regio-vlak

Brno – Amsterdam. Vedení města jedná o nové lince se Smartwings, na provoz by přispívalo

Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / ČedokBoeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / Čedok

Spojení do Nizozemska má být v provozu každý druhý den.

Z Brna do Amsterdamu by se mohlo začít létat v posledním čtvrtletí letošního roku, pokud se podaří uskutečnit všechny potřebné kroky, řekl ČTK brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS). Z Brna by tak bylo dostupné první letiště, které slouží jako uzel pro mezinárodní lety z Evropy na ostatní kontinenty.

Kratochvíl o lince jednal se spoluvlastníkem aerolinek Smartwings Jiřím Šimáněm, díky kterému vznikla představa, co všechno by linka měla splňovat, aby mohla úspěšně fungovat. „Amsterdam jsme vybrali jako kombinaci turisticky atraktivní destinace a významného leteckého uzlu,“ řekl Kratochvíl. Hlavní město Nizozemska totiž víc než Mnichov či Frankfurt láká i k návštěvě, nikoliv jen k přestupu na lety jinam. „Aby to fungovalo jako turistická i byznysová linka, létalo by se každý druhý den,“ řekl Kratochvíl.

Ryanair začal prodávat nové lety z Česka. Brno mu na spojení do Malagy přispěje milióny přes svoji firmu

Vznikla také analýza, ze které vyplývá, jak by muselo město, případně společně s Jihomoravským krajem linku dotovat s ohledem na kapacitu, předpokládanou cenu letenky a očekávané vytížení.

Minulý týden Kratochvíl seznámil s dosavadním vývojem jihomoravské politiky na společném jednání rady města a kraje. „Nejpozději do půlky dubna chci mít všechno hotové, abychom mohli zažádat o evropskou notifikaci, která musí být zveřejněná dva měsíce,“ popsal Kratochvíl. Jde v podstatě o oznamovací proces, díky němuž je možné přispívat na provoz linky veřejnými penězi.

Souběžně s vyvěšením notifikace je již možné vypsat výběrové řízení, do něhož se může přihlásit libovolný dopravce a z něho vzejde jméno aerolinky, která by z Brna do Amsterodamu létala. Otázkou podle Kratochvíla je, zda budou součástí výběrového řízení časové sloty, v nichž by se létalo, nebo si je vyjedná až vítězný dopravce. Podle Kratochvíla je zřejmé, že to nebude snadné, protože letiště Schiphol je extrémně vytížené.

Po spoustě let, kdy se z Brna létalo prakticky jen do Londýna, se Brnu, kraji a letišti podařilo vyjednat další pravidelné linky. V letním letovém řádu se bude z Brna opět létat do Bergama, začne se létat do Málagy a také do Říma.

Tagy brno BRQ-AMS Letiště Brno
86 komentářů