Branka, hroty a plot. Přes koleje přebíhala i třída s učitelkou, SŽ vymyslela v Blansku nové zábrany

Upravený služební přechod v Blansku. Foto: Pavla Komárková / Městský úřad BlanskoUpravený služební přechod v Blansku. Foto: Pavla Komárková / Městský úřad Blansko

Cedulky ani kamery nepomáhaly, lidé porušovali zákaz vstupu.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapch

Na česko je to pořád málo.
Z vlasní zkušenosti strojvedoucího: Tohle lidi vpoho přelezou. Mám pocit že nic jiného než žiletkový drát a plot dlouhý tak, aby člověk musel ujít alespoň 150m tam a 150m zpět, tomu nezabrání

Jan Sova

Za sucha po služebním přechodu to umí každej. Ale jak se zhorší povětrnostní podmínky…. Kolegyně takto kdysi na služebáku hodila těžkýho matrixe…. dodnes se tomu smějem…. Ale už tamtudy potom odmítala chodit, takže efekt ten pád měl…

Lukáš Kníže

Ještě ostnatý drát pod proudem a příkop s krokodýly, prosím!

Pavel

Milý pane, jako strojvedoucí vám mohu říct, že to v Blansku je jedno z nejhoších míst…zvláště od Brna…vyjedeš z oblouku a na kolejích lidi…párkrát se mi stalo, že jsem dva dny nejedl, jak jsem měl stažený žaludek..

Tomáš Řehák

Hlavně tedy v Blansku policie toleruje polehávání osob v kolejišti u lomu,a určitě docela dost z nich použily přechod ve stanici nebo rovnou z parkoviště pres koleje.

couler

Ticho, nebo začnou vyhánět v létě i ty holky, co se tam krásně prsí. 🙂

Honza

Příklad BEZBARIÉROVÉ RAMPY. Ono to jde i bez výtahu. Zvlášt po několikaleté rekonstrukci.
Brno-Řečkovice, Šakvice, Adamov-zastávka.
Jenomže tam to asi někdo vedl, koho napadlo myslet předem.

Honza

Před dvěma lety se dělal obrovská rekonstrukce, zablokováno na několik let – a onji vyrobý nádraží, které není BEZBARIÉROVÉ?
Co se týče výtahu, v naší zemi dementní SŽ udělá malý výtah, kam se nevejde málem ani vozík, o kole ani nemluvě.
Proč nevyrobí podchod s plošinou místo schodů? Třeba viz Šakvice.

Martin B

Dementní je napsat ve slově vyrobí ypsilon. Navíc v Blansku se žádná rekonstrukce nedělala a výluka na Brno rozhodně nebyla několik let.

Sova

Protipěchotní zátarasy na konci nástupiště povedou u té problematické skupiny cestujících akorát k tomu, že to v rámci zkracování střihnou rovnou do kolejiště. Čili v něm budou ve výsledku déle a situace bude ještě nebezpečnější, než kdyby šli „klasicky“ po přechodu. Pravda, učitelku s dětmi to asi zastaví, ale tu by měl zastavit především odpovědný orgán, aby nemohla dál ohrožovat bezpečnost svěřenců.

Navíc tyhle černé hroty působí ve veřejném prostoru fakt odpudivě, člověk si připadá jak někde v lágru, už chybí jenom špačkárny s odstřelovači.

petr

Jooo,to je fenomén,zákazy jsou od toho,aby se porušovaly.Ale jen kdyby se něco stalo!to by zas bylo najednou diveniho!!!

David

V Rakousku či Švýcarsku jsem si úplně nevšiml, že tam pobíhají nádražáci po kolejích, aby nahnali cenné vteřiny… chodi normálně s cestujícími. Těch par vlaků denně se dá.

petr

Ono tohle je problém fungování veškerých zákazů v naší kultuře. Máme přezákazováno, tak to bereme spíš jako doporučení (ono ani nejde současně všechny zákazy dodržet, tak si musíme často vybírat, které porušíme; však taky nejefektivnější stávka je důsledné dodržování pravidel, to už v tu minulosti několikrát bylo). V tom jsme na tom dost podobně s Francií, Španělskem nebo Itálií. Ale všechno musíme mít přesně zregulované jako v Německu. Co jsem viděl v Itálii, tam mají pro jistotu na zastávkách mezi kolejema plot, takže i pokud by tam chtěl nádražák, tak nemůže. Ale předtím tam byl podchod víceméně jen formální, nikdo… Číst vice »

Honza

Protože v Rakousku mají jak na velkiých, tak malých nádraží výtah, kam se vejdou i dvě kola (a půlka třídy).
U nás SŽ postaví nové nádraží (několik let rekonstrukce) , ktyeré NENÍ BEZBARIÉROVÉ.
Tím nemyslím maličký výtah pro 4 osoby, kam se nevejde ani ten vozík. VÝTAH v Rakousku znamená takový, kam se vedou dvě kola s naplněnými brašnami.

Martin B

Poslední rekonstrukce žst. Blansko se dělala v devadesátých letech, tudíž ho nedělalo SŽ. Doporučuji nejdříve např. wikipedii.

Practicus

jo, kolega tam na tom přechodu před pár lety s plechosyslem rozehnal mateřskou školku

David V.

jako zjistit, že tam učitelka ohrožuje život mého svěřené dítěte, tak na ni podám trestní oznámení a dostala by přes držku..

Leinad

Do držky by měl dostat ten, kdo vymyslel, že stejné porušení zákazu je jednou bezpečné a jednou ne (Řeporyje a další případy kdy lidi nesmí nastoupit do vlaku, který čeká na odjezd, protože by je ten vlak srazil)

M.Z.

Kolem roku 2010 tam bylo v parném létě u vody tolik ručníků, že horní řada sahala až k pražcům a běžně se chodilo po krajní koleji…

Řešení ala “hurá Žižkov” musí být pravidlo, nikoli výjimka co se stává nanejvýš jednou za 100 let.

Nyní podchody na Smíchově, podchody v Hradci Králové do ZVU, podchody v Jihlavě město “ke Kauflandu” nebo z ostrovního nástupiště ve Wolfsburgu do podchodu do fabriky pod Landwehrskanal… Všude pro “pár metrů díry” našlapou lidé kilometry navíc. Byrokratická šikana…

tarten

Ten Smíchov si už škrtněte.

Frantisek X

Odkdy? A co teprve cesta do Radlické – koleje, staveniště, městská dálnice… A lávka ještě dlouho nebude. Ještě, že už lze stanici metra v Radlicích užívat obousměrně, když už nelze do tramvaje nastoupit u Ženských domovů. 🙂 Ale jo, někdy jede i nějaký ten bus. Zato mezi nástupišti schody nahoru, dolů, nahoru fungovaly ještě tento víkend. Lepší, než zřizovat Ministerstvo sportu (k trvalé invaliditě 🙂 ).

Jan Novotný

Zainvestujte podchod a máte podchod. My ho dokážeme v “každé díře”.

David

Nadražakům jde o každou vteřinu a tak nemůžou jít jako cestující? Nebo oni nějak vycítí blížící se vlak?

Karel

Ano, jde. Zaměstnanci ve službě mají mnoho povinností, jejichž plnění je vázáno časem. Posádky dopravních letadel také nechodí na svá pracoviště společně s cestujícími.

Projektak

Tady vás musím vyvest z omylu, prochází terminálem stejně jako vy, běžní cestující. Nemusí čekat fronty, to ano, cesta je ale naprosto stejná

Y.K.

Jak říká nadřečník, to není tak úplně pravda. Chodí víceméně tou samou cestou, jen mohou na palubu dříve. Pilot co dělá předletovou obchůzku letadla si před tím přes uniformu vezme reflexní vestu, takže „jen tak chození po ploše“ tam rozhodně není.

Jméno

To víte, když si zkrátí cestu přes koleje, tak ještě stihnou cigáro.

SYN

No zase, tam co je napsáno „nepřibližujte se k nasávacímu otvoru turbíny“ tam nechodí ani posádky letadel… zde je údajně velmi nebezpečné prostředí mezi kolejema tak bych čekal spíš ten druhý případ, jinak to trochu podrývá tu „nebezpečnost“…

SYN

Jo no, o nich se předpokládá že jsou fyzicky zdatnější, poučenější a taky je jich míň než „ti ostatní“… ale je fakt že „díky“ nim si kdekdo řekne „to co průměrný nádražák to zvládnu taky“…

petr

Já jsem třeba taky zaměstnanec,ale radši chodím podchodem,za to mi to fakt nestoji

SYN

Navíc jdete dobrým příkladem…

Pezos

Ono je taky rozdíl mezi výpravčím a třeba vlakvedoucím, který jde přes koleje jen proto, že je líný jít podchodem.

Leinad

I vlakoš může jít do soupravy odstavené na koleji bez nástupiště 😀
Ale i tak měl by jít podchodem na nejbližší nástupiště a až pak přechod

petr

Mě třeba ne,volím radši bezpečnost!!

JanO

Nádražáci můžou kouknout na monitor, kde ten vlak je. Samozřejmě by neměli jen tak přecházet „ti z ulice“-

Tomáš Řehák

Tak tady je to jednoduché buďto máte vstup do kolejiště,nebo nemáte.

rogo01

Po instalaci výtahu by bylo rozumné služební přechod zcela zrušit.

Zbyněk

Kdyby jste dokázal zrušit i poruchy výtahu, tak by to šlo…

David

Údržba a pravidelné kontroly již byly vynalezeny!

j.k.l.

A mezi údržbou a kontrolou se porucha stát nemůže? Bohužel stále platí 1. Murphyho zákon.

SYN

Takto, pokud by se služební přechod otvíral pouze v případě poruchy výtahu tak by to podle mě bylo OK!

j.k.l.

To nejsme ve při. Reakce byla na neexistenci poruch, která se samozřejmě stane, podle zmíněného zákona, v sobotu odpoledne a odstraněna je v pondělí po obědě. V tom lepším případě. Bohužel osobní zkušenost.

JirkaJJ

Nikdy jsem tam nebyl, ale snad pro takové případy tam jsou schody + rampa pro vozíčkáře/kočárky/kola…

ace

právěže rampa tam není

Pkiii

Na trati 221 byly služební přechody rozebrány, ve Strančicích neustálé poruchy výtahů vyřešeny tak, že ve stanici je stále přítomna ostraha (na níž je u výtahů navíc tel. číslo), která má v případě poruchy pomáhat.
No, pomáhá, ale vidět jak na místě zrušeného přechodu sekuriťák v černým bez čehokoliv výstražného na sobě pomáhá přes koleje mamině přenést kočárek a rozhodně bez domluvy s dispečerem – z toho mi zatrne.

Jiří Koukal

1) Než drahé výtahy náročné na provoz by byla lepší táhlá rampa, jako např. v Adamově-zastávce.
2) Když podchod , tak pod celým kolejištěm, tzn. dodělat podchod i na druhou stranu ke Starému Blansku. Pak se může služební přechod vklidu zrušit.

Forbach

Při cestách vlakem po Švýcarsku si vždy všímám služebních přechodů. A kupodivu jsem tam nikdy žádný neviděl.

xyz

V CH taky nejsou skoro žádné výtahy na nástupiště. Namísto nich je na jednu ze dvou stran (na tu druhou je klasické schodiště) šikmá rampa.

frank

věřím, že normální Švýcar služební přechod nepoužije. Na Hlaváku v Praze je jeden, v Olomouci je jeden, v Běchovicích je jeden , v Brně na dolním nádraží je jeden

Michal Němčanský

Ve Švýcarsku je zpravidla dost nepřehlédnutelně vyznačeno kde se nemá přecházet – tato velká cedule – https://mapy.com/s/rebefojefo V Ol. jsou na hl. n. 3 přechody a někde tam je nějaká malinká cedulka s přeškrtnutým panáčkem.

petr

Ona je problém už i podoba té cedulky, která podle zavedených pravidel znamená konec stezky pro chodce, což rozhodně neni zákaz vstupu (Červeně přeškrtlý panáček v modrém čtvercovém poli, oproti zvyklostem byl černý a ne býlý, ale jinak zcela jasně informativní značka, která informuje o konci platnosti nějaké informace, žádný zákaz). Je fakt, že poslední roky už SŽ instaluje opravdové zákazové značky, pořád teda čtvercové s modrým pozadím, ale v něm je červeně ohraničené bílé kolečko s přeškrtlým panáčkem (stačil by i nepřešktlý). Ale předtím to byl konec cesty vyhrazené chodcům, tedy žádný zákaz.

Jura

Aha, místo přejít 4. kolej 1.5 km obejít.

SYN

Kolik že je na IV. koleji obvykle frekvence? Něco jako 1x za 2 hodiny?

MildaIV

Jo tohle na železnici přitáhne spoustu cestujících.

Joe

A proč by je to jako mělo odradit? Mají v současnosti povinnost použít podchod? Mají. Jo pokud to odradí pár zbytečných debilů, kteří mají jinak šanci skončit rozstříknutí na náraznících a způsobit ostatním několikahodinového zdržení, tak jedině dobře a klidně ať to nainstalují všude.

Honza135

Navíc, nic takového jako čekající cestující na perónu fakt vidět nepotřebujete. Tohle mít před očima, tak to způsobí mě, ale i jiným lidem trauma, klidně na celej život.

qěcy

Která norma zakazuje vystavět na schodišti ližiny pro kočárky a kola? Norma akorát nařizuje pro bezbariérový přístup jiné řešení, ale ližiny nezakazuje.

Jan Z.

Napadá mě velký sklon nebo dlouhé schody, ale nejsem odborník a ani to tam neznám.

qěcy

Tak se zeptám jinak na totéž: proč by měla nějaká norma zakazovat nenormové ližiny, když se to netýká bezbariérovosti? Ty ližiny jsou benefit pouze pro kočárkáře. A šikovnější kolaře.

tarten

Pár mamin už takhle své mimino zabilo.

Frantisek X

Zatímco před vlakem na přechodu utekly všechny… Tak to je pak těžké.

RS Zero

Já jen, že v civilizovaným světě se tohle řeší plotem mezi traťovými kolejemi, ne maximálním zošklivením prostoru pro cestující.

Ares

Jenže oni chtějí, aby ten přechod byl použitelný, vždyť je služební a kompromisně ho mohou po domluvě s výpravčím využít i ostatní. To s plotem mezi kolejemi asi nevyřešíte.

Frantisek X

Tam může být branka úplně stejně, jako v plotu/zábradlí při okraji nástupiště. Netřeba dodávat ještě ostnatý drát. Pravda, branka uprostřed znamená delší zdržení v kolejišti, což není žádoucí. Pokud ani to nepomůže, tak pak už leda strážníka.

Roman

Plot skrz služební přechod?

Zbynek

V civilizovanem svete to resi funkcnim pristupem i pro lidi s vozikem, kocarkem a kolem. Coz schodiste zrovna neni. A pro jistotu bez lizin, aby to nebylo aspon pro lidi s kolem trosku jednodussi.

qěcy

Přesně. S odpovědí, že ližiny nevybudují, jsem se setkal na trati 171 už v minulosti. Takže dokud nedojde na výtahy a eskalátory, podle výkladu SŽ se nesmí postavit ani pitomé ližiny = kočárkáři buď budete kočár nosit, nebo podchodem vůbec nechoďte. A vlakem tedy nejezděte.

Alibaba

Naopak, takhle to řeší v necivilizovaných světech, v těch civilizovaných cestující přes takovéto služební přechody nechodí.
A pro plot mezi kolejema potřbujete ještě větší osovku než tam je, protože se občas počítá s pohybem personálu podle vlaku.

Zbyněk

To je zase alibizmu. Lyžiny na kola jsou běžně snad v každé evropské zemi, určitě i na nadraží v Českých Budějovicích.
Ale norma to neumožňuje 🙂

qěcy

Umožňuje to i nově vystavět. Jen to není bezbariérový přístup ani trochu. Kdo tyhle výmluvy vymýšlí?

Zbyněk

Dobrá Správa.

xyz

Jiří Crha je souběžně i náměstkem hejtmana JMK.

Nicméně zpět k tématu – že ty výtahy neudělala „Dobrá správa“ před 3 lety souběžně s roční výlukou směr Brno. Oběma směry se toho v Blansku kopalo dost a dost. vč. peronizace Adamova a zřízení výtahu v něm.

mgr.pavel

Učitelka takto riskuje i s celou třídou? To je na okamžité propuštění, minimálně.

Vojta

Naopak, zavřít do blázince a nepouštět.

Leinad

Z Řeporyj je precedens, stačí říct „nádražák mi ukazoval“ a nejde prokázat že je to nepravdivá výpověď.

Karel

Jde. Pokud někdo používá veřejnou komunikaci, musí znát i pravidla pro její používání. A v nich je napsáno, že povolit vstup na přejezd ve výstraze je možné pouze osobně a ústně. Žádné mávání.

Garyn

Takže „nádražák mi ukazoval a volal poběžte“ ? A dokažte opak 🙂

tarten

Soudce: „A jak vám ukazoval?“
Obžalovaná: „Poklepem třemi prsty na svou hlavu mi signalizoval, že hlavní koleje budou tři minuty volné.“
😀