Poprvé od března roku 2019 zaznamenal Boeing nepatrné vítězství nad svým evropským rivalem Airbusem. Za leden dodal svým zákazníkům 26 letadel, zatímco Airbus 21 strojů.
Boeing v lednu těžil z obnovení dodávek letadel 737 MAX, které postupně mohou znovu létat. Jde ale o letadla, která už byla většinou dávno vyrobena a čekala jen na možnost předání. MAX tvořil většinu všech dodávek: celkem 21 kusů. Třetí měsíc po sobě neodebral žádný zákazník model 787 Dreamliner.
Oproti loňskému lednu dodal Boeing dvojnásobný počet letadel. Většina letadel zamířila k americkým zákazníkům: šest odebraly Southwest Airlines, po pěti American Airlines a United Airlines, další dva Alaska Airlines.
Airbus v lednu dodal 21 letadel, z toho 12 bylo typu A320family, přímého konkurenta 737 MAX.
Boeing v lednu přišel o třináct objednávek, všechny na 737 MAX. Boeing má v zásobě 3 202 zakázek na 737 MAX, Airbus u A320 téměř dvojnásobek: 5 822. Z posledních údajů o zakázkách vyplývá i jasnější plán na konec výroby Boeingu 747. Zbývá dodat posledních jedenáct kusů, konec by měl nastat v říjnu příštího roku.
A co na to Latecoere?