Letectví

Boeing ukázal své nejdelší letadlo, kvůli nehodě jen zaměstnancům

Boeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: Boeing
Boeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: Boeing

Boeing poprvé představil, jak vypadá jeho nové letadlo 777X určené na dálkové lety. Oproti původním předpokladům ale firma zatím oficiálně nový stroj nepředstavila, na sociálních sítích se objevily pouze fotky z prezentace pro zaměstnance.

Podle původních plánů měl Boeing ukázat 777X oficiálně včera zástupcům médií a aerolinek, firma ale slavnostní akt zrušila kvůli nedělní nehodě letadla 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airlines. Nový stroj nakonec ukázala jen zaměstnancům. Pouze od nich se objevily na sociálních sítí fotky, firma oficiálně představení svým pracovníkům nekomentovala. Představení proběhlo jen chvíli poté, co byl zakázán provoz letadel 737 MAX i v USA.

První představené letadlo je v delší verzi 777-9, na kterou má firma výrazně více objednávek. Boeing nabízí podle konfigurace v letadle 349 až 414 sedaček, dolet je 13 940 kilometrů. Firma zvažuje ještě větší verzi 777-10. Aerolinky si u Boeingu objednaly zatím 344 kusů tohoto letadla, nejvíce Emirates a Qatar Airways. Prvním zákazníkem bude Lufthansa.

777-9 je nejdelším osobním letadlem na světě, měří 76,7 metrů, rozpětí křídel je 72 metrů. Konce křídel jsou skládací, aby se stroj lépe vešel k letištním terminálům. Na křídlech jsou upevněny největší a nejsilnější motory v historii: GE9X.

2
Diskuze

avatar
2 Komentáře
0 Reakce na komentáře
2 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
2 Autoři komentářů
JiříkMartin V. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiřík
Host
Jiřík

Padací software bude v základní výbavě nebo za příplatek?

Martin V.
Host
Martin V.

V poslední větě článku se píše (a v předchozím už to bylo taky): „Na křídlech jsou upevněny největší a nejsilnější motory v historii: GE9X.“ To podle mě není pravda. B777X má mít stejnou MTOW 351,5 t jako B770-300ER, ale protože má nové efektivnější křídlo, tak motory GE9X-105B mají mít menší tah (470 kN) než GE90-115B (514 kN).
Takže největší budou, ale nejsilnější ne (pokud Boeing finální parametry letadla nakonec neupraví, což se stát může).

Partneři