Letectví Lidé

Boeing propustí víc lidí, než původně ohlásil

Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing
Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing

Americký výrobce letadel Boeing se už podruhé v letošním roce chystá kvůli dopadům šíření nového koronaviru nabídnout zaměstnancům odstupné za dobrovolné ukončení pracovního poměru. Snížení počtu zaměstnanců tak bude výraznější než dříve ohlášených deset procent. Podle agentury Bloomberg to ve sdělení zaměstnancům oznámil šéf podniku Dave Calhoun.

„Snižování počtu zaměstnanců je bohužel tvrdým, ale nezbytným krokem, abychom se přizpůsobili nové realitě, udrželi likviditu a připravili se na návrat k růstu,“ uvedl Calhoun. Podrobnosti se zaměstnanci dozvědí příští týden.

Výrobce letadel v letošním roce tvrdě zasáhla koronavirová krize, která vedla k prudkému omezení letecké dopravy. Boeing na konci dubna oznámil, že hodlá zrušit asi deset procent pracovních míst, což se dotkne zhruba 16.000 zaměstnanců.

K rozsáhlému snižování počtu zaměstnanců se v důsledku koronavirové krize rozhodl přikročit rovněž evropský konkurent Airbus. Ten koncem června oznámil, že během jednoho roku zruší zhruba 15.000 pracovních míst, což odpovídá více než deseti procentům jeho celkové pracovní síly. Opatření se dotkne zejména Německa a Francie.

ČTK

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Mě osobně by spíš zajímalo, jestli bude Boeing víc propouštět na severu USA, kde mají dělníci vyšší platy nebo na jihu USA, kde ovšem už víc jak dva roky nejsou i nejdražší manažeři schopní naučit místní pracovat kvalitně.

beija

Nejspíš na obou místech – vyrábí se tam 747, který má končit..

Jerry

A kdyby zkrachoval ten úžasný Boeing ..to by bylo ..podvadeli a vydírali .

Peeetr

To by teda nebylo, jelikož v bankrotu by jako první škrtli samozřejmě kompenzace těm zákazníkům, co byli poškozeni uzemněním MAXů.

Jerry

Mají si koupit kvalitní letadlo a ne střep max.

Greta

Kompenzace nelze škrtnout, max. by zůstaly nedobytné. Pokud by ale firmu někdo převzal či koupil, musel by je uhradit, případně by přešly na vládu nebo pojišťovnu, pokud šlo o export s ručením.

Peeetr

Jéžiš, to je takový problém firmu potopit a pak z ní koupit jenom jmého, patenty a továrny?
Bankrot je právě od toho, aby se mohly odepsat nevýhodné závazky, a někdy úplně všechny.

Janina

Boeing zaměstnává 150.000 lidí a minimálně další desetinásobek v dodavatelských firmách po celém světě, včetně Česka. Netuším, co by mě jako mělo těšit, kdyby zkrachoval? V segmentu střední a velká letadla by pro zákazníky zbyl na výběr Airbus a pak státní ruské a čínské firmy. Tedy nulová konkurence, tedy cesta do pekel a to i pro mě jako řadového cestujícího.

Jerry

To určitě hlavně že ten váš slavný Boeing přivedl ke krachu let Kunovice , zastavil projekt l610.

Jiří Kocurek

Boeing může za to, že odberatelé v rámci RVHP přestali platit/existovat, protože RVHP zkrachovalo?

Y.K.

Ach bóže. Boeing v Letu Kunovice nikdy nefiguroval a Let zkrachoval sám už v 90. letech, poměrně očekavatelně, když mu zmizel ruský trh a pro západ neměli výrobek. Až následně se rozprodávala konkurzní podstata a firma nakonec skončila v ruských rukou. Asi si to pletete se spoluprací s Boeingem ve Vodochodech. Cit z Wikipedie: Společnost LET, a.s. vznikla v roce 1991. Společnosti hrozil krach již v letech 1995 až 1997[3], konkurs byl na majetek společnosti vyhlášen v roce 2000.[3][4] Podnik koupila v roce 2001 společnost Moravan Otrokovice (či ZLIN Aircraft),[4] která jej vložila do nové společnosti LETECKÉ ZÁVODY a.s..[5] Na… Číst vice »

Kalina

Už se to tady diskutovalo, nezkrachuje, protože ho podrží stát buď přímo nebo zadáním zbrojních zakázek. Stát na to může obětovat libovolnou částku od daňových poplatníků. Jinak osobně mi je ale fuk, i kdyby zkrachoval, netýká se mě.

Jiří Kocurek

Jojo, už se tady vytahovala zakázka na nové vrtulníky pro US armádu, jak na tom Boeing vydělá. Aniž byl brán v potaz fakt, že ty vrtulníky dodává úplně jiná firma.
Kdo chce psa bít, tak ho seřeže i za děravou střechu. A přistižen u křivého obvinění bude se hájit tím, že všechno souvisí se vším.

Olda

Jj…, už jsem se taky někdy tady zmínil. F35 se nějak kazí (https://www.armadninoviny.cz/13-zasadnich-chyb-stealth-letadel-f-35-lightning-ii.html) a přeci všechny ty opravy nemusí dostat L.M., když už to zprasil a NASA taky potřebuje něčím lítat, zvláště když jsou v blízké budoucnosti naplánovány nějaký větší výlety. Co dál… Repase B52, povýšení F18 atd. Určitě se něco najde…

Greta

Stát, resp. USA administrativa podle mého názoru Boeing zadarmo nezachrání a akcionáři určitě nebudou souhlasit, aby výdělečné divize házely své zisky do černé díry. Nejspíš výrobu civilních letadel vyčlení z koncernu a pak ji buď prodají, bude-li komu, nebo ji stát nacionalizuje jako před 10 lety GM. V každém případě bude následovat propouštění, útlum výrob, osekání nákladů atd.

Filip

Podváděli, vydírali…. Airbus za tyto praktiky platí velmi citelnou pokutu a není to tak dlouho kdy začali splácet. Myslím že na jaře. Měřit vaším měřítkem, zřejmě by ty letadla neměl kdo vyrábět. A o ostatních faktech vámi uváděných v diskuzi se ani nebudu zmiňovat. Občas si něco přečtěte k tématu, když už máte potřebu něco komentovat. A svoji zlobu a frustraci nepromitejte do diskuze 😉