Brandýs si postavil za dotace parkovací dům za 140 milionů korun, řidiči ho téměř nevyužívají
Podle města je změna parkovacích návyků dlouhodobý proces.
Roční parkovací karta stojí 14 520 korun. Kritici parkovacího domu poukazují i na další důvody, proč je málo využíván. „Byli jsme proti už předtím, než se začalo stavět. Problémem je nejen vysoká cena, ale špatně zvolené místo,“ řekl Chleboun. Z brandýského nádraží přímé vlaky do Prahy nejezdí. „Třeba v nedalekých Čelákovicích, kde parkovací dům staví taky, je to jiné, protože mají do Prahy přímé spojení a trvá půl hodiny,“ doplnil. Vedení města podle něj jen reagovalo na vypsané dotace, bez důsledného vyhodnocení investice.
Místostarosta města Petr Soukup (Naše dvojměstí) uvedl, že město v těchto dnech zkušební provoz parkovacího domu vyhodnocuje. „Změna parkovacích návyků je dlouhodobý proces, což ostatně potvrzují i zkušenosti okolních měst, která provozují domy P+R delší dobu. Vidíme to kupříkladu i na pozvolném zavádění systému zón placeného stání v některých lokalitách našeho města, který jsme začali po etapách zavádět v minulých letech,“ uvedl.
Za únor a březen utržilo město z prodeje parkovacích karet 60.000 korun, v hotovosti nebo přes mobilní aplikaci 5500 korun. Údaje za duben město zpracovává.
Za denní parkování řidiči v parkovacím domě platí 45 korun, cyklisty uložení kola přijde na pět korun za den. Měsíční parkovací karta stojí 1210 korun.
ČTK