Doprava ve městě Tramvaje Zprávy

Brněnský dopravní podnik využil horka, poprvé čistí sedačky mokrou cestou

Čištění sedaček brněnských tramvají. Autor: DPMB
Čištění sedaček brněnských tramvají. Autor: DPMB

V brněnských tramvajích by mělo být v těchto dnech o poznání voňavěji. Dopravní podnik totiž finišuje s velkou čistící akcí, která má vrátit původní lesk polstrovaným sedačkám. Podnik přitom poprvé využívá takzvané strojové tepování s využitím vody. Pro tuto metodu je právě ideální počasí, neboť sedačky musejí po zásahu vyschnout.

„Tento způsob čištění nebyl doposud prováděn. Snažíme se zlepšit kvalitu cestování pro naše zákazníky, ale i pro řidiče. U všech vozů samozřejmě čistíme i jejich sedadla. Do budoucna máme v plánu pokračovat i u autobusové a trolejbusové trakce a tepování dle potřeby opakovat,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tramvaje v Brně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V Brně má polstrovaná celá sedadla více než 220 tramvají, další mají látkový alespoň sedák. Strojové tepování vyjde podnik na 400 tisíc korun, je přitom mnohem účinnější než dosud používaná suchá metoda za pomoci pěny. Tu prováděl podnik jednotlivě v rámci běžného úklidu tramvají, pokud bylo sedadlo výrazně znečistěno. Strojová mokrá očista jedné tramvaje trvá dvě hodiny. Opakovat by se měla zhruba jednou ročně.

Povrchy sedadel v MHD podléhají módním vlnám. Právě polstrování má řadu kritiků kvůli složitější údržbě.

Jaký povrch sedaček v MHD upřednostňujete?

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Bral bych plast nebo dřevo. Preferoval bych plast pokud by byl takové kvality, že by to hned lidi neulomili.

    Polstr bych nebral vůbec. Někteří lidi v sobě očividně neumí udržet tělesné tekutiny a pak tam jsou všude skvrny nebo mokré sedadlo. To by se s ostatními materiály nestalo.

    • Klidně i třeba plast nebo dřevo, ale nesmí to být kluzký materiál a sedačky musejí být skloněny mírně dozadu, aby z nich sedící při každém (i nikoli prudkém) zabrzdění nesjížděl dopředu (z „hadru“ nesjede nikdo).

  • Anketní otázka mě přirozeně přivedla k otázce, jak se dá do jedné možnosti shrnout možné polstrování různými materiály. Jsem samozřejmě pro polstrování koženkou, nic lepšího dosud nebylo vynalezeno.

    • myslíte jaké měly rtáci nebo šl. Nějaký používám jako koleník. A ještě ty karosácký 700 sté ipur pěny, jak se oloupala na ty ostrý železný hrany. Podle mně nejhezčí sedačky měly RTO lux, ty vysoký červená koženka s látkou.

  • volil jsem dřevo, myslím, že na krátky tratě je to dobrý, To tepování se dělá na dvakrát, nejdříve šamponem s vysáváním a potom jen to vysávání.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora