Boj s mama taxi. Hradec Králové řeší, jak snížit počet aut u škol
Mezi opatřeními je například budování koláren.
Radnice v Hradci Králové začala řešit, jak zajistit větší bezpečí dětí při cestě do škol. Takzvaný školní plán mobility má přinést například snížení počtu aut u školních budov nebo zajištění většího bezpečí na cestách i zlepšení povědomí o aktivním a zdravém stylu života nejen u školáků.
O plánu informovalo město v tiskové zprávě. Do projektu se zapojili žáci, rodiče i učitelé ze čtyř hradeckých škol. První úpravy okolí škol, které z plánů mobility vyplývají, by mohly být zahájeny už s příchodem nového školního roku, postupně pak budou pokračovat až do roku příštího.
„Často se setkáváme s tím, že rodiče vozí své děti do bezprostřední blízkosti škol, v důsledku toho pak v ranních a odpoledních hodinách vzniká řada nepříjemných situací. Auta parkují na zakázaných místech, vjíždějí na travnaté plochy a poškozují zeleň, blokují provoz a podobně. Místo se stává chaotickým a v mnoha případech nebezpečným. Takových situací se chceme vyvarovat, proto jsme začali hledat řešení,“ uvádí náměstek primátorky pro oblast rozvoje města Lukáš Řádek.
Plány mobility mají být zpracovány pro každou školu zvlášť. Mají zajistit bezpečné, zdravé a šetrné dopravení dětí do školy i ze školy.
V seznamu možných opatření je například výměna dopravního značení, stavební úpravy nebo výstavba koláren u každé školy. První úpravy mají nastat ještě letos. „Naším cílem je motivovat děti k tomu, aby vyměnily auto za jiný způsob dopravy, která přispívá nejen k jejich aktivnímu a zdravému životnímu stylu, ale zároveň je šetrnější k životnímu prostředí,“ dodává náměstek Řádek.