Branka, hroty a plot. Přes koleje přebíhala i třída s učitelkou, SŽ vymyslela v Blansku nové zábrany
Upravený služební přechod v Blansku. Foto: Pavla Komárková / Městský úřad Blansko

Cedulky ani kamery nepomáhaly, lidé porušovali zákaz vstupu.
Nadražakům jde o každou vteřinu a tak nemůžou jít jako cestující? Nebo oni nějak vycítí blížící se vlak?
Po instalaci výtahu by bylo rozumné služební přechod zcela zrušit.
Kdyby jste dokázal zrušit i poruchy výtahu, tak by to šlo…
Údržba a pravidelné kontroly již byly vynalezeny!
A mezi údržbou a kontrolou se porucha stát nemůže? Bohužel stále platí 1. Murphyho zákon.
Při cestách vlakem po Švýcarsku si vždy všímám služebních přechodů. A kupodivu jsem tam nikdy žádný neviděl.
V CH taky nejsou skoro žádné výtahy na nástupiště. Namísto nich je na jednu ze dvou stran (na tu druhou je klasické schodiště) šikmá rampa.
věřím, že normální Švýcar služební přechod nepoužije. Na Hlaváku v Praze je jeden, v Olomouci je jeden, v Běchovicích je jeden , v Brně na dolním nádraží je jeden
Aha, místo přejít 4. kolej 1.5 km obejít.
Jo tohle na železnici přitáhne spoustu cestujících.
A proč by je to jako mělo odradit? Mají v současnosti povinnost použít podchod? Mají. Jo pokud to odradí pár zbytečných debilů, kteří mají jinak šanci skončit rozstříknutí na náraznících a způsobit ostatním několikahodinového zdržení, tak jedině dobře a klidně ať to nainstalují všude.
Která norma zakazuje vystavět na schodišti ližiny pro kočárky a kola? Norma akorát nařizuje pro bezbariérový přístup jiné řešení, ale ližiny nezakazuje.
Napadá mě velký sklon nebo dlouhé schody, ale nejsem odborník a ani to tam neznám.
Tak se zeptám jinak na totéž: proč by měla nějaká norma zakazovat nenormové ližiny, když se to netýká bezbariérovosti? Ty ližiny jsou benefit pouze pro kočárkáře. A šikovnější kolaře.
Já jen, že v civilizovaným světě se tohle řeší plotem mezi traťovými kolejemi, ne maximálním zošklivením prostoru pro cestující.
Jenže oni chtějí, aby ten přechod byl použitelný, vždyť je služební a kompromisně ho mohou po domluvě s výpravčím využít i ostatní. To s plotem mezi kolejemi asi nevyřešíte.
Plot skrz služební přechod?
V civilizovanem svete to resi funkcnim pristupem i pro lidi s vozikem, kocarkem a kolem. Coz schodiste zrovna neni. A pro jistotu bez lizin, aby to nebylo aspon pro lidi s kolem trosku jednodussi.
Přesně. S odpovědí, že ližiny nevybudují, jsem se setkal na trati 171 už v minulosti. Takže dokud nedojde na výtahy a eskalátory, podle výkladu SŽ se nesmí postavit ani pitomé ližiny = kočárkáři buď budete kočár nosit, nebo podchodem vůbec nechoďte. A vlakem tedy nejezděte.
Naopak, takhle to řeší v necivilizovaných světech, v těch civilizovaných cestující přes takovéto služební přechody nechodí.
A pro plot mezi kolejema potřbujete ještě větší osovku než tam je, protože se občas počítá s pohybem personálu podle vlaku.
To je zase alibizmu. Lyžiny na kola jsou běžně snad v každé evropské zemi, určitě i na nadraží v Českých Budějovicích.
Ale norma to neumožňuje 🙂
Umožňuje to i nově vystavět. Jen to není bezbariérový přístup ani trochu. Kdo tyhle výmluvy vymýšlí?
Dobrá Správa.
Jiří Crha je souběžně i náměstkem hejtmana JMK.
Nicméně zpět k tématu – že ty výtahy neudělala „Dobrá správa“ před 3 lety souběžně s roční výlukou směr Brno. Oběma směry se toho v Blansku kopalo dost a dost. vč. peronizace Adamova a zřízení výtahu v něm.
Učitelka takto riskuje i s celou třídou? To je na okamžité propuštění, minimálně.
Naopak, zavřít do blázince a nepouštět.
Z Řeporyj je precedens, stačí říct „nádražák mi ukazoval“ a nejde prokázat že je to nepravdivá výpověď.