lot
Letecké společnosti Letectví

Boeing obnovil výrobu 737 MAX, propustí 6770 lidí

Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing
Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing

Americký výrobce letecké techniky Boeing obnovil výrobu problematických letadel 737 MAX, kterou zastavil letos v lednu. Zpráva o restartu výroby letadel přišla jen krátce poté, co firma oznámila propouštění téměř 7 tisíc zaměstnanců.

Boeing v tiskové zprávě uvedl, že k obnovení výroby došlo v závodě v Rentonu ve státě Washington. Výroba zatím podle Boeingu běží pomalým tempem, protože dochází k zavádění různých opatření zaměřených na bezpečnost práce a kvalitu.

Jsme na cestě k optimálnímu prostředí pro výrobu 737 MAX,“ řekl Walt Odisho, viceprezident Boeingu, který má na starost celý program 737 MAX. Úřady dosud nasazení letadel ani více než rok po uzemnění nedovolily.

Boeing čelí rušení objednávek na nová letadla, z celkového počtu jde zatím ale jen o jednotky procent.

Firma dnes současně oznámila, že v první vlně propustí 6 770 lidí z celkového počtu 160 tisíc zaměstnanců. Nejde o překvapení, firma oznámila chystanou personální redukci už v dubnu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Chápu, o letadla je teď strašný zájem. Zvlášť o tento proslulý typ od spolehlivého výrobce.

Tony

A pohnulo se to nějak v té recertifikaci?

jan

Je to šaškárna, že jim to ani po roce nelétá.. To bylo hlasů, že za týden budou lítat. 🙂

John

Řeknu to zcela jednoduše:
to letadlo je vadné a nebezpečné, přesto se vyrábějí další.
Někdo zešílel?

pzag

Jednoduše tomu nerozumíte, že?

John

→ pzag
Tak hlavně, že tomu rozumíš ty.
Nepotřebuji kdovíjak sofistikovanou dedukci k pochopení triviálnosti.

Y.K.

No je vidět, že tomu opravdu nerozumíte, protože letoun opravdu není triviální stroj a papírování kolem už vůbec ne. Nevypadá to, že byste se pokusil pochopit alespoň obrys problému. Ale můžete se rozpovídat o tom jak udělat řízení triviálně.

Honza D.

Chápu, že letadlo je složitý stroj. Možná nejsložitější, s jakým běžný člověk přijde do styku. Ale podle toho, co si člověk přečetl mi připadá, že v reakci na úspěch konkurence (A320 family) chtěli páni a dámy od Boeingu rychle zareagovat s pomocí stávajícího „železa“ a tak vznikl paskvil jménem MAX, kde na mechanický vohejbák si v Indii nechali udělat elektronický rovnák a průser byl na světě. Teď už se jen snaží ten rovnák zdokonalit za pomocí dalších jedniček a nul.

Y.K.

To o té indii a softwarovém řešení na mechanickou vadu je neustále opakovaný nesmysl. Na určitou letovou vlastnost se vymyslelo řešení, která nezasáhne do jednoty s předešlými řadami 737. I A320 musel řešit vliv tvaru motorů, ale ten to má komplet elektronicky „zabudované“ v logice FBW, takže také software. Naštěstí bez chyby (tedy také se tam dělalo nějaké dodatečné dolaďování na základě nálezů EASA). Na rovnáku, který v Boeingu vymysleli není nic zásadně špatně. Na to co měl dělat to bylo ideální. Co zcela nezvládli (nabízí se ostřejší slova) je analýza dopadu toho, co pomocný systém pro marginální situace může… Číst vice »

Přemek

Toto rozhodnutí bude posuzováno počtem zaplacených objednávek. Považuji je za strategicky naprostu chybné

Jindra

To bude šrotu.

Žlutý klandr

Podle zkušeností admirála Rickovera

Honza D.

Letadla nemůžou do vzduchu a vyrábějí další – v Rentonu snad postavili další odstavné plochy?

bohyn

V Mohavske pousti je parkovaich mist dost. Prelet se dojednat da, tvrdej zakaz je na komercni linky.