Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Zprávy

Brněnský dopravní podnik zahájil modernizaci vozovny Pisárky, vyjde na 400 milionů

Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons
Vozovna Pisárky v Brně. Foto Harold/Wikimedia Commons

Dopravní podnik města Brna dnes oficiálně zahájil modernizaci tramvajové vozovny v Pisárkách, která je nejstarší vozovnou městského dopravce. V areálu vznikne nová údržbová hala a myčka, vozovna bude zároveň osazena moderní technologií na kontrolu výzbroje tramvají, kol či soukolí.

Prostor mezi stávající a novou halou bude zastřešen, čímž se vytvoří krytá parkovací místa pro tramvaje. Dopravní podnik si od toho slibuje nižší poruchovost, kterou při stání venku způsobuje především vlhkost a mráz. Celkové náklady na modernizace vozovny se vyšplhají na více než 390 milionů korun.

Vozovna Pisárky, Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vozovna Pisárky, Brno.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

„Díky modernizaci a zlepšení denní péče o tramvaje s použitím moderních technologií dojde ke zrychlení odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a současně k vylepšení pracovních podmínek pro naše dělníky a techniky. Práce by měly skončit do dvou let,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Jde přitom už o druhou etapu modernizaci vozovny. První etapu zahájil dopravní podnik v roce 2015, kdy o 560 metrů rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. Investice vyšla tehdy na osm milionů. Do budoucna je v plánu i třetí etapa prací, která bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu výstaviště a novou vratnou smyčku.

Pisárecká vozovna v současném umístění vznikla v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu „koňky“. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj. Od roku 1900 zde našly místo elektrické tramvaje, aktuálně ve vozovně nocuje více než 170 tramvají.

Brno má dvě tramvajové vozovny, vedle Pisárek ještě Medlánky.