Boeing škrtá ve výrobě 737, zredukuje ji o deset strojů měsíčně
Uzemnění letadel 737 MAX po dvou tragických nehodách přinutilo Boeing výrazně zpomalit s tempem výroby. Ze stávajících 52 letadel 737
Uzemnění letadel 737 MAX po dvou tragických nehodách přinutilo Boeing výrazně zpomalit s tempem výroby. Ze stávajících 52 letadel 737 za měsíc firma sníží produkci o deset na 42 měsíčně. Jde o další signál, že letadla se brzy do vzduchu nevrátí.
Boeing oznámil omezení výroby ve zprávě pro investory jen pár minut po ukončení pátečního obchodování na burze. Firma současně uvedla, že neplánuje kvůli omezení výroby propouštět.
Šéf Boeingu Dennis Muilenburg v prohlášení uvedl, že firma chce soustředit další lidi na práci s přípravou schvalování úprav řídícího software i brzkému návratu letadel do provozu.
Na výrobě 737 v závodě v Rentonu pracuje zhruba 12 tisíc lidí, většinu produkce tvoří už nové MAXy. Například v únoru firma vyrobila 20 MAXů a 14 strojů 737 NG. Omezení výroby bude mít každopádně velké dopady na dodavatele Boeingu, kteří s takovým výpadkem nepočítali, naopak je Boeing tlačil k navýšení produkce.
Výroba 737 postupně velmi rychle narostla. Deník Seattle Times upozornil, že za dvacet let produkce vzrostla z 27 letadel za měsíc na 52 strojů. Upozornil, že každá změna produkce musí být pečlivě plánována, jinak může paralyzovat dodavatelský systém.
Změny v tempu výroby se plánují obvykle měsíce až roky dopředu, původně Boeing počítal od července s náběhem na 57 letadel měsíčně. Teď jde ale o téměř okamžitou změnu platnou od půlky dubna.
Zatímco pro některé dodavatele může být krok Boeingu nepříjemnou zprávou, u některých by mohlo dojít díky zpomalení k vyřešením problémům se zpožděním dodávek pro Boeing i Airbus. Jde hlavně o výrobce motorů LEAP – společnost CFM International. Její zpoždění brzdí výrobu 737 MAX i A320neo.
Omezení výroby Boeingu bude znamenat ještě další navýšení náskoku v dodávkách u Airbusu. Ten letos chystá navýšení výroby až na 60 kusů A320neo měsíčně.