Brněnský dopravní podnik zvyšuje pokutu za jízdu bez platného dokladu na 1000 Kč
Kontrola jízdních dokladů v Brně. Foto: DPMB
Zvýšení pokut má podle DPMB preventivní charakter.
Zvýšení pokut má podle DPMB preventivní charakter.
Kvalita služeb DPmB zejména na lince č.8 směr Bohunice je tak tristní že za to ježdění jako dobytek namackany jako sardinka opravdu odmítám platit a to bez výčitek svědomí.Přestal jsem již kupovat šalinkartu.Reklamni letáky DPmB ve vozidlech lakajici na úžasnou jízdu MHD působí vždy opravdu v daném kontextu usmevně.
Gratuluji, kam mam poslat bludistaka?
Pokud nejste se službou spokojen, tak je fér ji nevyužívat a sednout třeba na kolo. Takto si vezete prdel zadarmo a platí vám to jiní.
Máte pravdu.Ale vzhledem k tomu že jsem již do brněnské MHD nasypal desítky tisíc a kvalita prepravy konkretne na lince kterou využívám jde dolu,beru jízdu na černo jako jistý druh kompenzace za vynaložené prostředky.
Můžete chodit pěšky. Za to Vám pokutu nikdo nedá.
Tohle není prevence, to je represe.
Dokud bude levnější platit pokutu než jízdné tak to není ani prevence, natož represe.
Dokud nebudou třeba z Červeného písku jezdit revizoři na každým spoji, tak to moc nemá smysl..
To je tam těch černých pasažérů tolik?
doslova
Jedinej s platnou jízdenkou bejvá řidič..
Stejná pokuta poprvé i po desáté je špatně. Nacionále černého pasažéra firma má, takže technicky možné to je. Poprvé, kdy může jít jen o to, že pasažér si při přestupu zapomněl pípnout v druhém voze, by mohlo být 500,- a pak by to mohlo růst. A pokud by někdo nezaplatil desátou pokutu, tak žaloba, soudní zákaz vstupu do vozu MHD v Brně. Když to poruší, trestný čin maření soudního rozhodnutí a může jít sedět. Do dvou let by se vozy mhd (i město) vyčistily od vagabundů.
další absolvent PrF VSŽ?
Vraťme se nohama zpět na zem, v takto idealizovaném světě nežijeme.
Vaše naivita je až rozkošná.
Tohle nemá s prevencí nic společného.
ne? a na to jste prisel jak?
Drakonické tresty nefungují, stejně jako drakonické pokuty. Akorát dostanete víc lidí do exekucí a víc lidí mimo systém a společnost. Každému se čas od času stane, že mu propadne lístek či lítačka, ale pokud vás to finančně zruinuje, tak to je špatně a věřte, že v tomto státě je spousta lidí, kteří si takto vysokou pokutu nemohou dovolit.
že prej na silnicích fungují, tak proč ne tady
Hmm…a ČR je prej tak bezpečná kvůli tomu, že jsou tady u nás dlouhý sazby…
Nefungují ani na silnicích, co funguje nejlépe je takový „design“ silnic aby byla vyšší rychlost nepříjemná ne-li nemožná či úsekové měření.
Takový návrh silnice deb*la nezpomalí, pouze zvýší šanci, že přitom zmasakruje někoho jedoucího podle předpisů.
Pokud by mu ale po každé rychlé jízdě přistálo několik složenek, mohl by si to rozmyslet.
Když je hrozba spíše hypotetická (třeba 1 složenka za měsíc), tak ji bude ignorovat…
Takže to všechny vyspělé země dělají špatně?
700 tisíc lidí v tomhle státě je kvuli exekucím mimo systém takže pokuty platit nemusí
A kolik z nich je v těch exekucích právě kvůli dopravním podnikům? A kolik z nich tam ani není vlastní vinou, ale vinou rodičů? A je skutečně morální vymáhat milionové dluhy z několika nezaplacených jízdenek. Kolik z těch dluhů vzniklo tak, že si revizoři jízdu na černo vymysleli, protože věděli, že ten bezdomovec si ani nevšimne jestli má jednu nebo 20 jízd načerno?
Myslím, že akcí typu milostivé léto bylo již dost… Za služby se platí, na to si musí zvyknout každý.
Jooo DPMB… Pamatuju si na ty nekonečně dlouhé absurdní fronty na Novobranské před začátkem semestru, absolutně odpornou byrokracii, kdy bylo kvůli šalinkartě potřeba vyplnit dlouhý formulář, dodat potvrzení o studiu, ISIC, DPMB si aktivní statut studenta dokonce sám lustroval u jednotlivých VŠ. Prostě totální buzerace… Už před pár lety jedno z nejdražších jízdných v zemi (dokonce se o tom psalo i tady na portálu). Naproti tomu jsem během studií v Brně pobýval necelý měsíc v Praze, kde mi na DP po předložení (jediného!) platného oranžového studentského průkazu bez problémů vydali měsíční kupón, který byl ještě o dobrou stovku levnější než… Číst vice »
Řekl bych, že podobný nářek by se dal vyplodit nad kdejakým DP a brněnská cena mi přijde docela nízká.
Co mě ale štve, je nutnost ISIC pro studenty…
Co si pamatuji, tak v Plzni podobná šikana. Ale je to 20 let zpátky. Po krádeži OP mi ženská na přepážce PMDP protiprávně odmítla uznat cestovní pas, že prý z něho není poznat, kde bydlím. Na otázku, k čemu tuto informaci potřebuje, už neuměla odpovědět. Celá budova byla jak z nějakého amerického kriminálního filmu, otřesné prostředí, člověk si při vstupu do prostor PMDP připadal jak když nastupuje do věznice.
To tedy. V Plzni se dá koupit předplatné na Plzeňskou kartu nahranou a aktivovanou na studentské JIS kartě…
Jedině dobře. V Brně byl skoro každý student, ačkoliv k tomu již neměl nárok… Proč by měl běžný řádně platící občan dotovat nějaké rádoby „studenty“.
Zrovna nákup šalinkarty je oproti jiným městům dnes v pohodě. Nepotřebuji žádnou extra kartičku, jenom se zaregistruju, a i tu byrokracii vyřídí online.
„…jelikož jsem měl přelepku na ISIC platnou jen do konce kalendářního roku. Fakt, že zakoupený měsíční kupón by končil ještě ve starém roce (tedy po dobu platnosti přelepky), nebylo možné na přepážce vysvětlit.“
Tedy přelepka, která mohla být rok stará a byla zcela jistě vydaná v předchozím akademckém roce a tudíž neměla žádnou vypovídající hodnotu o tom, jestli jste byl stále student či ne.
Jízdenky nejsou drahé. Je jen na Vás vybrat si, která Vám vyhovuje.
Dost jsem se najezdil MHD v různých městech. Ten systém kontroly je všude stejně stupidní a odpuzující. Jako cestujícího mě uráží, že jízdní doklady kontroluje nějaký hejhula bez uniformy. Je mi jedno, zda je to strategie nebo ne, to není můj problém. Já očekávám nějakou ÚROVEŇ, na kterou jsem zvyklý z jiných dopravních prostředků. Další absurdní věc je, že systém vůbec nerozlišuje mezi notorickými neplatiči a těmi, kteří do systému nasypali už desítky tisíc a prostě jednou z nějakého malicherného důvodu neměli platný doklad. Najednou je slušný člověk hozen do jednoho pytle s nějakými vágusy a má si připadat jako… Číst vice »
Kdyby měli revizoři uniformu, tak by bylo víc než snadné je odhalit už při nastupování a utéct.
A co je špatné na tom, že vágus bez jízdenky nepojede?
Přesně, to je snad primární účel kontroly jízdenek, ne? Aby člověk bez ní vůbec nejel, ne aby jel a pak zaplatil pokutu. Nebo že by ne? To samé je označená policejní hlídka vs. “skrytý dohled”. První případ eliminuje porušování pravidel už předem, zatímco to druhé je naprosto k ničemu, protože působí až ex post. Pochopitelně kromě toho výběru, o který zjevně jde především. Tvrzení, že se pak budou lidi bát, odkud hlídka/revizor vystartuje a tak si dají pozor už předem, je k smíchu.
Aby člověk bez ní vůbec nejel?
Tak pojede další no
Nemohli by si třeba po nastoupením nandat čepici pro průvodčí?
Myslím, že jsou se svou typickou taštičkou zhruba o rozměrech papíru A5 velmi snadno odhalitelní i bez uniformy 😁
No…kabelku nosí všechny ženy co znám, a i někteří muži nosí různá zavazadla podobného formátu…takže je to pro kočku…
V Brně možná. Ale v Praze i v Plzni jsou revizoři, zvlášť v normálních tramvajích, dostatečně rychlí k tomu, aby zkontrolovali celý vůz mezi zastávkami.
Ale bylo by možné je odhalit na zastávce…
V metru mají stejnokroj, občas i na povrchu. A funguje to.
Jestli potřebuješ být buzerován uniformou, dej se k armádě.
Nebo k řidičům…každou chvíli někde hlásí, že jich je nedostatek…
A buzerovat ho bude kdo?
Očividně máte ve všem jasno, tedy dovolte mi dotaz, jak jako revizor poznám, že černý pasažér, kterému právě uděluji pokutu a on se ohání ústrojovou kázní a žádá ukázat pomalu i můj rodný list, protože ví vše nejlíp a musí prudit kvůli každé blbosti, „nasypal do systému už desítky tisíc“? Když si například kupujete jednorázové jízdní doklady, elektronicky se evidujete do systému, abych si to mohl zkontrolovat?
To se máš teda čím chlubit 😳
Přesně tak. A opálení se nekontrolují vůbec. Ku**a PROČ? Jasně, jim není co sebrat.
A platícího člověka oflastrují za 3 minuty přetaženou dobu platnosti jízdenky. To už je mně milejší jet v dešťu na kole.
Jedete ty 3 minuty bez platného jízdního dokladu? Jedete. A tedy zcela v souladu s přepravním řádem dostanete pokutu. Nevím, co je na tom k nepochopení. A jen tak mimochodem – za svou revizorskou i řidičskou praxi jsem zkontroloval i určité množství, jak vy říkáte, opálených – a představte si, že měli platný jízdní doklad. Teda až na jednu skupinku na Staré Osadě jedoucí linkou 64 na Červený písek, o této trase zde už psal kolega PvvS, ti neměli žádný platný doklad a tak nikam nejeli, chvilku to teda při výměně názorů vypadalo, že ani já nikam nepojedu, možná tak… Číst vice »
Proč? Protože to stejně vymáhat nebudou z někoho, kdo má deset jiných exekucí. A vy se vyplatíte, revizor je skladbou osobního ohodnocení přímo motivován, aby si nevybíral zbytečné případy.
No právě, měl by být motivován za jakéhokoli černého pasažéra. Pak by si museli nadřízení ohlídat ty peníze za pokuty.
To je v pořádku. Je na revizorovi, koho zkontroluje. Nemusí probírat všechny.
Když máš platnou jízdenku, tak Tě nemusí oblečení revizora přece vůbec zajímat.
Jízda jednu zastávku na černo za 1500,-, ale třeba zaparkování na chodníku buď domluvou nebo za 300 s tím, že když to pošlete do správního řízení, tak šance, že to budou dál řešit je něco jako 15%.
Mimochodem tímto se z Brna stává místo, kde jsou pokuty vůči jízdnému vyšší než ve Švýcarsku, které je pokutami pověstné. Příklad z Lausanne (2.4CHF zlevněný / 3.7CHF plný lístek a pokuta 100CHF). Rozdíl je jen v tom, že tam se vybírá i za špatné parkování 40 – 100CHF podle délky přestupku a každé místo je kontrolováno několikrát denně.
Nerozumím tomu, jak je pokuta v Brně je vyšší než v Lausanne. Brno = 1000/1500 Kč, Lausanne = 100 CHF, při aktuálním kursu cca 2400 Kč. Jsou k tomu nějaké doplatky nebo slevy?
Poměr k ceně jízdného.
Jízdenka v Brně 12Kč / 25Kč a pokuta 1500 pokud jste třeba dítě a nemůžete zaplatit na místě, tedy až 125x násobek ceny jízdenky. V Lausanne je to 2.4 / 3.7 a pokuta 100CHF (při prvním provinění), tedy až 42 násobek ceny jízdenky.
Zkuste se třeba podívat na cenu jízdného a pak také na průměrnou mzdu.