Boeing odložil start 777X na pátek, důvodem je počasí
Nové letadlo Boeing 777X dnes nezažije svůj premiérový let. Boeing oznámil, že kvůli počasí dnešní první let dálkového letadla odkládá
Nové letadlo Boeing 777X dnes nezažije svůj premiérový let. Boeing oznámil, že kvůli počasí dnešní první let dálkového letadla odkládá na zítřek.
„Odkládáme první let kvůli počasí. Aktuálně řešíme, zda je možnost uskutečnit let v pátek,“ uvedl Boeing na Twitteru.
We are postponing the #777X first flight that was scheduled to take place tomorrow, Jan. 23, due to weather. The team is currently assessing the possibility of flying on January 24. Stay tuned for updates.
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) January 23, 2020
Pro Boeing půjde od testovacího letu 737 MAX na konci ledna 2016 o první zkušební let s novým typem letadla. Na rozdíl od minulosti firma překvapila a začala vybírat vstupné za sledování letadla ze speciální vyhlídky. Lístky prodává za 25 dolarů.
The Boeing Company has chosen to charge a fee to the StratoDeck at the Future of Flight for the #777X first flight this week. The StratoDeck is normally FREE to use otherwise. pic.twitter.com/yelB5BHaZP
— Isaac ✈ 🇺🇦 Alexander (@jetcitystar) January 22, 2020
První let má absolvovat model s označením WH001, jde o verzi 777-9. Celý program 777X má zpoždění více než rok. Pro letectví má být letadlo průlomem, Boeing slibuje aerolinkám nižší spotřebu v přepočtu na sedačku, cestujícím pak větší komfort na palubě. Například okna budou téměř o třetinu větší.
Boeing 777X bude letadlem mnoha nej. Zřejmě největší raritou jsou skládací konce křídel, které mají umožnit, aby se letadlo lépe vešlo k letištním terminálům a přitom během letu využilo výhod větší křídlové plochy. Rozpětí bude 72 metrů. Na křídlech budou upevněny největší motory v historii: GE9X. Letadlo bude svoji délkou nejdelším osobním letadlem, celkem měří 76,7 metru.
Boeing letadla 777X představí ve dvou verzích: kratší 777-8 a delší 777-9. O tu je podle objednávek zatím výrazně větší zájem. Boeing nabízí podle konfigurace v letadle 349 až 414 sedaček, dolet je 13 940 kilometrů. Firma zvažuje ještě větší verzi 777-10. Aerolinky si u Boeingu objednaly zatím 344 kusů tohoto letadla.