Výrobce letecké techniky Boeing je přesvědčen, že ve střednědobém výhledu letecká doprava po celém světě dál poroste podobným tempem, jako do nástupu pandemie koronaviru.
Vyplývá to z nového výhledu celého oboru, který Boeing zveřejnil minulý týden. V něm řeší poprvé i dopady pandemie koronaviru, která podle Boeingu sníží poptávku do roku 2030 v součtu o zhruba dva tisíce letadel. Aerolinky do té doby budou potřebovat 18 350 nových letadel, o jedenáct procent méně než předpokládal Boeing ještě loni.
Boeing ale očekává, že trh se postupně vrátí k růstu, odhaduje zhruba čtyři procenta za rok. Hlavním tahounem poptávky mají být především menší úzkotrupá letadla do 200 cestujících. V tomto segmentu má Boeing aktuálně jen svůj uzemněný model 737 MAX.
Aktualizací prošla i dvacetiletá prognóza vývoje trhu. V té Boeing očekává téměř zdvojnásobení počtu letadel až na 48 400 kusů. Největší skok má nastat především v Asii, kde má být v budoucnu až 40 % všech letadel na zeměkouli. Za dvacet let se má dodat celkem 43 tisíc nových letadel, výrazná většina z nich má být úzkotrupých. Počet cestujících po celém světě má růst o čtyři procenta ročně.
Potřeba letadel bude, ale Boeing to bude nějak míjet. Viz aktuální objednávky nebo clo pro Evropu. A pochybuji, že Boeing bude montovat Maxy v Evropě, narozdíl od Vzduchobusu v Jůesej.
Dělali tu předpověď stejní blbečci, co věštili rozkvět leteckých hubů a velkou potřebu letadel pro 400 a více pasažérů?
Tady si nekdo plete Boeing a Airbus:)
Asi tak. Krom toho B747 má své místo na trhu již 50 roků. Půl století ten typ zákazníkům vyhovoval bjednávali ho. Najděte jiné takové letadlo.
@Peeetr: Každý váš komentář na zdejším webu je naprostý blábol nebo pokus o trolling. Nechcete s tím přestat?
Tak klíčové slovo ve vašem příspěvku je „věštili“.Věštba někdy vyjde, jindy ne. Hezky to ukazuje limity plánování a aproximace dosavadních trendů.