Bratislava vyřadí trolejbusy Škoda 15Tr, ve městě jezdily 33 let
Vozidla uvolní místo novým parciálním trolejbusům.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) se rozloučí s kloubovými trolejbusy Škoda 15Tr(M). Ve slovenském hlavním městě dojezdí vozidla po dlouhých 33 letech. S příchodem nových parciálních trolejbusů uvolní místo v depech nové generaci.
Rozlučková akce je naplánovaná na neděli 5. listopadu. Dopravce vypraví pro milovníky legendárních Škodovek mimořádnou bezplatnou linku 212, na které v roce 1990 vozidla svou kariéru v ulicích Bratislavy začínala.
„Na konečné zastávce Červený most bude mít stánek i oblíbený Šoto-shop obohacený o limitovanou edici zboží s trolejbusy 15Tr(M). Pro naše nejmenší fanoušky jsme přichystali symbolické jízdenky, prohlídku kabiny řidiče a chybět nebude ani soutěž s večerním překvapením,“ láká DPB na rozlučku s trolejbusy.
Po vyřazení vozidel Škoda 15Tr(M) bude už celá trolejbusová flotila DPB výhradně nízkopodlažní.
Československý kloubový trolejbus Škoda 15Tr zkonstruovali v roce 1983 v dílnách Škody Ostrov. Jednalo se prototyp, sériová výroba se rozjela až v roce 1988. První kloubové trolejbusy 15Tr s délkou téměř 18 metrů a celkovou kapacitou 150 cestujících, z toho 44 sedících, byly do Bratislavy dodány v roce 1990. Do roku 2002 bylo dodáno postupně 38 vozů 15Tr, 22 z nich v modernizované verzi označované jako 15 TrM. Ta byla vyráběna od roku 1995.
Výrazně byl provoz trolejbusů 15 Tr(M) v Bratislavě utlumen již s příchodem nových klimatizovaných a nízkopodlažních vozidel mezi lety 2013 a 2015. Vypravovány pak byly především v noci. Podrobnosti o historii trolejbusů Škoda 15Tr(M) popisuje dopravce detailněji na svém webu.