahovať? Alebo predať svoje autá? V praxi ich odstavia kus ďalej, kde zóny ešte nie sú, a zhoršia situáciu tam.

Surio Mario

Kdo ze studentů má tolik peněz, že místo státem vysoce dotovanou VHD jede vlastním autem, ten má jistě peníze i na noční parkovné.

Andrej

To je zaujímavá úvaha.

Ja by som naopak povedal, že o mnoho častejší prípad je taký, kde študent má 15 rokov staré zdedené auto, ktoré raz za čas použije na víkendovú cestu domov alebo za frajerkou, a rozhodne z toho automaticky nevyplýva, že by mal na to platiť 240 korun denne za parkovanie. Ako vravím, v praxi sa budú tieto autá odstavovať kus ďalej, čiže sa zhorší situácia kus vedľa. Nič viac.

V. K.

Jenže ten vtip je v tom, že studenti nemají v Brně trvalé bydliště a tak nemají přístup k výhodnému parkování pro místní.

Spálená tlumivka

Právě jste si odpověděl na důvod, proč je placené parkování nastavené právě takto. Občané s trvalým bydlištěm (= voliči) budou moct parkovat dál a budou mít víc místa k parkování, takže budou spokojení, že mají kde nechat auto. Náplavy bez trvalého bydliště (= nevoliči) parkovat nebudou, protože jejich cena pro město je nulová, tudíž nemá smysl je jakkoli podporovat nebo jim dokonce s něčím pomáhat. Pokud vás to uklidní, přesně takhle to funguje v mnoha městech po celé republice. Vždycky je bližší košile (volič) než kabát (nevolič).

Dalibor

nebo bychom mohli zrušit ty dotace na VHD a v rozpočtu b tím zbylo financí na něco užitečnýho

Los Ogaros

Univerzita nemá svoje parkoviště pro studenty? Ono je celkem pochopitelné, že se místní chtějí studentských aut zbavit, protože 10 studentů v 1 bytě = 10 aut na parkovišti, a takovou kapacitu místní ulice opravdu nemají.

Liboros

ne nemá, proč by měla? 1) ubytování není v místě univerzity 2) u kolejí se nedá vybudovat kapacitní parkoviště 3) lze spekulovat kolik studentů jezdí vlastním vozem (může to být jen populistická nálepka)

Andrej

10 študentov rozhodne neznamená 10 áut. Autá má len malá časť z nich. A nedovolil by som si tvrdiť, že ulice takú kapacitu nemajú. Ešte sa nestalo, že by niekto v živote nezaparkoval, že by niekto tak dlho krúžil okolo blokov, až by umrel. Každé auto sa zaparkovalo, a to aj v Brne. Celé je to teda len otázkou, ako ďaleko od bytu. (Takmer) plné parkovisko/ulica je v skutočnosti maximálne efektívne využitý priestor. Poloprázdne modré zóny síce umožňujú rezidentovi parkovať blízko vchodu, ale len za cenu prohibície pre každého iného, teda za cenu výrazne nižšieho celkového (spoločenského) užitku. Navyše rozdiel… Číst vice »

Dalibor

Narval bych je do Mišelinky tahat gumy!

https://www.youtube.com/watch?v=K1lgh62Smy8

Samo

V Brne auto skutočne potrebné nie je, tak si ho tam proste nevláčte. Je prirodzené že mesto si chráni priestor pre svojich rezidentov.

Andrej

– som brnenský rezident,
– rozšírenie zón zhorší situáciu za jej hranicami.
– čo je potrebné a nepotrebné nerozhodujete vy
– ak nie je potrebné auto pre nerezidentov, nie je logicky potrebné ani pre rezidentov
– predpokladám, že väčšina študentov nepoužíva auto denne po Brne, ale na cesty domov mimo Brno

Dalibor

– Válka je mír
– Svoboda je otroctví
– Nevědomost je síla

Dalibor

A na to, že v Brně není auto potřeba, jste přišel jak?

Kráťa

Můžu vidět Váš stranický průkaz?

Tomáš Gottschalk

To byl takový problém popojet o kilometr dál a pořídit odpovídající fotku? Jinak RP šaškec na pokračování. Tohle se zastaví v Útěchově. Svoboda umírá v bolestech.

Dalibor

Tak se ozvite já vám tu zdarma cokoliv vyblejsknu….

Jackub

Pak tedy zpoplatnit i např. cyklostojany. Nebo v jejich případě to zábor není? Když půjdeme ke kořenu věci, tak zjistíme, že výstavba jakékoliv ulice je placena z daní. Stát žádné vlastní prostředky nemá. Jen ty, které na daních vybere. Ve finále si tak všichni navzájem platíme výstavbu infrastruktury. Proč za její používání ale potom platit, když už jsme ji jednou zaplatili??! Takže ano – takovéto používání veřejného prostoru je podle mě samozřejmost. Dálnice to samé. A nejen dálnice – ze zdaněných peněz nakoupíte zdaněný materiál, postavíte si dům a platíte domovní daň! Opravdu chceme toto podporovat? Nejen tady v komentářích… Číst vice »

Andrej

Tu však nejde o spoplatnenie záboru verejného priestoru. Tu ide o vyhnanie niektorých zaberačov prohibitívne vysokým parkovným (pre dlhodobé parkovanie) a umožnenie iným zaberačom pohodlnenjšie neobmedzené zaberanie za absurdných 200 Kč na rok. Sám som brnenský rezident, čiže na tom v budúcnosti (ak sa k nám dostanú zóny) budem profitovať, ale netvárme sa, že sa jedná o nejaké férové spoplatnňovanie záboru verejného priestoru. Ide len o zjednodušenie parkovania pre niekoho na úkor niekoho iného. Nič viac. Navyše, zvýhodnenie rezidentov oproti nerezidentom v prípade dlhodobého parkovania je mnohonásobne vyššie, než je ich rozdiel v daňovom prínose pre príjmy mesta (i po… Číst vice »

MildaIV

Ano, to je špatně. Přerozdělování majetku nikdy nefungovalo a ani nikdy nebude.

MildaIV

Z pohledu města je to jednoduché – jedni jsou voliči a druzí ne.

žlutý klandr

Obec je veřejnoprávní korporace v majetku svých občanů. Takže město v principu postupuje tak, aby svým členům zajistila výkon jejich práva na užívání jejich majetku. A přitom ta korporace si ještě něco nahrabe navíc :-).

Dalibor

Já bych zpoplatnil úplně všecko. Když stejný podmínky tak stejný podmínky.

M19

Jakoby někdo ve veřejném cyklostojanu nechává své kolo přes celou noc, či celé dny. To dělá většina? U nádraží atp., bývají často zpoplatněny už dnes.

Jaaa

Až to začne být prostorový problém, začne se to řešit. Já vidím jako dalšího adepta ty všudypřítomné otravné elektrokoloběžky.

žlutý klandr

Veřejný prostor je majetkem občanů města, eventuálně občanů České republiky. Takže parkují na svém a o žádný bezplatný zábor se nejedná.

Dalibor

No pokud to dorazí i na Mokrou Horu, tak bude velký, ale opravdu velký problém. ulice plná baráků a parkovište nikde…
Navíc díky šířce vozovky tam de fakto už včil všichni stojíme v rozporu se silničním zákonem….
Jestli i tam začne jezdit to šmírovací auto, to bude veselý…. Nechtěl bych být jeho řidičem!!

M19

Tam je obvyklé mít garáž, vjezd na dvůr či zahradu. Prostě je opět začnou využívat. Těm co bydlí u hlavní silnice tam, stejně nic jiného nezbývá i dnes.

Dalibor

jako že bych si nechal poddolovat barák z r 1907, v tom 45°svahu? Zahradu mám vhodou pro chov kamzíků a pěstování vína. pár baráků ma garáže, zakopaný ve svahu, já mám bohužel barák na skále, tk leva garáž vystřílet trhavinou. A to by mne asi sousedi, ani žena neměli moc v lásce :-))

M19

Tomu odpovídá jedna či dvě ulce z celé Mokré Hory, A opravdu bych se nebál, že se tam přesunou parkující či tam budou modré zóny. To je moc daleko od centra, mimo hlavní trasy, autobus jednou za dvacet minut jen do KrPole k nádraží… A i kdyby, 200 Kč ročně za auto… To jen lišty stěračů jsou dražší…

Franta

Vpohode, u nas nakreslili modrou caru tam kde se normalne parkovalo byt to nebylo v souladu se zakonem. Namalovani cary se vlastne parkovani zlegalizovalo.

žlutý klandr

Tak to by byl velice zajímavý správní případ :-). Něco jako založení cechu vrahů v Ankh Morporkh :-).