Boj pěti dopravců o cestující mezi Mostem a Prahou první vzdává. Z linky odejde na konci měsíce

Autobus Volvo dopravce Autobusy Kavka. Foto: Autobusy KavkaAutobus Volvo dopravce Autobusy Kavka. Foto: Autobusy Kavka

Podle dopravce již nejde linku dál dotovat ze zisku jiných.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kadlec

Plus je tu ještě konkurence ČD Praha – Most expresy Krušnohor.

PetrN

Vzhledem k ceně a jízdní době to fakt konkurence není 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Tak trochu možná ano. Ty vlaky prázdné nejezdí, takže stáhnou pár desítek zákazníků, kteří nemají problém si připlatit a ti pak chybí autobusům.

PetrN

Prázdné nejezdí, ale relaci Praha-Most s nimi taky až na masochisty nikdo nejezdí.
Dvoj až trojnaosbna cena za nižší pohodlí a delší cenu jízdy, to opravdu není o tom nemít problem „si připlatit“, protože není za co „Si priplatit“ 😀 Těmi vlaky jezdí lidé Z Prahy do Ústí, z Ústí do Mostu a podobně relace, určitě ne ti, co „Si priplaci“ za vlak 😀 Obvykle totiz „se priplaci“ za lepší, nikoli výrazně horsi službu

FR 8519

A který autobus že je pohodlnější než InterJet? Ten Irizar na titulce v sardinkovém uspořádání se 63 místama pro cestujících to totiž není… ty nové RegioJetí Setry tam nejezdí, podobně tam nejezdí NoblessLine, Flixbus mívá relativně ok místo na nohy, ale nevím co jezdí tady…

Svojšín

Co jsem viděl, tak u Arrivy šlo sedět v nových Irizarech na Olomouc – Brno docela fajne.
Ale nevím, jestli má stejný i na Most – Pragl.

PetrN

Řekl bych, že v podstatě každý bus na této relaci má pohodlnější sedačky, než internet, jehož sedačky jsou všechno, jen ne pohodlne. A v tom buse sedíte hodinu a půl, ve vlaku 2 hodiny a dyl(zpozdeni). Navíc v buse si swdnete a máte klid, ve vlaku musíte porad být na pozoru, kdy přijde „pristpupiliii“ otrava, nemůžete se tedy pořádně prospat, nic 😀 Co se týče pohodlí, tak tu vlak fakt bez šance. Krom toho bus jede z centra, vlak ne, to je další nepohodlí a čas navíc

ATWA

Myslíte? Já třeba nikdy nevyhledávám spojení busem.
Bus v koloně je stejně rychlý jsk auto a navíc se mačkáte jak sardinky.

PetrN

Bus v koloně je porad rychlejší, než vlak stojící z důvodu „závady na lokomotive“ nebi „čekání na pripojny vlak“ či „přímý vuz“ a podobně. 😀 Rozhodně co se týče zpoždění je spolehlivější bus, primerne zpoždění je radove nižší, než zpoždění vlaku. Za tohle priplacet dvoj az troj násobek? 🙂

Moza14

Svého času už je vytlačila Arriva z linky Teplice – Praha.

Pan průvodčí

Já se ani nedivím. Arriva si získala zákazníky celkem rychle, poněvadž začínala v době, kdy byl vrcholem cestovní úrovně plesnivej Renault od Kavky se zatuchlym interiérem, nefunkčním WC a strejdou v nátělníku za volantem. Najednou se objevily moderní zájezďáky s funkčním příslušenstvím a se slušnými řidiči v čisté uniformě. Cestující jsou vůči Arrivě natolik loajální, že firmu podrželi i při celkem krátkém boji s RegioJetem, který to vzdal tuším už za dva měsíce.

Petr

Otázkou je, co společnost žádá…?
socialismus nebo tržní hospodářství?
Dnes v celé slavném svazu EU jde především o korporátní socialismus, který zcela znemožní hospodářskou soutěž. Pokud bude existovat dotace z RUD nemá cenu soutěž. To rovnou můžem oprášit ČSAD a kolchozy. Zydou jen velký kolchozy přisátý na státní (krajský) cecek.

Někdo

Tvl že můžete jet na krajské jízdné špatně když je bez kraje draho taky špatně možná Moskva bude ten cíl

Leinad

Doprava v závazku nevylučuje konkurenci. Jsou relace, kde objednávka nenaplní poptávku (Praha – Ostrava vlakem, Praha – Liberec busem).
Je fakt, že si dovedu představit objednávku po malých souborech (pár linek, aby se účastnily i malé firmy)

thomas

Jen pro pana redaktora ,,Společnost Autobusy Kavka ukončí k 26.“ – kterého měsíce? Za doplnění díky.

FenyAMG

První odešel z linky DPÚK před pár lety kvůli konkurenci, stejně jako Teplice – Praha, když tam přišla ARRIVA CITY.

looking4bucho

A pritom tam jiz velmi brzo bude VRT 🙂

Fandík

To brzo je otázka 10-15 let 😬

Vendelin

To mnohem za dýl

Petr

To je hodně velký optimizmus. 10 let možná potrvá stavba, ale předtím se musí vyřídit potřebná administratova a to je na desítky let.

FrenkyUL

Žádnej tunel, jen koleje, odbočka Most neni na 10 let

Lysimachia

Škoda, svého času jsem s nimi jezdil rád. Ale chápu, že konkurovat gigantům jako RJ, Arriva FxB je dost těžké.

lokotomy

Jo, bohužel, v ČR jako malá firma vůbec nemá smysl snažit se soupeřit s konkurencí s násobným finančním zázemím. I při jasném zneužití tržní síly můžete slavit, pokud ÚOHS za 10 let pravomocně rozhodne, do té doby je v lepším případě v trapu jeden podnikatelský záměr, v horším celá firma.
Některé firmy to zažívají dokonce na obou stranách: ta žlutá jako autobusový dopravce konkurenci nezákonně konkurovala, jako železniční naopak běžela k ÚOHS.

M19

Jen se firmám vrací to, s čím začínali. Extrémně nízké jízdné na začátku – např. u Kavky na trase Chomutov – Praha, kterou již před časem také opustil. Ale zajímavé, že to vadí jen u žlutého. Buď je to špatně zcela, nebo ne. 😉

Panoramix

Z počátku fungování firmy Kavka Bus bylo nízké jízdné do Mostu / Litívnova vykoupeno dost otřesným stavem vozového parku. Aneb nízkému jízdnému odpovídala úroveň poskytovaných služeb. Nejednou jsem po cestě s nimi zažil nějakých zádrhel způsobený špatným technickým stavem autobusů. Ale v dnešní době, kdy všichni jezdí s moderními klimatizovanými autobusy se spoustou vymožeností je jasné, že to nejde vyjezdit za pár korun. Takže pokud se někdo z velkých dopravců vetře na trasu obsazenou někým jiným a začne tam nabízet ceny třeba i o desítky procent nižší při zachování úrovně služeb konkurence, pak je to opravdu svinstvo pouze za účelem… Číst vice »

M19

To nešlo ani tenkrát. Jízdné stěží pokrylo naftu, natož plat řidiče a nutné opravy bez ohledu na vrak. Jen obhajujete to samé chování u někoho, kdy u jiného to vadí. Stále je to jen to samé. Prostě karma. Je-li to svinstvo, je to svinstvo vždy, bez ohledu na to, zda to dělá malá firma či velká. A okecávání na tom nic nezmění. 😉

noerf

Jenže jako autobusový dopravce dostal Regiojet pokutu od ÚOHS a zaplatil odškodné Asianě za podnákladové ceny. V případě železnice byl evidentně totožný postup ČD vůči Regiojetu posouzen EK jako nezávadný.

Leinad

A v případě spojů Praha – Brno nevadilo jízdné 50 Kč u ČD.