umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Železnice Železniční průmysl

Bombardier získal další zakázku pro SNCF, na výrobě se podílí i českolipský závod

Jednotka Omneo Premium. Foto: Bombardier
Jednotka Omneo Premium. Foto: Bombardier

Společnost Bombardier Transportation získala další objednávku na 32 dvoupodlažních souprav Omneo Premium od francouzského státního dopravce SNCF. Zakázka má dopad i na český průmysl: karoserie pro nové vlaky se svařují v českolipském závodu Bombardieru. Celkem jde o 256 vozů.

Jde o uplatnění další opce z obřího kontraktu na 860 vlaků, kterou získal Bombardier v roce 2010. Nová opce je výsledkem dohody mezi francouzskou vládou a regionem Centre-Val de Loire o převzetí tří linek dálkových vlaků kategorie TET. Opce na 32 vlaků má hodnotu 375 milionů eur (9,58 miliardy korun).

Region Centre-Val de Loire je nasadí na linky Paříž -Orléans-Tours a Paris-Bourges et Paris-Montargis-Nevers. První karoserie odjede z českolipského závodu na začátku roku 2018, výroba poběží do roku 2022.

Jednotky Omneo Premium jsou určeny pro dálkovou dopravu pro rychlost až 200 kilometrů v hodině, tomu odpovídá i design interiér. Konečnou podobu ještě Bombardier ladí s objednatelem. 110 metrů dlouhý vlak má 373 sedaček a devět míst pro jízdní kola.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

75 milionů euro = 9,577 miliardy Kč? Kde dostanu za eura takový kurz, mám jich pár na prodej 🙂

Josef Petrák

Kurz byl správně, ale celou jednotku za 60 mil. korun, to by jim dopravci rvali ruce. 🙂
Děkujeme, opraveno.

Jaklik

Regionovy co jiného 😂

petr

ty už se nemají z čeho vyrábět.

Jaklik

Zaplať pánbůh 😀

asdf

Ale mají, starých 810 ještě docela dost jezdí.

petr

co bude nakupovat JM kraj?

Dušan

JM kraj bude vybírat hned z 5-ti nabídek: Alstom, Bombardier, Siemens, Stadler, Škoda.

Filip Chocholatý

hlavně ne Škodovku a Bombardier!

petr

a PESA? Jestli se přidá aji Zlínský kraj, tak čd na moravě končí.

noerf

To bude dobrý byznys jihomoravský kraj dodá nové soupravy, dopravce z tržeb zaplatí strojvedouci, vedení, provozni náklady (elektřina, nafta, poplatek za cestu, provozni opravy po ujeti km) a bude ještě brát dotace. Ale jestli tam někdo bude jezdit bude všem jedno.