Dopravní podnik města Brna se rozhodl pro velkou rekonstrukci parníku Dallas z roku 1955. Loď, která až do roku 1992 nesla jméno Moskva, je mimo provoz už sedm let. Podnik nyní na její opravu vypsal tendr, předpokládaná hodnota činí 15 milionů korun. Práce by měly proběhnout během příštího roku, do provozu na Brněnské přehradě by se loď měla vrátit v roce 2020. Nyní je umístěna v loděnici v Bystrci.
„V zásadě to bude komplex činností, které by měly původní loď z 50. let vyrovnat se stávajícími parametry pro plavidla, ale při zachování statusu kulturní technické památky,“ přiblížil opravu provozní ředitel DPMB Jan Seitl. Podle něj dojde například k výměně dřevěné paluby za ocelovou plynotěsnou, opravě vodotěsných přepážek, dnové a boční obšívky, žebrování, elektroinstalace nebo požárně-bezpečnostního systému.
„Brněnská přehrada má obrovský rozvojový potenciál a v předcházejících letech jsme zaznamenali nárůst poptávky po službách lodní dopravy. Navíc v roce 2020 v koordinaci s městem Brnem předpokládáme další aktivity na přehradě,“ doplnil Seitl. Brněnský dopravní podnik má flotilu šesti lodí (včetně Dallasu). V roce 2017 přepravily 245 tisíc lidí. Díky znovuzařazení Dallasu do provozu má v sezoně vzrůst počet spojů, plavidlo má zároveň sloužit jako připomínka dopravní historie, podobně jako si podnik připomíná minulost historickými tramvajemi, trolejbusy a autobusy.
Kristova noho, oni ho ještě nesešrotovali? …No jó, ale když opravíte starej Dallas, tak budou Dallasy dva. A kterýmu to jméno zůstane? To jsou ty palčivé existenční otázky 21. století. Podle mě by mělo zůstat tomuhle starýmu, z úcty ke stáří 😀
Lodě teda obvykle nejezdí, ale plaví se nebo plují.
Parník? Od dětských let žiji v domnění, že parník má komín. (Také pohon parním strojem, ale nechci sem vnášet nežádaného a nezvaného ducha pojmové přesnosti.) 🙂
Když existovala na Slovensku parná elektřička, proč by nemohl v Brně existovat elektrický parník. 🙂
To neznám. Co a kde to bylo?
Parná električka = parní tramvaj. Jezdilo to v Košicích.
Díky.