cargo

Brněnský dopravní podnik využil horka, poprvé čistí sedačky mokrou cestou

Čištění sedaček brněnských tramvají. Autor: DPMBČištění sedaček brněnských tramvají. Autor: DPMB

V brněnských tramvajích by mělo být v těchto dnech o poznání voňavěji. Dopravní podnik totiž finišuje s velkou čistící akcí,

V brněnských tramvajích by mělo být v těchto dnech o poznání voňavěji. Dopravní podnik totiž finišuje s velkou čistící akcí, která má vrátit původní lesk polstrovaným sedačkám. Podnik přitom poprvé využívá takzvané strojové tepování s využitím vody. Pro tuto metodu je právě ideální počasí, neboť sedačky musejí po zásahu vyschnout.

„Tento způsob čištění nebyl doposud prováděn. Snažíme se zlepšit kvalitu cestování pro naše zákazníky, ale i pro řidiče. U všech vozů samozřejmě čistíme i jejich sedadla. Do budoucna máme v plánu pokračovat i u autobusové a trolejbusové trakce a tepování dle potřeby opakovat,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Tramvaje v Brně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V Brně má polstrovaná celá sedadla více než 220 tramvají, další mají látkový alespoň sedák. Strojové tepování vyjde podnik na 400 tisíc korun, je přitom mnohem účinnější než dosud používaná suchá metoda za pomoci pěny. Tu prováděl podnik jednotlivě v rámci běžného úklidu tramvají, pokud bylo sedadlo výrazně znečistěno. Strojová mokrá očista jedné tramvaje trvá dvě hodiny. Opakovat by se měla zhruba jednou ročně.

Povrchy sedadel v MHD podléhají módním vlnám. Právě polstrování má řadu kritiků kvůli složitější údržbě.

[yop_poll id=“3″]

Tagy brno hygiena očista sedačky tramvaje
8 komentářů