Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Zprávy

Brněnský dopravní podnik zahájil modernizaci vozovny Pisárky, vyjde na 400 milionů

Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons
Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons

Dopravní podnik města Brna dnes oficiálně zahájil modernizaci tramvajové vozovny v Pisárkách, která je nejstarší vozovnou městského dopravce. V areálu vznikne nová údržbová hala a myčka, vozovna bude zároveň osazena moderní technologií na kontrolu výzbroje tramvají, kol či soukolí.

Prostor mezi stávající a novou halou bude zastřešen, čímž se vytvoří krytá parkovací místa pro tramvaje. Dopravní podnik si od toho slibuje nižší poruchovost, kterou při stání venku způsobuje především vlhkost a mráz. Celkové náklady na modernizace vozovny se vyšplhají na více než 390 milionů korun.

Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vozovna Pisárky, Brno.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„Díky modernizaci a zlepšení denní péče o tramvaje s použitím moderních technologií dojde ke zrychlení odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a současně k vylepšení pracovních podmínek pro naše dělníky a techniky. Práce by měly skončit do dvou let,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Jde přitom už o druhou etapu modernizaci vozovny. První etapu zahájil dopravní podnik v roce 2015, kdy o 560 metrů rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. Investice vyšla tehdy na osm milionů. Do budoucna je v plánu i třetí etapa prací, která bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu výstaviště a novou vratnou smyčku.

Pisárecká vozovna v současném umístění vznikla v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu „koňky“. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj. Od roku 1900 zde našly místo elektrické tramvaje, aktuálně ve vozovně nocuje více než 170 tramvají.

Brno má dvě tramvajové vozovny, vedle Pisárek ještě Medlánky.

Newsletter

Partneři


Výběr editora