Bolt myslí na ženy, v Praze jim na přání zajistí odvoz s ženskou řidičkou
Škoda Octavia ve službách platformy Bolt. Zdroj: Bolt

Firma zdůvodňuje zavedení nové služby vyšší bezpečností cestujících i řidiček.
Firma zdůvodňuje zavedení nové služby vyšší bezpečností cestujících i řidiček.
Jasně a pokud budu já jako muž chtít odvézt mužem řidičem, budu macho a misogyn…
A muzu si jako muz objednat muzskeho ridice? Aby me nejaka ridicka neobtezovala. Nikdy nevite, zda nepotrebuje material na svuj OnlyFans!
A muzu si jako muz objednat zenskou ridicku? Zeny jsou prece „lepsi“ ridicky, pravi mytus ktery nikdy nikdo nedokazal…
A nejdulezitejsi: co dalsich 1500 pohlavi? Myslel nekdo na ne?!
To ženám fakt závidíte, že budou mít možnost svést se s někým, u koho bude riziko nevhodného chování vůči nim, minimální?
Osobně si myslím, že je to prostě reakce na poptávku a dejmetomu protrpěnou zkušenost. Že je mezi úchylákama větší procento, ne-li naprostá většina mužů je prostě fakt. Oficiální statistiky hovoří o tom, že z deseti násilných trestných činů jich 9 spáchají muži.
https://vlada.gov.cz/cz/ppov/rovne-prilezitosti-zen-a-muzu/dokumenty/zprava-muzi-a-nasili-v-ceske-republice-150013#
Ono ani tak nejde o podíl lidí s úchylkou, jako o to, že průměrný muž je prostě silnější než průměrná žena. Takže i kdyby těch žen s úchylkou byl stejný podíl, nemohou zneužít toho, že budou mít nad jinou ženou zřejmou fyzickou převahu.
Fuj, to je ale sexistické a diskriminační.
„Ženským uživatelkám zajistí odvoz automobilem, který řídí žena. Firma to zdůvodňuje bezpečností.“
Tim Bolt priznava, ze jejich ridici mohou byt nebezpecni a nelze se na ne spolehnout?
Níže v diskusi se píše, že ano. Jestli se takové věci ze strany taxikářů fakt dějí, tak je to skandál.
Ostatně 9 z 10 násilných trestných činů spáchají muži. Čistě matematicky je prostě od muže pravděpodobnost napadení vyšší nehledě na profesi.
https://vlada.gov.cz/cz/ppov/rovne-prilezitosti-zen-a-muzu/dokumenty/zprava-muzi-a-nasili-v-ceske-republice-150013#
„9 z 10 násilných TČ spáchají muži“
Hmm – a dovolil byste si publikovat podobnou statistiku podle barvy kůže? To by byl fičák, že..?
ono by možná stačilo, aby se taxislužba neobcházela podivnými obchodními modely s fejkovaným sdílením. jenomže to by musel chtít i zákazník. já ne docela dobře nerozumím těm kolenovrtům, co o pár šušňů laciněji sedají do podivného obcházení taxislužby, nepříliš pojištěných vozidel a nepříliš gramotných řidičů, kteří netuší, v kterém že městě a státě se aktuálně nacházejí.
Nemělo by tohle být protizákonné?
Proč? Vám někdo zakazuje, jestli budete brát stopaře nebo jen stopařky? A nebo, jestli ve svém obchodě se rozhodnete přijímat jen hotovost, nebo naopak jen karty?
V ČR myslím zatím obchody mají povinnost brát hotovost. Ale jinak opravdu není důvod, proč by to bylo protizákonné. Když zastavujete taxík na ulici, taky vám nic nebrání vybrat si taxi s ženou řidičkou nebo se třeba vyhnout škodovkám.
Ono je to s tou hotovostí složitější: https://www.havelpartners.blog/akceptace-hotovosti-obchodniky-povinnost-nebo-volba
Ale taxíky na ulici nic nespojuje. Buď chytají jízdy na vlastní triko nebo jim je dohazuje dispečink (platforma).
Pokud se teda jedná o klasické taxi z ulice, tak to můžeme brát tak, že si zákazník vybere dle vašeho tvrzení (vůz, barva, pohlaví) … (Bolt, uber, Liftago).
Jenomže pokud takhle půjde k frontě taxikářů a bude si vybírat, tak platí nepsaná dohoda, že jede první z fronty (algoritmus aplikací).
Ale tou nepsanou dohodou se zákazník řídit nemusí. A pokud s tím taxíkem, který je první v řadě, nebude chtít jet, tak s ním prostě nepojede.
Nevím, jak byste chtěl někoho donutit jet taxíkem, kterým jet nechce. To jako toho člověka nacpete do taxíku násilím? To by byl únos.
Nedonutite, zajde si do jiné fronty (firmy), která toto umožňuje
Filipe už dvakrát nebo třikrát jsem Vám dal jasný proti-argument a už neodpovídáte. Pouze pod jiné komentáře. Zajímavé
Nedal jste žádný protiargument. Naopak jste potvrdil, že mám pravdu. Když pasažéra nemůžete k jízdě taxíkem donutit, tak prostě když přijede taxík s mužským řidičem, daný pasažér s ním nepojede. Když si pasažér může rovnou objednat taxíka s řidičkou ženou, objedná si ho – a nepojede místo toho třeba tramvají nebo vůbec.
Nevím, co je na tom tak těžkého k pochopení. Prostě pokud firma zprostředkující dopravu má poptávku po odvoz cestujícího ženou řidičkou nebo pro odvoz tuny písku, neobjedná si vás ani v jednom z těch případů, protože nejste schopen tu poptávku uspokojit. Není na tom nic diskriminačního.
Chápu, že zařídit, aby řidiči prostě neobtezovali zákazníky, je daleko složitější a hůř monetizovatelne.
Na druhou stranu je tohle skvělá příležitost pro transgender řidiče, těžko se jim někdo odváží odporovat, že se dnes necítí jako žena 🙂
To jsme se zasmáli.
Jinak zařídit, že vaši řidiči nebudou NIKDY nikoho obtěžovat – toho byste chtěl docílit jak?
Ja nevim, me by nenapadlo nikdy nikoho obtezovat. Stejne jako okradat, vrazdit, vloupat se do bytu apod… Kde se takovy lide berou? To jim maminka nerekla, ze se to nedela?
Kolik % řidičů Boltu vlastně tvoří ženy?
Můj odhad, nízká procenta.
Pokud je tomu tak, potom opravdu může nastat situace, kdy obdobné % zákazníků budou ženy preferující jízdu vozem řízeným ženou = dojde k situaci, kdy ženy-řidičky budou jezdit jen se ženami-zákaznicemi.
Resp. ve chvíli, kdy by se ta % k sobě blížila, bude už hrozit stav, kdy nebude dostatek žen-řidiček volných v danou chvíli a v dané lokalitě pro jízdu z ženou-zákaznicí.
Tak na to je naprosto jednoduché řešení, dynamická cena.
Komentáře překvapily,jako ostatně vždy.
Ale zcela upřímně bych udělal nějakou podobnou funkci pro muže kde si mohu vybrat odvoz řidičem,ne řídičkou. Ať to je udělané na obě strany.
Můžete, nikdo vám to nezakazuje 🙂
Já teda preferuju nějakou hezkou sexy řidičku. 😉
Já tedy preferuji, když osoba sedící za volantem umí řídit.
Na to je služba, co se jmenuje FakeTaxi, ale číslo jsem na ně nikde nenašel 🤷🏼♂️.
Na webu mají hodně promo videí.
Asi je to charita, protože ty cestující nemají ani floka, tak si to musí odpracovat.
Kdyby byl o tuto službu zájem, tak ji nejspíš mám Bolt/Uber již zavedenou.
Skvělá diskriminace. Tak jak dělá Bolt u všeho. Jak je například možné, že já jako řidič OSVČ musím jezdit hotovost i karty, zatímco řidič pod flotilou, který je na 90% zaměstnán na DPP, čili porušuje zákon a pracuje více než 300h ročně, tak má možnost jezdit pouze karty, čímž se vyhýbá špatným adresám a špatným lidem (zloději, narkomani atd). Nahlášeno na Úřad pro hospodářskou soutěž, ČOI, ministerstvo dopravy. Nikoho to nezajímá. Jezdil jsem to 2 roky a je to nejhorší platforma, ale jakože zdaleka. Využívá dominantní postavení na trhu = šikana, zvýhodňuje staré auta oproti novým. Podpora nulová. Bylo mi… Číst vice »
Vy co dáváte palec dolů… podělte se s názorem proč. Můžeme přece diskutovat i slušně.
Já palec dolů nedal, je to smutné, ale pokud to dlouhodobě neřeší, Vás nikdo nenutí to absolvovat. Možná tak mít extra telefonní číslo pro práci a to pak případně zrušit. Jinak by bylo fajn, kdyby ty pro uživatele výhodné online možnosti převzaly skutečné taxislužby, ne nějaké mafiánské pračky na peníze.
Já už přes to absolvuji max deset jízd do týdne, jen na nejdražší kategorii a i ta je dlouhodobě neúnosná. Tady jde spíše o ten princip, veškeré média dávají prostor jen jedné straně a to je manažer Rückl nebo předtím Stloukalová. Ani jedno médium nekontaktuje řidiče a dali mu prostor (opravdu jsem psal už snad všude). Samozřejmě, že mě to pořád štve, protože ty aplikace jsou fajn, ale nenechám se šikanovat jako ti „chudáci“ z východních státu, kteří v podstatě nemají na výběr. A díky toho to funguje a ten korporát si dělá co chce. Tiskový mluvčí ministerstva dopravy dával… Číst vice »
Já jsem sice mínus nedal, protože nechci rozpírat subjektivní dojem z vašeho působení ve flotile. Pravděpodobně to bude lokální problém, protože pár lidí už za ty léta, co jezdím taxíkem taky znám. Na Ústecku je platforma Bolt oblíbená i mezi řidiči, naopak jako otrokáře označují Vi3, dnes snad Vt3.
Ve výsledku z pohledu zákazníka mi mohou být tyto podmínky putna. Já jsem zákazník, nikoliv zaměstnavatel. Že pod Boltem jezdí 300 hodin měsíčně ? Nedělám si iluze, že by to bylo ,,na sebe“ jiné.
Já nejezdím ve flotile :). A určitě mi není putna, že poctivě platím socko, zdravko, daně a pak je tady někdo, kdo jezdí 250-300h měsíčně, každý měsíc. A přitom nesmí mít více než 300h za rok. A do toho mají ve smlouvě plat 8000 měsíčně.
Tak ano, toto mě štve. A vás, jako taxikáře, by to štvát mělo také.
Protože nebýt flotily, není polovina řidičů, častější jízdy, větší poptávka, vyšší cena.
Skvělá diskriminace. Tak jak dělá Bolt u všeho. Jak je například možné, že já jako řidič OSVČ musím jezdit hotovost i karty, zatímco řidič pod flotilou, který je na 90% zaměstnán na DPP, čili porušuje zákon a pracuje více než 300h ročně, tak má možnost jezdit pouze karty, čímž se vyhýbá špatným adresám a špatným lidem (zloději, narkomani atd). Nahlášeno na Úřad pro hospodářskou soutěž, ČOI, ministerstvo dopravy. Nikoho to nezajímá. Jezdil jsem to 2 roky a je to nejhorší platforma, ale jakože zdaleka. Využívá dominantní postavení na trhu = šikana, zvýhodňuje staré auta oproti novým. Podpora nulová. Bylo mi… Číst vice »
Nic proti , ale nedávno kolovalo video jak nějaká cestující mlátí řidiče tuším Uberu . Já mám taxikářky rád, většinou mají zajímavější portfolio nadávek na ostatní účastníky provozu…
Povídejte… 😉
Jeden by čekal, že v české kotlině narazí spíš na pravicové libertariány, kteří by všechno nechali na volné ruce trhu.
Jakmile jde ale trh proti jakýmsi patriarchálním vzorcům myšlení, najednou se v diskusi vyrojí horliví socialisté, kteří by soukromým podnikatelům hned nakazovali, koho mají či nemají zaměstnávat.
Relevance tohoto komentáře k textu článku je přesně jaká?
Že tu v diskusi mnozí upírají Boltu právo využít tržní příležitosti, kterou je nabídka garantovaných ženských řidiček.
Hm, ale plést do toho politické smýšlení… Nemyslím si, že by zrovna socialisté byli proti ochraně žen, na rozdíl od razičů „neomezeného práva silnějších“. Jo, možná je tu dost lidí, kteří nejsou schopni opustit zažité vzorce ani tam, kde tyto plodí zlo, ale to je bohužel leckde.
Jasně – a co třeba taková tržní příležitost, kterou je nabídka přepravy jen pro bílé? Nebo třeba s nežidovským řidičem? Chápete to?
To ženám fakt závidíte, že budou mít možnost svést se s někým, u koho bude riziko nevhodného chování vůči nim, minimální?
Ženám nezávidím nic – ale naše civilizace je postavena na rovnosti lidí v právech. Žena má stejná práva, jako každý jiný člověk. Jiný přístup je skluzavkou do pekel.
Bohužel je významný rozdíl mezi tím, jaká práva jsou napsaná na papíře, a jak je to v realitě. Cestou do pekel je přístup, že stačí, že je to napsané na papíře to, aby to tak bylo i ve skutečnosti, není potřeba řešit.
Zakládám platformu Men for men a Women for men…
Věrný divák rubriky Fake Taxi?
Ne taxíkem stejně nejezdím, jenom remcám proti bláznění tohoto světa…
Ale hlavně nic pro ženy, že? Jak vidím v tom výčtu… Tak snad nebudete proti, že si to chtějí založit samy, nebo jim to chce založit někdo jiný. 😉
Je téměř jistotou, že se na zejména mužské platformě kroky vstřícné k ženám odsoudí. Hlavně, ať dobře vaří, ale když by něco chtěly navíc, tak to už je moc.
…a co budeš vařit o víkendu?
Segregace podle pohlaví, věku nebo rasy mi připadá jako krok kamsi, kam snad nechceme.
Toto není segregace, toto je možnost. Jestli je či není smysluplná, ukáže zájem o ní.
No… Když pak z pozice zákazníka nebudete odvezen, protože jediný řidič kolem je žena a ta muže nebere, tak úplně nevím, je-li to korektní.
Kdyby to fungovalo ve stylu „přednostně ke mně dávejte ženy“, tak asi OK.
Je to soukromá firma, bez závazku. Tak si může zvolit vlastní pravidla, pokud neodporují zákonům ČR.
A já myslel, že je zakázáno preferovat někoho dle pohlaví.
Soukromým osobám to zakázáno není. S výjimkou manželství.
Vážně? A co takové ty případy „těm a těm nenaléváme“ v hospodách, to není v principu totéž?
Není, protože v té hospodě diskriminují spotřebitele, zatímco Bolt dá spotřebitelům jen další možnost volby.
Připomínám, že píšu o situaci, kdy v důsledku „beru jen ženy“ (při nedostatku mužských řidičů v místě a čase) zůstane zákazník neobsloužen.
Jednak je otázka, zda to skutečně nastane. Jednak osobní bezpečnost má přednost a uzavřený taxík, kde je jen řidič a pasažér, je úplně něco jiného, než hospoda, kde je víc personálu i hostů. V hospodě mají právo neobsloužit podnapilé, ale pro to, aby neobsluhovali třeba Romy není žádný objektivní důvod.
S tou hospodou to nesedí. To neobsloužení podnapilých je naplněním zákonného požadavku. A dovozovat v jednotlivém případě problém pro „osobní bezpečnost“ čistě jen z toho, že zákazník je chlap, je někde na hranici rasismu a debility, pardon. Až bude zákon, že v uzavřeném prostoru nesmí být (cizí) muž se ženou sám, pak by „chlapa neberu“ v takovém případě bylo srovnatelné s tou hospodou (nebo nevpuštěním dětí do casina atd).
Že ta situace je reálně málo pravděpodobná je možné, ale pokud nastane, je to podle mě prostě špatně.
To, že se mnoho žen necítí dobře s neznámým mužem ve stísněném prostoru je prostě fakt, který má své objektivní příčiny. Ostatně k tomu ženy vychováváme. Cílem samozřejmě je, aby se ženy bát nemusely. Jenže než k tomu dospějeme, bude to ještě spoustu let trvat. Zatím jsme ve fázi, kdy ještě spousta lidí problém popírá. Takže nezbývá, než problém alespoň zmírnit podobnými opatřeními, jako je to opatření Boltu. Mimochodem, ono to není tak, že všechny ženy, které využijí tuto službu, by jinak jely taxíkem s mužským řidičem. Je to tak, že některé z nich díky tomu vůbec použijí taxi –… Číst vice »
V situaci, kde být nechceme (kdy jsou ženy ve spoustě situací obtěžovány) se už bohužel nacházíme. To, co dělá Bolt, není ideální řešení, ale je to rychlá záplata, jak situaci alespoň v některých případech zlepšit. Spravit to celkově bude totiž na dlouho (jak je vidět i v této diskusi), Bolt tu situaci zlepší alespoň v situacích, které může snadno ovlivnit.
Mě 3x obtěžoval nějaký gay. Nebylo mi to příjemné. Nahlásil jsem to. Proč Bolt neudělá tedy kategorie žena pro muže, gay pro gaye? Nebo mi utíkají Romové bez zaplacení, tak ať udělají Rom pro Roma. Já to vozit nechci. Chápete ten problém? Proč já jako řidič mám být v nevýhodě?
Protože vy jako řidič jste profesionál a nabízíte nějaké služby. Je na zákazníkovi, zda si vybere vaši službu nebo službu někoho jiného.
Je to jako kdybyste provozoval obchod s potravinami a stěžoval byste si, že lidi chodí nakupovat do potravin naproti.
Filipe tohle je přece blbost a dva odlišné obory. Na to je jednoduché vyvrácení Vašeho tvrzení.
Já jsem profesionál v rámci jedné firmy. Pokud by mělo platit Vaše tvrzení, tak pouze v případě, že by ta osoba jela jinou firmou, která se specializuje na ženy pro ženy.
S tím problém mít nebudu, ale pokud musím dodržovat stejné pracovní podmínky jako řidič – žena, tak proč mám být v nevýhodě?
Kde je ta rovnost?
To je jedno, že jsou to dva odlišné obory. Při poskytování výrobků a služeb odlišuje právo akorát jednu skupinu, kterou přiznává větší ochranu, a to jsou spotřebitelé. U těch se počítá s tím, že to nejsou profesionálové, proto jim stát přiznává větší ochranu (třeba potřebu informovanosti, delší záruku, zákaz diskriminace apod.). S výjimkou této větší ochrany spotřebitelů se to ponechává na smluvní volnosti. Takže zákazník se svobodně může rozhodnout, zda si koupí chleba nebo rohlíky, zda pojede modrým nebo bílým taxíkem, zda pojede škodovkou nebo Audi, zda řidič bude žena nebo muž. A je zase svobodné rozhodnutí provozovatele, zda zákazníkovi… Číst vice »
Všechny varianty v posledním odstavci ale ten řidič profesionál může ovlivnit a zařadit se do té či oné kategorie. Jak může muž ovlivnit to, že se narodil jako muž? Bude-li kategorie zelený jaguár, můžu si ho koupit, bude-li kategorie japonsky mluvící řidič, mohu se ten jazyk naučit, bude-li chtít mít výhody. Stejnou šanci mají i mí konkurenti. Proč by ale měla být zvýhodněna žena za to, že se narodila jako žena? Vy jste právník, Filipe? Já nejsem, jen hledám selský rozum. Jak říkám, aplikaci už z 99% nevyužívám, ale rád bych se vrátil, kdyby bylo vše fér. Čili já, jako… Číst vice »
Ale vždyť vy jezdíte jako OSVČ, takže vám nic nebrání zaměstnat ženu řidičku. A ta zvýšená ochrana se týká těch, kteří jsou více zranitelní, tedy spotřebitelů. Vy jste podnikatel, takže se očekává, že dokážete posoudit, jaké podmínky vám někdo nabízí, a když jsou pro vás nevýhodné, tak je nepřijmete.
Bolt se nechystá ženy zvýhodňovat. Bolt se chystá jen malinko zmenšit jednu z mnoha nevýhod, které ženy v naší společnosti mají.
Mimochodem psal jsem tady dost dlouhý komentář, jaký na to máte názor?
Tak to vám radši vůbec nebudu říkat, že ČD mají už 13 let dámské oddíly ve vlacích.
Tak u ČD to byl ze začátku taky problém. Ne protože oddíly pro ženy, ale protože oddíl pro ženy býval v jediném zrekonstruovaném voze.
Ve kterém nebyly oddíly pro ostatní?
pak tam v tom voze je ještě dětský oddíl a místo pro kola. Oddíly pro samostatně cestující muže byly v jiných vozech.
Copak? Chcete se desegregovat do dívčích sprch?
Najmou čuňata a omezení jejich choutek vydávají za vstřícný krok…
Protiústavní diskriminace.
Kdyby chlapi nebyli prasata tak by to nebylo potřeba. Většina mých kamarádek zažila nemístné návrhy či poznámky od řidičů v Boltu.
Jak víte, že to byli chlapi? Mohli vypadat jako chlapi, mohli mít i nemístné návrhy, ale třeba se cítili být ženou. Nebo zrovna prasetem… Dneska nic nemůžete brát na lehkou váhu! 😛
Zlámalíku, Vy jste vemeno! Ostatním se omlouvám za hraniční komunikaci, ale je třeba se vyjádřit explicitně.
Pochopil jsem to jako sarkasmus.
To je Poeův zákon: je prakticky nemožné rozeznat extrémní názory od jejich parodie.
Nechápete vtip?
Chápe, ale přijde mu třeba v kontextu hloupý. To Vás nenapadlo? 🙂
Já myslím, že smajlík na konci udává tón. Bolt ať si dělá, co chce, jen v kontextu politického blbnutí okolo volby pohlaví to byla přece jasná nahrávka na smeč.
Dekuji za potvrzení vyse zmineneho. Tedy ze mezi chlapy jsou vemena, ktera mohou byt nebezpečná svemu okoli.
Děkuju, píšu si to do životopisu, doteď by mne to nenapadlo.
Že jde o vtip, jste podle toho smajlíku asi nepochopil.
A nahlásili to? Tyhle firmy na to mají velmi tvrdou policy
Tak určitě. Nejprve sem natáhnou řidiče že zemí, kde jsou poněkud jiné kulturní zvyklosti, a pak problém, který sami vytvořili, vyřeší tvrdá policy.:-)
Na obtěžování nepotřebujete nikoho s jinými kulturními zvyklostmi – stačí klasické české prasáctví a „nemá jezdit v noci sama“
To je samozřejmě dobře, ale ta negativní zkušenost už zůstane.
Dobrý vtip
Ano, já to například řešil a chtěl jsem to řešit i přes policii. Kdy Bolt mi to sám navrhnul, nakonec řidiče vyhodili a přišel o žlutou kartu.
souhlas moje kamaradky to samé, ovšem nutno říct že to vždy byli cizinci
A on s Boltem a Uberem jezdí někdo jiný než cizinci?
Jako řidiči, nebo zákazníci?
WTF? Nikdo vám přece neodpírá/nezdrazuje jízdu Boltem! Stejné řidičky mohou vozit standardní comfort/economy, když budou chtít. Stejne tak nikdo nenutí ženy jezdit pouze WfW verzi boltu. Upřímně se vubec nedivím ze toto zavádějí, vzhledem k tomu co za špínu bolta v Praze jezdí. Poslední 2 zkušenosti: 1) z letiště, východní cizinec, smrdělo mu z pusy takovým způsobem ze se mi chtělo zvracet a litoval jsem ze jsem nezaplatil 2x tolik za uber 2) z domova do centra, jižní opálený cizinec neumel ani slovo česky, neumel řídit, málem nas zabil cestou a objel nesmyslne pul Prahy. Navíc měl auto oblepené vůněmi… Číst vice »
„WTF? Nikdo vám přece neodpírá/nezdrazuje jízdu Boltem!“
To je jak v Jihoafrické republice za nejlepších dob apartheidu: Jste barevný? WTF? Nikdo vám přece neodpírá jízdu autobusem! Prostě si sednete dozadu do oddílu pro barevné a vesele jedete, vaše práva nejsou nijak dotčena!
Jste právník?
Nejsem a vím, že náš zákon tuhle formu diskriminace výslovně dovoluje. Ten zákon je velmi špatný.